“Čistka” v Mercedesu: za prostovoljni odhod tudi do pol milijona evrov

Posel Forbes Slovenija 19. oktobra, 2025 09.08
featured image

Mercedes-Benz izvaja obsežen varčevalni načrt, s katerim želi prihraniti pet milijard evrov.

19. oktobra, 2025 09.08

Nemški proizvajalec avtomobilov Mercedes-Benz izvaja enega največjih programov prostovoljnega odpuščanja v avtomobilski industriji v zadnjih letih. Nemški časnik Handelsblatt je od svojih virov znotraj podjetja izvedel, da je proizvajalca avtomobilov doslej zapustilo približno 4.000 delavcev, ki so prejeli odpravnine. To je bistveno več, kot je vodstvo pričakovalo, so povedali viri.

Program je del širšega varčevalnega načrta Mercedes-Benza, s katerim želi glavni izvršni direktor Ola Källenius do leta 2027 zmanjšati stroške za pet milijard evrov. Od tega naj bi približno milijardo prihranili z zmanjšanjem stroškov dela.

Odpravnine so namenjene zaposlenim, ti ne delajo v proizvodnji. Mednje spadajo administrativno osebje, vodje ekip in delovodje, pa tudi inženirji in IT-strokovnjaki. Ker so ti zaposleni v Nemčiji do konca leta 2034 zaščiteni pred odpuščanjem s kolektivnimi pogodbami, jim mora podjetje ponuditi odpravnine, da bi prostovoljno odšli. Takšna odpuščanja so se začela izvajati v začetku aprila in bodo trajala do konca marca 2026, navaja Handelsblatt.

Mercedes-Benz, tovarna, proizvodnja
Mercedes-Benz je odpravnine ponudil zaposlenim, ki ne delajo v proizvodnji, med njimi vodjam ekip in delovodjam, pa tudi inženirjem in IT-strokovnjakom (Foto: PROFIMEDIA)

Odpravnine ponujene 40.000 delavcem

Po neuradnih informacijah iz podjetja so odpravnine ponudili kar 40.000 zaposlenim. Tisti, ki bi se hitro odločili za odhod, bi prejeli še višje odpravnine oziroma tako imenovane turbo bonuse. Dolgoletni zaposleni bi lahko prejeli do šestmestne zneske. Po pisanju Handelsblatta bi na primer vodja ekipe, ki je to delo opravljal 55 let, lahko dobil približno pol milijona evrov odpravnine.

V Mercedesu-Benzu še zatrjujejo, da program ne “ukinja delovnih mest”, temveč je del preobrazbe. Podjetje namreč vlaga tudi v prekvalifikacijo zaposlenih, da bi jih preusmerilo v “službe prihodnosti”.

Selitev proizvodnje

Zaradi zaostrenih razmer v avtomobilski industriji je Mercedes-Benz prisiljen prilagoditi stroške poslovanja. Varčevanje tako poleg odpuščanj izvaja tudi s selitvijo proizvodnje. Načrtuje namreč širitev proizvodnje v Kecskemet na Madžarskem, kjer so stroški kar 70 odstotkov nižji kot v Nemčiji, so sporočili iz podjetja.

Medtem njegove tovarne v Nemčiji zmanjšujejo zmogljivosti. Tovarna v Sindelfingenu je na primer proizvodnjo luksuznih modelov razreda S in EQS lani zmanjšala na 205.000 vozil, potem ko je leta 2018 izdelala več kot 330.000.

Val odpuščanj v industriji

Mercedes-Benz se tako kot številni evropski proizvajalci sooča z ostro konkurenco na trgu, predvsem na Kitajskem, ki je zanj najpomembnejši trg. Proizvajalec je zaradi slabe prodaje njegovih električnih avtomobilov opustil strategijo prehoda na izključno električne avtomobile in za zdaj povečal vlaganja v posodobitev klasičnih modelov z motorji z notranjim zgorevanjem. Pripravlja tudi novo generacijo električnih vozil. Poslovanje še otežujejo carine, ki ji je uvedel ameriški predsednik Donald Trump.

Mercedes-Benz še zdaleč ni edini, ki se je lotil odpuščanj. Nemška avtomobilska industrija je v zadnjih dveh letih izgubila več kot 55.000 delovnih mest. Bosch do leta 2030 načrtuje ukinitev 22.000 delovnih mest, prav tako Volkswagen, ki bo v Nemčiji ukinil 35.000 delovnih mest. ZF namerava odpustiti 14.000 ljudi.