Težave za nemške avtomobiliste, kitajski kupci se odločajo za domače znamke

Posel Forbes Slovenija 1. avgusta, 2024 11.40 > 1. avgusta, 2024 11.43
featured image

BMW in Volkswagen poročata o slabših letošnjih poslovnih rezultatih na račun šibkejšega povpraševanja na Kitajskem ter vse močnejše konkurence lokalnih proizvajalcev.

1. avgusta, 2024 11.40 > 1. avgusta, 2024 11.43

Nemška proizvajalca avtomobilov BMW in Volkswagen sta danes objavila četrtletne in polletne rezultate, ki so slabši od pričakovanj.

Prihodki BMW so v prvem polletju znašali 63 milijard evrov, kar je primerljivo z enakim obdobjem lani. Količina dobavljenih avtomobilov pa se je zmanjšala za 1,3 odstotka, na 618.743 enot.

Na Kitajskem se je število dobav BMW zmanjšalo za 4,7 odstotka, saj se je domače povpraševanje ohladilo, BMW in ostali evropski proizvajalci se soočajo tudi z vse močnejšo konkurenco lokalnih proizvajalcev. V nemški skupini pa vendarle pričakujejo, da se bo v tretjem četrtletju situacija na Kitajskem stabilizirala.

Skupina BMW, pod okriljem katere sodita še znamki Mini in Rolls Royce, poroča o višjih stroških proizvodnje, dela in tudi IT projektov, kar je negativno vplivalo na poslovni izid v prvem polletju. Dobiček pred davki je v prvem polletju znašal osem milijard, medtem ko je nemška skupina lani v istem obdobju pod črto ustvarila 9,4 milijarde evrov.

Nemški avtomobilski gigant medtem lepo rast prodaje beleži v električnem segmentu; v prvem polletju so prodali 179.500 električnih vozil, kar je 34 odstotkov več kot lani.

Power Women, dogodek, vabilo

Volkswagen bo še varčeval

Tudi Volkswagen, največji svetovni proizvajalec avtomobilov, letos posluje slabše. Prodaja se je sicer rahlo povečala z lanskih 156,3 milijarde evrov na letošnjih 158,8 milijarde evrov, a dobiček iz poslovanja je bil z 10,1 milijarde evrov nižji kot lani (11,3 milijarde evrov).

Prodali so 4,3 milijona vozil, kar je malo manj kot lani (4,4 milijona). Lepa rast prodaje v severni in južni Ameriki (za 8 oziroma 15 odstotkov) ni mogla v celoti nadomestiti 19-odstotnega padca prodaje na Kitajskem. Ta ostaja najpomembnejši trg nemške skupine, ki tu ustvari skoraj tretjino prodaje.

Rezultat podjetja pa so poleg upada na Kitajskem poslabšali stroški, povezani z morebitnim zaprtjem tovarne Audi v Bruslju ter z zaprtjem Volkswagen banke v Rusiji. Operativna marža je bila 6,3 odstotka, kar je slabše od pričakovanj. Vodstvo družbe je v začetku julija znižalo letni cilj dobičkonosnosti poslovanja; prej je za celo leto 2024 napovedovalo maržo med 7 in 7,5 odstotka, zdaj med 6,5 in 7 odstotkov.

Volkswagen bo tako nadaljeval z varčevanjem. Deset milijard evrov vreden program nižanja stroškov, ki so ga Nemci napovedali decembra lani, naj bi jim letos prinesel štiri milijarde evrov prihranka.