BMW v korenito nadgradnjo opreme, pomagali mu bodo Kitajci

Nov BMW-jev model, ki bo leta 2026 izšel na Kitajskem, bo opremljen z raznimi funkcijami umetne inteligence, ki jih bodo Nemci razvili v sodelovanju z Alibabo.
Nemški avtomobilski proizvajalec BMW in kitajska Alibaba sta sklenila partnerstvo za razvoj umetne inteligence za avtomobile na Kitajskem. Do partnerstva prihaja v času, ko se Alibaba, sicer eden največjih spletnih trgovcev na svetu, vse bolj osredotoča na umetno inteligenco. Na drugi strani pa si BMW prizadeva razviti vozila, ki bodo konkurenčna na kitajskem trgu, poroča Euronews.
BMW-jev model linije Neue Klasse, ki bo na Kitajskem predvidoma izšel prihodnje leto, bosta BMW in Alibaba opremila z raznimi funkcijami umetne inteligence. Med drugim bo imel nadgrajeno različico BMW-jevega pametnega osebnega asistenta (IPA), ki bo vključeval motor z umetno inteligenco.
“Motor UI bo temeljil na Yan UI, rešitvi umetne inteligence za pametne pilotske kabine, ki jo je razvila Banma, Alibabin ponudnik rešitev za pametne pilotske kabine,” je Alibaba zapisala v sporočilu za javnost. Tehnologija podjetja Banma temelji na modelu umetne inteligence Qwen.
Dva nova “pametna agenta”
Poleg tega bosta v novih modelih debitirala dva tako imenovana agenta umetne inteligence – Travel Companion in Car Genius -, s katerima nameravajo izboljšati storitve mobilnosti v avtomobilih, kot so njihove navigacijske, asistenčne funkcije in glasovne funkcije. Agenta UI bosta zagotavljala prilagojene storitve življenjskega sloga in pomoč v realnem času. Lahko bosta na primer pomagala pri načrtovanju izletov na večerjo, pri čemer bo sistem ponudil predloge, ki bodo nastali z združevanjem ocen restavracij, prometnih podatkov v realnem času in osebnih preferenc.
Pričakuje se, da bo to sodelovanje predstavljalo pomemben mejnik pri napredku mobilnosti na Kitajskem, ki jo poganja umetna inteligenca, piše Euronews. Pri Alibabi se nadejajo, da bo rezultat sodelovanja “postavil novo merilo za pametno, intuitivno in zanimivo interakcijo med človekom in vozilom”.
Eddie Wu, glavni izvršni direktor družbe Alibaba Group, je ob tem povedal, da gre za ključni preskok, ki umetno inteligenco postavlja v ospredje napredne proizvodnje. “Integracija modela umetne inteligence Qwen v BMW-jeve avtomobilske sisteme ponazarja, kako lahko umetna inteligenca revolucionarno spremeni mobilnost,” je dodal.
Dolgoročno sodelovanje z Alibabo je pohvalil tudi Sean Green, predsednik in glavni izvršni direktor skupine BMW na Kitajskem. “BMW bo tesneje sodeloval s kitajskimi tehnološkimi partnerji na področju električne mobilnosti in inteligentnih tehnologij, da bi napisali našo obnovljeno zgodbo, ki bo koristila vsem,” je dejal.
BMW letos cilja na večjo prodajo električnih avtov
Skupina BMW Group se je v zadnjih nekaj letih močno osredotočila na električna vozila, sektor, ki ga zadnje čase obkroža vse več negotovosti. Pesti ga vse večja konkurenca kitajskih tekmecev, evropske avtomobilske proizvajalce pa je močno udarilo tudi zmanjšanje oziroma ukinitev državnih subvencij za električna vozila v Nemčiji, Združenem kraljestvu, Franciji in drugih evropskih državah.
BMW si letos prizadeva povečati delež prodaje povsem električnih vozil, ki je lani znašal dobrih 17 odstotkov celotne prodaje. “Skupaj s priključnimi hibridi je bilo skoraj vsako četrto prodano vozilo elektrificirano,” je na letni konferenci povedal Oliver Zipse, predsednik uprave BMW-ja.
Letos ciljajo na več kot tri milijone prodanih elektrificiranih vozil in več kot 1,5 milijona prodanih baterijskih električnih vozil. Prihodnje leto naj bi se delež prodanih povsem električnih vozil s pomočjo omenjenega novega modela linije Neue Klasse zavihtel na 50 odstotkov.
Hkrati si BMW prizadeva za proizvodnjo popolnoma električnih različic ključnih modelov, med njimi tudi modeli hčerinskih družb Rolls-Royce in Mini Cooper, še poroča Euronews.