CNN ne bo več brezplačen. A to ni edini medij, ki vzpostavlja plačljivi zid
Branje člankov na spletni strani ameriškega CNN ne bo več brezplačno. Za zdaj bodo naročnino zaračunali tistim v ZDA, ki bodo presegli kvoto brezplačnih prispevkov.
CNN bo začel zaračunavati dostop do novinarskih prispevkov. “Od uporabnikov v Združenih državah Amerike bomo od danes zahtevali majhno periodično plačilo za neomejen dostop do vrhunskih člankov na spletni strani CNN,” je v internem sporočilu zapisal izvršni podpredsednik CNN za digitalne izdelke in storitve Alex MacCallum.
Za povprečnega uporabnika bo portal CNN še vedno brezplačen. “Šele ko bodo uporabniki porabili določeno število brezplačnih člankov, bodo pozvani k plačilu članarine,” je pojasnil MacCallum. “Naročniki bodo imeli na voljo neomejen dostop do člankov. Poleg tega jim bodo na voljo tudi ekskluzivni volilni prispevki, izvirni dokumentarni filmi in dnevni izbor najboljšega novinarstva. Ob tem pa bodo imeli tudi manj oglasov na spletni strani,” je izjavo povzel CNN.
Še vedno pa bodo brez naročnine dostopne vsebine, kot so domača stran CNN, novice v živo, video strani in sponzorirani prispevki.
Blagovne znamke, kot je CNN, ki večino svojih prihodkov zaslužijo s kabelsko televizijo, so pred jasnim izzivom: pridobiti morajo dohodke iz spletne strani, ki bodo lahko nadomestili upadanje prihodkov iz televizijskih kanalov. Pod prejšnjim vodstvom je CNN leta 2022 že zasnoval plačljivo platformo CNN+, a je bila ukinjena že po nekaj tednih, ko je CNN prevzela družba Warner Bros.
Tudi Reuters uvaja plačljivi zid
Tudi podjetje Thomson Reuters je ta teden napovedalo, da bo oktobra uvedlo plačljivi zid na svojih spletni strani in aplikaciji. Naročnina bo en dolar oziroma 90 centov na teden. “Ta načrt zagotavlja, da bo Reuters lahko po dostopni ceni razširil doseg, hkrati pa omogoča nadaljnje naložbe v poročanje in izdelke za naročnike,” je povedal predsednik Reutersa Paul Bascobert.
Za spletne novice plačuje petina Američanov
Ob tem CNN še poudarja, da so digitalne naročnine za novičarske portale obetaven, a zahteven posel. Nedavna raziskava Reutersovega inštituta za preučevanje novinarstva na Univerzi v Oxfordu je pokazala, da trenutno za spletne novice plačuje le eden od petih ameriških potrošnikov. Raziskovalec pri mednarodnem združenju medijev (INMA) Greg Piechota meni, da je na tem področju še veliko prostora za rast.
Številni uporabniki spleta se sicer plačilu za novice upirajo, saj so naveličani številnih naročnin, hkrati pa navajeni, da je na spletu vse brezplačno. V zadnjem času se medijska podjetja trudijo to spremeniti. Kljub temu številni bralci še ne povežejo tega, kako pomembno je plačevanje novic za ohranjanje industrije kot celote, poroča CNN. “Večina potrošnikov po vsem svetu se ne zaveda finančnih izzivov komercialnih informativnih medijev,” je povedal Piechota.