Umik: General Motors prodaja svoj delež v novi tovarni baterij

S prodajo svojega deleža v novi tovarni baterij v Michiganu si bo General Motors povrnil približno milijardo dolarjev, ki jih je investiral njeno v gradnjo.
Avtomobilski proizvajalec General Motors (GM) je sporočil, da se umika iz skoraj dokončane tovarne baterij za električna vozila v Michiganu. Svoj delež v novi tovarni bo prodal partnerju v skupnem podjetju Ultium Cells, korejskemu LG Energy Solution. S tem je storil naslednji korak k zmanjšanju naložb v električne avtomobile, piše Wall Street Journal (WSJ).
GM naj bi si s prodajo deleža, ki se bo predvidoma zaključila v prvem četrtletju prihodnjega leta, povrnil okrog milijardo dolarjev. Kot pojasnjujejo v podjetju, prodaja ne bo vplivala na druga dva delujoča Ultiumova obrata v Ohiu in Tennesseeju.
GM je bil med prvimi avtomobilskimi proizvajalci, ki so se lotili poslovanja z baterijami. Skupno podjetje z družbo LG Energy Solution je ustanovil leta 2019, obrat v Michiganu pa naj bi bil njuna tretja ameriška tovarna baterij.
Načrti za 2,6 milijarde dolarjev vreden obrat, ki bi v velikost meril kot približno 30 nogometnih igrišč, so bili razkriti leta 2022, ko je detroitski avtomobilski proizvajalec načrtoval, da bo proizvodnjo električnih vozil do leta 2025 dvignil na milijon na leto. Zaradi upada povpraševanja po električnih vozilih je cilj zamaknil, poroča WSJ.
Trump napovedal ukinitev subvencij za električna vozila
Mnogi avtomobilski proizvajalci po svetu zmanjšujejo svoje naložbe v električna vozila. Dodatno negotovost v ameriški avtomobilski sektor je prinesla tudi izvolitev Donalda Trumpa, ki obljublja, da bo zmanjšal vladno financiranje električnih vozil. Ukiniti želi subvencije v višini 7.500 dolarjev za njihov nakup, ogrožene pa so tudi milijarde dolarjev davčnih olajšav za proizvodnjo baterij v tovarnah, pravijo analitiki.
Kljub temu nekateri avtomobilski proizvajalci ostajajo optimistični in po poročanju WSJ želijo vlagati v proizvodnjo baterij, da bi si zagotovili oskrbo z njimi ob morebitnem ponovnem izbruhu navdušenja nad električnimi vozili. Pri tem so opozorili, da bi pomanjkanje baterij lahko oviralo njihove proizvodne cilje v tem desetletju.