Avtomobilski velikan ukinja razvoj robotaksijev, v katerega je vložil milijarde

Kot glavna razloga za ukinjanje financiranja razvoja robotaksijev so v General Motors navedli visoke stroške in močno konkurenco na trgu.
General Motors (GM) je ta teden sporočil, da ukinja razvoj samovozečih vozil oziroma robotaksijev v svojem podjetju Cruise. To je nov udarec za največjega ameriškega proizvajalca avtomobilov, ki je enoto za napredno tehnologijo uvrstil med prednostne naloge. Cruise, ki ga je GM prevzel leta 2016 in od takrat vanj vložil več kot deset milijard dolarjev, namreč ustvarja izgubo, je poročal Reuters.
Kot glavna razloga za ukinjanje financiranja razvoja samovozečih robotskih vozil so v GM navedli močno konkurenco na trgu in velike stroške, ki bi bili potrebni za razširitev dejavnosti. Glavna izvršna direktorica GM Mary Barra, ki je bila še lani optimistična, da bi lahko dejavnost Cruisa do leta 2030 ustvarila 50 milijard dolarjev prihodkov na leto, je dejala, da je dejavnost potratna.
“Resnično morate razumeti stroške upravljanja flote robotskih taksijev, ki so precej visoki, poleg tega pa niso naša osnovna dejavnost,” je dejala Barra v pogovoru z analitiki. GM bo Cruise zdaj vključil v svoj oddelek, ki se ukvarja s tehnologijo za pomoč voznikom. Koliko delavcev bodo pri tem prezaposlili, Barra za Reuters ni razkrila.
GM pričakuje, da se bodo s prestrukturiranjem podjetja Cruise izdatki zmanjšali s približno dveh milijard dolarjev na milijardo. Načrt prestrukturiranja naj bi bil zaključen do konca junija.
V panogi ostajajo proizvajalci z globokimi žepi
Nekateri od tekmecev GM so prav tako že ustavili financiranje del, ki se ukvarjajo z avtonomnimi vozili, med njimi Ford in Volkswagen. Pri tem so se sklicevali na stroške in težave, povezane z razvojem zapletene tehnologije. Med tistimi, ki še ostajajo v nastajajoči panogi robotskih taksijev, so razvijalci z globokimi žepi, kot so Alphabetov Waymo, Baidu in Tesla.
Do poteze prihaja po tem, ko je GM zmanjšal načrte za električna vozila, prodal svoj delež v eni od tovarn baterij korejskemu partnerju LG Energy Solutions in prestrukturiral svoje poslovanje na Kitajskem. Podjetje se zdaj osredotoča na svojo dobičkonosno dejavnost proizvodnje tovornjakov in drugih velikih vozil na bencinski pogon, še piše Reuters.