Audi ni bil uspešen pri iskanju kupca. Tovarno naj bi zaprli

Posel Forbes Slovenija 18. oktobra, 2024 14.19
featured image

Nemški avtomobilski proizvajalec Audi ni dobil primerne ponudbe za tovarno v Bruslju, ki jo želijo prodati.

18. oktobra, 2024 14.19

Poleti je završalo v belgijskem Bruslju, ko so se v javnosti pojavile informacije, da hčerinska družba Volkswagna Audi namerava zapreti omenjeno tovarno, kjer dela 3.000 delavcev. Sledili so protesti po bruseljskih ulicah. Podjetje je iskalo morebitne kupce, vendar očitno neuspešno.

Operativni direktor Audija Gerd Walker je pred dnevi dejal, da za zdaj niso našli investitorja, ki bi “ponudil izvedljiv in trajnostni koncept za prihodnost tovarne”. Kontaktiralo jih je sicer 26 strank, vendar nobena ponudba ni ustrezna.

Audi je napovedi o morebitnem zaprtju bruseljske tovarne, kjer od leta 2018 sestavljajo električno terensko vozilo Q8 e-tron, prvič omenil junija, septembra pa so začeli iskati investitorje. Prav tako na lokaciji v Bruslju ni predvideno sestavljanje naslednika modela Q8 e-tron.

Med razlogi za zaprtje oziroma odprodajo so navedli upadanje povpraševanja po električnih avtomobilih.

Walker je septembra navedel, da so analizirali več kot 20 možnih poslovnih modelov, vendar se noben ni izkazal za ekonomsko vzdržnega in trajnostnega.

Sindikati hočejo vedeti, kdo je skrivnostni investitor

Sindikati od vodstva želijo predvsem podatek, kdaj naj bi zaprli tovarno. Da se temu očitno ne bodo mogli izogniti, je mogoče razbrati tudi iz besed Walkerja, ki je ob novici, da niso našli kupca, dodal, da se bodo zdaj osredotočali predvsem na pogovor o socialnem načrtu.

Kot je za The Brussels Times dejal sindikalist ACV Ronny Liedts, delavce moti predvsem skrivanje potencialnega investitorja, ki naj bi se pojavil. Od vodstva so dobili le odgovor, da načrt potencialnega vlagatelja ni izvedljiv. Prav tako še vedno nimajo odgovora, kdaj naj bi tovarno zaprli.

“Zahtevamo odkritost za zaposlene. Ali bodo tovarno zaprli konec leta ali v začetku prihodnjega leta,” se je po sestanku z vodstvom spraševal Liedts. Dodal je, da je sestanek z vodstvom Audija in predsedniki sveta delavcev trajal sicer tri ure, vendar niso dobili nobenih podatkov o prihodnosti.

Kdo bo še zapiral tovarne

Pred mesecem je javnost z napovedjo, da bo morda zaprl kakšno od domačih tovarn, močno razburil tudi Volkswagen. Kot razloge so navedli padec povpraševanja v EU in na izvoznih trgih, visoke stroške evropske proizvodnje, hudo konkurenco kitajskih avtomobilistov in vlaganja v prestrukturiranje zaradi zelenega prehoda. Podrobno analizo, zakaj kljub dobičku 20 milijard evrov, razmišljajo o zapiranju, si lahko preberete tukaj.

Tudi proizvajalec avtomobilov Stellantis bo stroje ustavil v italijanskih tovarnah v Pomigliano D’Arco, Termoli in Pratola Serra. Stellantis je svojo namero o ustavitvi tovarn že sporočil sindikatom. Proizvodnja bo ustavljena novembra, in sicer več dni. “Ti ukrepi so nujni za prilagoditev proizvodnje trenutnim razmeram na trgu in za zagotovitev učinkovitega upravljanja z viri,” so sporočili iz avtomobilskega velikana.

Kako vam je všeč N1? Kaj bi izboljšali? 

Dragi bralci in bralke, pomagajte nam izboljšati N1. Kaj pogrešate, kaj vam je všeč, česa ne marate? Pripravili smo kratko anketo o zadovoljstvu bralcev, reševanje traja približno pet minut, anketa pa je anonimna. Povezava do ankete: https://n1slovenija.1ka.si/raziskava-branosti