‘Zvezdniški’ direktor z nalogo, da Starbucks vrne na pot rasti

Novice Forbes Slovenija 9. septembra, 2024 18.25 > 9. septembra, 2024 18.26
featured image

Na direktorskem stolčku verige Starbucks od danes sedi Brian Niccol. Kljub temu da prihaja na čelo giganta s primatom v svetu kave, pa novega direktorja čakajo številni izzivi.

9. septembra, 2024 18.25 > 9. septembra, 2024 18.26

Na čelo ameriške verige kavarn Starbucks prihaja nov človek. Izvršni direktor je z današnjim dnem postal Brian Niccol, ki ga ameriški mediji opisujejo kot enega najboljših direktorjev v panogi verižnih restavracij. Ameriški gigant se namreč kljub primatu med kavarnami spoprijema z mnogo izzivi: prodaja ne dosega pričakovanj, konkurenca je vse bližje, težave pa so tudi v postopku priprave in postrežbe.

Način, kako ljudje v Starbucksovih kavarnah naročajo in uživajo kavo, se je močno spremenil. Kot piše Associated Press (AP), skoraj 75 odstotkov naročil v kavarnah prejmejo prek Starbucksove mobilne aplikacije, prek aplikacij drugih dostavljalcev ali pa na “drive-through” okencu. Strank, ki bi se usedle in kavo v miru popile v kavarni, je v primeru Starbucksa vse manj.

Počasna postrežba

To je spremenilo tudi vzdušje v kavarnah. Ena od zaposlenih Michelle Eisen je za AP dejala, da kavarna, v kateri dela, nima več prijetnega vzdušja, ki ga je imela ob njenem prihodu leta 2010. Ob tem je izpostavila tudi, da kljub nakupom novih aparatur in delovnih postaj težava ostaja manko zaposlenih. “Naročila prihajajo, a preprosto ni dovolj delovne sile, ki bi jih pripravila,” je dejala Eisen.

Nedavno izvedena ameriška raziskava svetovalnega podjetja Technomic, ki jo povzema AP, je pokazala, da v petih minutah ali manj naročeno kavo prejme 62 odstotkov Starbucksovih strank. Pri rivalskem podjetju Caribou Coffee je delež 77-odstoten.

Preveč izdelkov

Ena ključnih nalog novega izvršnega direktorja Niccola bo torej pohitritev Starbucksovih postopkov. Predsednik mednarodnega združenja proizvajalcev hrane Phil Kafarakis je dejal, da je ključnega pomena racionalizacija ponudbe. “Niccol mora ugotoviti, kdo so Starbucksovi glavni kupci, kaj radi pijejo, in iz ponudbe črtati odvečne izdelke,” je dejal za AP. Kot opozarjajo številni analitiki, je Starbucksovih kombinacij in variacij namreč enostavno preveč.

Poleg optimizacije in obnovitve prijetnega kavarniškega vzdušja pa novega direktorja čaka tudi izziv, povezan s cenami. Konkurenčne verige restavracij namreč ponujajo zelo podobne napitke po nižji ceni. Dodatna konkurenca so butične kavarne za kupce, ki povprašujejo po izbranih vrstah kave.

Starbucks
V Starbucksu skoraj 75 odstotkov naročil prejmejo prek svoje mobilne aplikacije, aplikacij drugih dostavljalcev ali pa na “drive-through” okencu. (Foto: PROFIMEDIA)

Prav cena napitkov je pripomogla k temu, da je Starbucks v drugem četrtletju zaznal 3-odstotni padec prodaje na globalni ravni. Kot navaja CNN, je padec prodaje v Severni Ameriki znašal 2 odstotka, število transakcij na tem trgu pa se je zmanjšalo za 6 odstotkov. Po poročanju CNN je bilo to drugo zaporedno četrtletje, v katerem se je prodaja družbe Starbucks zmanjšala.

Z vsem tem se bo od danes spopadal novi izvršni direktor Brian Niccol, ki ga v ZDA kujejo v zvezde. Pred tem je direktorsko nalogo opravljal pri verigah restavracij z mehiško hrano Taco Bell in Chipotle. Niccol je vodenje restavracij Chipotle prevzel leta 2018, ko so se spopadali s težavami zaradi več zastrupitev s hrano. Sliko verige mu je uspelo popraviti do te mere, da se je pet let pozneje njena letna prodaja skoraj podvojila.

Kako zelo mu upravni odbor Starbucksa zaupa, kaže tudi bogata ponudba, s katero so ga speljali v svoje vrste. Kot piše AP, bo Niccol v prvem letu zaslužil precej več kot 100 milijonov dolarjev, v službo v Seattlu pa se bo iz domače Kalifornije vozil kar s službenim letalom. “Niccol je Ryan Reynolds med izvršnimi direktorji,” je njegov status in ugled slikovito opisal profesor menedžmenta na univerzi George Washington Chris Kayes.