Gen-I razkril, kolikšno odškodnino zahteva zaradi napak v Erarju

V Gen-I so prepričani, da je KPK z objavo neresničnih podatkov o nakazilih posegel v dobro ime in ugled družbe, trdijo tudi, da komisija mesec in pol po ugotovljenih napakah v javnih evidencah teh še vedno ni odpravila.
Trgovec z elektriko v državni lasti Gen-I od države zaradi napačno prikazanih podatkov v prenovljeni aplikaciji Erar zahteva 40 tisoč evrov odškodnine.
V družbi ob tem poudarjajo, da Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) po več kot mesecu dni še vedno ni odpravila napak v aplikaciji Erar, ki so posegli v dobro ime in ugled Gen-I, poroča STA.
Zakaj KPK ne odpravi napak?
Spomnimo, da je KPK marca objavila prenovljeno aplikacijo Erar, že isti dan pa so po družbenih omrežjih zaokrožile objave o domnevnih milijonskih nakazilih Gen-I fizičnim osebam. Med nakazili so bila tudi takšna z izjemno visokimi zneski, v enem primeru celo v višini 20 milijonov evrov.
Trgovec z energenti je bil takrat večje pozornosti javnosti deležen zaradi našega razkritja, da je kot edini nasprotoval objavi prenovljenega Erarja. Vložil je zahtevo za ustavno presojo zakonske podlage, o kateri ustavno sodišče še odloča.
Izkazalo se je, da so navedbe o nakazilih fizičnim osebam v Erarju napačne, a v KPK so takoj pojasnili tudi, da podatke črpajo iz sistema uprave za javna plačila. Na upravi, ki je organ v sestavi ministrstva za finance, pa so pojasnili, da je šlo za sistemsko napako. Izvorna težava naj bi bila napaka pri 11 različnih nakazilih v Ajpesu. Direktorica uprave za javna plačila Urška Kos je dejala, da je v verigi več členov in morajo preveriti, kaj točno se je dogajalo. KPK, Ajpes in UJP so takrat ustanovili posebno delovno skupino in napovedali reševanje vseh vsebinskih pritožb.
Ali drži, da (nekaterih) napak do danes ni odpravila in zakaj, smo vprašali na KPK, odgovor čakamo. Smo pa preverili, kakšen je zapis za transakcijo, ki jo je marca izpostavljal Gen-I; šlo je za 20-milijonsko nakazilo KDD, ki ga je Erar prikazoval kot nakazilo fizični osebi. Tu je napaka odpravljena, v Erarju je transakcija torej knjižena v dobro KDD.
Okrnitev dobrega imena
V Gen-I pa ob tem po poročanju STA opozarjajo, da je šlo že pri sami objavi teh podatkov za nedopustno protipravno ravnanje KPK, ki je družbi povzročilo nepremoženjsko škodo zaradi okrnitve ugleda in dobrega imena.
“Javna objava neresničnih, zavajajočih in napačnih podatkov je povzročila izrazito negativni odziv medijev in v širši javnosti. Objava neresničnih podatkov, da so več milijonov evrov vredne zneske prejele fizične osebe, je spodbudila sume o nezakonitosti nakazil, s tem pa tudi o morebitni nezakonitosti poslovanja družbe Gen-I,” so zapisali v današnjem sporočilu za javnost.
V Gen-I so prepričani, da je KPK s tem posegel v dobro ime in ugled družbe, zaradi česar je družbi ob upoštevanju vseh okoliščin in dejstev nastala škoda. “Družba Gen-I je zato 10. aprila na državno odvetništvo naslovila predlog za mirno rešitev spora, v katerem je podala odškodninski zahtevek v višini 40 tisoč evrov skupaj z zakonskimi zamudnimi obrestmi od dneva vložitve predloga,” so dodali.
Gen-I: Našli smo več kot 30 transakcij z napako
Pojasnili so, da so sami podrobno pregledali podatke v aplikaciji, ki kažejo, da se pri več kot 30 transakcijah v vrednosti od 360.000 do 1,82 milijona evrov kot prejemnika napačno prikazuje “fizično osebo”, čeprav je dejanski prejemnik pravna oseba, piše STA.
“V večini teh primerov Erar isto transakcijo prikaže tudi po trikrat, pri čemer po dvakrat pri prejemniku navaja ‘druga plačila’,” so zapisali v Gen-I. Dodali so, da je napačnih oziroma netočnih podatkov, povezanih z Gen-I, verjetno še več, saj so sami podrobneje analizirali le transakcije, večje od 350 tisoč evrov.
Dvakrat pozvali k odpravi napak
V družbi ob tem poudarjajo, da KPK napak še vedno ni odpravila, čeprav so jih k temu že dvakrat pisno pozvali, k temu pa jo zavezuje tudi zakon o integriteti in preprečevanju korupcije, navaja STA. Prvič so na KPK poziv za odpravo napak naslovili 6. marca, drugič pa 10. aprila, saj so v vmesnem času, 18. marca, od KPK prejeli zgolj pojasnilo “iz katerega gre razumeti, da so napačni podatki, objavljeni v aplikaciji Erar, posledica napak v primarnih zbirkah podatkov, iz katerih komisija pridobiva te podatke”.
Pri KPK so po navedbah Gen-I zapisali še, da so k reševanju odprave napak nemudoma pristopili v sodelovanju z Upravo RS za javna plačila.
Vprašanja o tem, ali napake res še niso odpravili in kaj je razlog za to, smo pri Forbes Slovenija naslovili tudi na KPK. Tam odgovarjajo: “Razlog, da napake še niso v celoti odpravljene, je, da so se parcialne rešitve odpravljanja napak izkazale kot neustrezne, zato skupaj z zunanjim izvajalcem razvijamo sistemsko rešitev, ki bo zagotavljala skladnost podatkov iz različnih zbirk in optimalno delovanje aplikacije. Prizadevamo si, da bodo napaka odpravljene v najkrajšem možnem času.”
Ob tem dodajajo, da bodo javnost glede odprave pomanjkljivosti celovito seznanili v mesecu maju.