Evropski startup, ki z droni dostavlja kavo, izziva logistične velikane

Ustanovitelj irskega startupa Manna trdi, da njegov poslovni model dostave z brezpilotniki prekaša modele konkurentov z globljimi žepi.
Če si v predmestju irske prestolnice Dublin zaželite kave, vam jo lahko dostavijo z brezpilotnikom. Kot piše Forbes, bo uslužbenec zagonskega podjetja Manna naložil vrečko z lončkom napitka iz lokalne kavarne v poseben zaboj. Tega bo naložil na brezpilotnik, ki bo že nekaj minut kasneje izdelek po vrvici spustil na dvorišče naročnika.
Manna ima svoje baze na parkiriščih trgovskih centrov v Dublinu in okolici. Praviloma zavzamejo površino v velikosti petih parkirnih mest. Sistem gre tako, da prodajalec iz knjigarne, slaščičarne, kavarne, trgovine s tehničnim blagom v centru dobi naročilo prek aplikacije, potem paket dostavi v Mannino bazo, tu pa ga uslužbenec startupa naloži na brezpilotnik in odpremi.
Najpogosteje dostavljajo kavo, je za Forbes dejal ustanovitelj Manne Bobby Healy in pojasnil, da je njihova prednost hitrost. Njihov sistem naj bi omogočal osem dostav na uro na lokacije v radiju petih kilometrov od baze, medtem ko naj bi konkurenti, kot so Amazon, Alphabet in samorog Zipline, v tem času opravili le 1,4 dostave. Healy je za Forbes dejal tudi, da z vsako dostavo ustvari dobiček, konkurentom z globljimi žepi pa naj to še ne bi uspevalo. V omenjenih podjetjih navedb niso komentirali.
Forbes ocenjuje, da so lanski prihodki Manne znašali skromnih šest milijonov dolarjev. V petih letih je opravil 200 tisoč dostav, kar je veliko manj kot denimo Zipline, ki pravi, da jih je naštel že 1,4 milijona.
Dodatnih 30 milijonov za širitev
Podjetje Manna je zdaj zbralo 30 milijonov dolarjev (27,7 milijona evrov) svežega kapitala, ki naj bi jih porabilo za širitev na Irskem in v nordijskih državah, predvsem na Finskem.
Nov krog financiranja, ki vrednost podjetja postavlja pri 150 milijonov dolarjev, sta vodila obstoječa vlagatelja v podjetje Molten Ventures in Tapestry VC, sodelovali pa so tudi irska državna podjetniška agencija Enterprise Ireland, pijačarska multinacionalka Coca-Cola HBC ter investicijska sklada Dynamo VC in Radius Capital, ki se specializirata za logistične naložbe.
To skupno vsoto zbranega denarja povečuje na 60 milijonov dolarjev.
Healy napoveduje, da bodo tempo dostav zdaj okrepili na 1,5 milijona letno. Med drugim se povezujejo z obstoječimi dostavljalskimi družbami. Nedavno je Manna podpisala pogodbe z Woltom, ki je del DoorDash, in JustEat. Manna bo poskušala dokazati, da je dostava z dronom lahko boljša izbira kot po cesti, povezava s ponudniki aplikacij za dostavo pa ji omogoča, da hitreje poveča število dostav kot, če bi se podjetje dogovarjalo z vsakim trgovcem oziroma ponudnikom posebej.
Ne denar, ključno je optimiziranje stroškov
Healy sicer trdi, da v tem poslu kapital ni ključen. Kot je dejal, je ključno razviti poceni in zanesljiv brezpilotnik, ga upravljati s čim manj ljudmi in prepričati regulatorje, da lahko varno letijo v stanovanjskih soseskah.
Po Healyjevih besedah lahko en sam Mannin uslužbenec, ki v bazi z osmimi letali nalaga tovor, opravi 25 do 30 dostav na uro. En uslužbenec na sedežu podjetja lahko nadzoruje do 20 brezpilotnikov naenkrat. Ker delo predstavlja približno polovico stroškov podjetja, je podjetje z optimizacijo stroška dela skupni strošek oklestilo na približno štiri dolarje na dostavo. Healy pa meni, da bodo z večjim obsegom poslovanja zaradi ekonomij obsega lahko prišli na en dolar na dostavo.
Evropska regulativa kot prednost
Čeprav pogosto slišimo obratno, Healy trdi, da je zaradi jasnega regulatornega okvirja evropsko okolje za brezpilotne letalnike bolj prijazno kot ameriško. Manna je sicer preizkušala storitev tudi v Dallasu, a kot pojasni ustanovitelj, v ZDA zvezna uprava za letalstvo (FAA) še vedno presoja vsak zahtevek za dostavo z brezpilotniki posebej, kar je ovira na trgu, ki ima sicer zaradi visokega standarda potrošnikov velik potencial.
“Ironija vseh ironij je, da lahko trenutno le v Evropi izvajamo dostavo z brezpilotnimi letali, saj ima konkretno ureditev,” je za Forbes dejal Healy. “Vsakdo, ki je zdaj v Združenih državah, je za najmanj tri leta v zaostanku za Manno.”