Jadrolinija vzdržuje linije z državnimi subvencijami, samo štiri donosne

Posel Forbes Slovenija 21. avgusta, 2024 11.11
featured image

Jadrolinija ima na Hrvaškem 23 trajektnih linij. Od teh so donosne le štiri, za vzdrževanje linij pa prejema večdesetmilijonske državne subvencije.

21. avgusta, 2024 11.11

Kljub gneči v poletni sezoni Forbes Hrvaška ugotavlja, da je bilo v lani pri trajektnih linijah na Hrvaškem donosnih le pet od štiriindvajsetih. Jadrolinija jih vzdržuje 23, preostalo, ki je tudi ena od donosnih, pa Rabska plovidba. Za vzdrževanje povezav Jadrolinija prejema več deset milijonov državne podpore.

Donosne linije so precej kratke in povezujejo zelo turistične kraje ali kraje, ki so močneje poseljeni. To so linije Stinica – Mišnjak (na otoku Rab, ki je peti najbolj poseljen otok na Hrvaškem), Prizna – Žigljen (Pag), Brestova – Porozina (Cres), Valbiska (Krk) – Merag (Cres) ter Split – Supetar (Braču).

Trenutno ima Jadrolinija na Hrvaškem 39 trajektov, 12 katamaranov in štiri klasične potniške ladje, na mednarodnih linijah pa še dva trajekta. Letno prepelje več kot 12 milijonov potnikov in 3,5 milijona vozil.

Forbes Power Women's Summit, vstopnice

Štiri linije kljub množici potnikov v rdečih številkah

Kot poroča Forbes Hrvaška, Jadrolinija za štiri trajektne povezave, čeprav na leto prepelje več kot 300.000 potnikov, prejema državno subvencijo, ki skupaj znaša 2,84 milijona evrov. To so proge Zadar – Preko (Ugljan), Biograd – Tkon (Pašman), Drvenik – Sućuraj (Hvar) in Split – Stari Grad (na Hvaru). Daleč največjo finančno podporo Jadrolinija prejema za povezavo Split – Hvar – Vela Luka – Lastovo, ki je lani znašala 8,78 milijona evrov.

trajekt, Brač, Hrvaška, jadrolinija, turizem
Daleč največjo subvencijo Jadrolinija prejema za povezavo Split – Hvar – Vela Luka – Lastovo (Foto: PROFIMEDIA)

Na spletni strani Jadrolinije je dostopen njen Poslovni načrt za leto 2024, ki vključuje izkaz poslovnega izida za leto 2023. Iz teh dokumentov je razvidno, da je Jadrolinija lani imela 166,87 milijona evrov prihodkov. Od tega je s prevozom potnikov ustvarila 41,83 milijona evrov, s prevozom vozil pa 58,84 milijona evrov. Pomemben delež v prihodkih pomenijo tudi državne pomoči. Subvencija za državne ladijske, trajektne in sezonske linije je znašala 28,78 milijona evrov, za hitre ladijske linije 9,82 milijona evrov, prejela pa je še 15,72 izrednih nepovratnih sredstev.

Medtem so odhodki družbe lani znašali 161,94 milijona evrov. Največji izdatek v družbi, ki zaposluje več kot 2.000 ljudi, so bile plače (42,37 milijona evrov), na drugem mestu je bilo gorivo, za katero so porabili 32,23 milijona evrov. Za vzdrževanje so namenili 25,21 milijona evrov.

Floto naj bi še letos okrepili z dvema novima trajektoma

V poslovnem načrtu še navajajo, da Jadrolinija letos načrtuje 80,55 milijona evrov naložb. Največ, 64,23 milijona evrov, bodo vložili v obnovo flote, 13,65 milijona evrov v obstoječo floto, 2,67 milijona evrov pa v nepremičnine in IT.

Veliko tega je že doseženega, še piše Forbes Hrvaška. Med drugim so pridobili trajekte Dalmacija, Oliver in Sveti Duje. Naročili naj bi še dva nova trajekta. Enega z z ogljivostjo najmanj 70 vozil in 500 potnikov ter enega z zmogljivostjo najmanj 150 vozil in 1200 potnikov.

V tretjem četrtletju naj bi opredelili tudi strateške projekte, ki jih sofinancira Svetovna banka, s prednostnim sofinanciranjem zelenih rešitev za obnovo flote. Predviden je tudi podpis pogodbe o sodelovanju, je zapisano v poslovnem načrtu Jadrolinije.