Bruselj bi nižje dodatne carine na e-avte iz Kitajske, kolikšne bi bile po novem

Posel Forbes Slovenija 20. avgusta, 2024 13.24
featured image

Dokončne ukrepe mora Evropska komisija uvesti najpozneje štiri mesece po uvedbi začasnih carin. Te so začele veljati 5. julija.

20. avgusta, 2024 13.24

Evropska komisija je v najnovejšem osnutku predlagala nekoliko nižje dodatne carine za uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske. Začasne dodatne carine je uvedla 5. julija, potem ko je v sklopu preiskave preliminarno ugotovila, da izdelovalci v azijski velesili uživajo koristi nepoštenih subvencij v okviru dobavne verige, poroča STA.

Osnutek predloga odraža pripombe kitajskih proizvajalcev na začasne dodatne carine, ki so začele veljati v začetku julija. Prav tako upošteva dosedanje ugotovitve Bruslja v sklopu preiskave, ki jo je začela oktobra lani. Po pojasnilih Evropske komisije gre za vmesni postopkovni korak, na katerega bodo lahko stranke v postopku podale pripombe.

Kolikšne bi bile carine po novem

Potem ko je Bruselj za avtomobile največjega kitajskega izdelovalca električnih avtomobilov BYD uvedel začasno dodatno carino v višini 17,4 odstotka, za avtomobile podjetja Geely 20-odstotno in za avtomobile izdelovalca SAIC 38,1-odstotno, so te v osnutku nekoliko znižali.

Po novem bi za BYD veljale 17-odstotne dodatne carine, za Geely 19,3-odstotne, za SAIC pa 36,3-odstotne, poroča STA.

Forbes Power Women's Summit, vstopnice

Preiskavo je Evropska komisija uradno začela 4. oktobra lani, 4. julija letos pa je v uradnem listu objavila uredbo o uvedbi začasnih dodatnih carin. Te so začele veljati dan pozneje.

Danes je vpletenim v postopek razkrila osnutek sklepa o uvedbi dokončnih dodatnih carin, zainteresirani pa imajo deset dni časa za vložitev pripomb. Komisija bo nato državam članicam predstavila dokončno odločitev. Dokončne ukrepe mora sicer Bruselj uvesti najpozneje štiri mesece po uvedbi začasnih carin. Morebitni ukrepi bodo veljali pet let z možnostjo podaljšanja.

Kitajska trgovinska zbornica: “EU ovira prosto trgovino”

Kitajski proizvajalci so predlog EU ocenili za nepošten. “Kitajska trgovinska zbornica pri EU (CCCEU) je s predlogom zelo nezadovoljna in ostro nasprotuje takšnim protekcionističnim praksam,” so po poročanju francoske tiskovne agencije AFP zapisali pri zbornici.

Bruselj po njihovi oceni ovira prosto trgovino na področju električnih vozil, kar bo oslabilo odpornost te evropske industrije. “Ukrep bo zaostril trgovinske napetosti med Kitajsko in EU ter poslal zelo negativen signal globalnemu sodelovanju in zelenemu prehodu,” so se še odzvali v zbornici.