Dobre novice iz turističnih krajev, v Kranjski Gori presežen tudi rekord

Turisti, ki prihajajo k nam, vse pogosteje rezervirajo v zadnjem trenutku, kar ponudniki pripisujejo tudi nepredvidljivemu vremenu.
Visoka poletna turistična sezona je že globoko v drugi polovici. Slovenski ponudniki so kljub nadpovprečno deževnemu juliju zadovoljni.
“V juniju in juliju smo imeli v sedmih letoviščih skupine Sava Hotels & Resorts zelo dobro zasedenost, nekoliko višjo kot lani,” nam pove Ana Praprotnik, vodja marketinga v državni Savi Turizem. Največja turistična družba v državi ima v lasti Terme 3000 v Moravskih Toplicah, Terme Ptuj, Zdravilišče Radenci, hotele na Bledu, portoroški Bernardin, San Simon resort v Izoli in Salinera resort v Strunjanu.
“Deževno vreme julija ni bistveno vplivalo na zasedenost nastanitev, wellnessov, zdravstvenih centrov in restavracij, je pa vplivalo na obisk zunanjih parkov,” pravi Praprotnik in dodaja, da se je po drugi strani okrepil obisk notranjih vodnih parkov.
Več Poljakov in Čehov
Statistični urad je v prvih šestih mesecih zabeležil za osem odstotkov več prihodov turistov kot v istem obdobju lani, skupno skoraj 2,8 milijona. Od tega je bilo 71 odstotkov tujih turistov. Podobna rast je tudi pri nočitvah, ki jih je bilo 6,89 milijona.
Junija je bilo 795 tisoč prihodov turistov in 1,9 milijona nočitev, kar je skoraj toliko kot v rekordnem juniju 2022. V primerjavi z lani so podatki boljši za 17 odstotkov pri prihodih in skoraj za petino pri nočitvah.
Julija je po prvih podatkih statističnega urada našo državo obiskalo nekaj več 1,05 milijona turistov, ki so ustvarili nekaj manj kot tri milijone prenočitev. Oba podatka sta boljša kot v lanskem juliju, kljub slabšemu vremenu v drugi polovici meseca. Prihodov je bilo za 2,3 odstotka več, prenočitev pa za štiri odstotke več kot lani. Najbolj priljubljene občine med turisti so bile Ljubljana, Piran in Bled.
Med tujimi turisti je letos največ Nemcev, Avstrijcev in Čehov. Največjo medletno rast so v prvih šestih mesecih dosegli nizozemski turisti – Slovenijo jih je obiskalo za petino več kot v istem obdobju lani.
V Savi Turizem in Turizmu Kranjska Gora že nekaj let opažajo trend povečevanja števila gostov iz višegrajskih držav (Češka, Slovaška, Madžarska in Poljska). Ti v Kranjski Gori nadomeščajo izpad italijanskih gostov.

Enakomernejša razporeditev turistov v Ljubljani
Največjo rast v prvih šestih mesecih med mesti je imela Ljubljana, kjer je število prihodov poraslo za 12 odstotkov, število prenočitev pa za 10 odstotkov.
V Visit Ljubljana pojasnjujejo, da so izrazito rast zaznali predvsem januarja, ko se je v letni primerjavi število prihodov povečalo za več kot petino, prenočitve pa za 14 odstotkov, in aprila, ko je bila rast prihodov 30 odstotkov, prenočitve pa so zrasle za 26 odstotkov.
“Zimski meseci so z vidika turističnega obiska sicer mirnejši, boljši obisk pa je v skladu z našim strateškim ciljem enakomernejše razporeditve obiska vse leto,” pojasnjujejo v ljubljanski turistični organizaciji.
V Ljubljani je gost v prvi polovici leta povprečno prespal dvakrat.
Novi hoteli v prestolnici
Direktor hotela Slon Gregor Jamnik, sicer tudi predsednik Združenja hotelirjev Slovenije, ocenjuje, da je obisk v prvem polletju nad pričakovanji. Hotel Slon in City hotel v prestolnici sta bila od januarja do junija v povprečju zasedena med 70 in 75 odstotki, kar je zelo podobno kot lani.
Poleti so hoteli polno zasedeni, pojasnjuje Jamnik.
Vseeno velike razlike v zasedenosti v primerjavi z lanskim letom v svojih dveh hotelih ne bodo dosegli, saj se turisti “prerazporedijo na vedno večjo kapaciteto nastanitev v Ljubljani”. Po besedah Jamnika prihajata še najmanj dva velika hotela v sklopu Emonike, prav tako je hotel predviden tudi v sklopu prenove Gospodarskega razstavišča, v načrtu pa sta še dva manjša hotela v starem mestnem jedru.

Jamnik izpostavi, da ljubljanski turizem cveti kljub ocenam iz sosednjih obmorskih držav, da je letošnja turistična sezona slabša.
“Mestni turizem še naprej dosega in presega cilje in lanskoletne rezultate. Menimo, da se turisti manj odločajo za morje in več za krajše oddihe v mestih, kjer niso odvisni od vremenskih razmer, ki tudi letos dodobra zaznamujejo počitnikovanje na obali in v gorah,” razlaga Jamnik.
Rekordni junij v Kranjski Gori
Več gostov so v prvi polovici leta sprejeli tudi v Kranjski Gori. Število prihodov se je na letni ravni povečalo za slabo desetino na 156 tisoč gostov, ki so ustvarili 420 tisoč nočitev (torej povprečno 2,7 nočitve na gosta).
Junijski obisk je bil rekorden, pravijo v Turizmu Kranjska Gora. Našteli so 44 tisoč gostov in 101 tisoč nočitev. Oba podatka sta bila v primerjavi z lanskim junijem veliko višja – nočitve so zrasle skoraj za četrtino, število turistov pa za petino.
Treba je dodati, da je na lanski slabši junij vplivalo deževno vreme. Ta je krojil tudi letošnji julij – gostov je bilo nekaj manj kot lani, vseeno pa so beležili skoraj šestodstotno rast pri nočitvah.

Več poletnih turistov, ki pa zapravijo manj
V hotelu Ramada ob kranjskogorskem smučišču, ki ima skupno 118 sob, imajo letos nekoliko boljši obisk kot lani. Tudi pri njih se je povečalo število gostov iz vzhodnoevropskih trgov, več pa je tudi naših južnih sosedov, pravijo v Hit Alpinei, ki upravlja bližnji Kompas hotel.
“Sezona je po obsegu primerljiva z lansko sezono. Se pa že nekaj let izkazuje trend krepitve poletne sezone in krajšanja zimske sezone,” pravijo v družbi, ki je v lasti novogoriškega Hita, vodi pa jo Milan Sajovic. Dodajajo, da poletni gost še vedno zapravi manj kot zimski.
Hoteli bolj polni kot lani
Na Obali je po podatkih Turističnega združenja Portorož število prihodov v prvi polovici višje za osem odstotkov, našteli so 269 tisoč turistov. Število nočitev je za deset odstotkov višje kot lani (747 tisoč), nam povejo.
Tudi v muhastem juliju se je število hotelskih prenočitev na letni ravni povečalo za štiri odstotke.

Rezervirajo tik pred zdajci
Mnogi ponudniki letos opažajo večji delež last minute rezervacij. “V vedenju turistov pri individualnih gostih opažajo vse več rezervacij v zadnjem hipu, medtem ko skupine zakup prenočišč opravijo že več mesecev pred prihodom,” pravijo v Turizmu Ljubljana.
“To kaže na vsesplošno previdnost in negotove čase, v katerih živimo,” meni Jamnik, direktor hotela ob Slovenski cesti v središču prestolnice.
Spremembe so zaznali tudi v kranjskogorski Ramadi. Če so bile prej rezervacije enakomerno razporejene čez leto, letos beležijo bolj dinamično sliko – izrazite vrhunce v sezoni in med prazniki ter nato večje razlike v drugih obdobjih. Prav tako se je letos uveljavil U-model rezervacij – zelo zgodne rezervacije, nato zatišje in na koncu močna rast “last minute” povpraševanj.
“Pogosto tudi v odvisnosti od vedno bolj nepredvidljivih vremenskih razmer,” izkušnje opisujejo v Ramadi. Dodatno pozdravljajo večji interes v pomladnih in jesenskih mesecih. Takrat so cene nekoliko nižje, v mestu in na turističnih točkah pa je manj gneče, pojasnjujejo v kranjskogorskem hotelu.