V katerih sektorjih nemški podjetniki načrtujejo podražitve
V Nemčiji se obeta zvišanje cen v trgovinah z živili, načrtujejo jih tudi v proizvodnji. Za podražitve se bodo manj odločali ponudniki potrošniških storitev.
Nekoliko več nemških podjetij načrtuje zvišanje cen, kaže raziskava münchenskega gospodarskega inštituta Ifo. Julija je bil kazalnik cenovnih pričakovanj pri 17,8 točke, potem ko je bil junija pri 16,1 točke.
Kazalnik pri ponudnikih potrošniških storitev se je z junijskih 21,9 točke julija znižal na 20 točk, kar je najnižja raven po aprilu 2021, povzema STA. “Zaradi visokega deleža, ki ga pri stroških predstavljajo plače, je ta sektor še posebej v središču pozornosti. Inflacija je tukaj še vedno najvišja in zaradi močnega zvišanja plač znaša slabe štiri odstotke,” je dejal ekonomist pri Ifu Sascha Möhrle.
Najverjetnejše je višanje cen trgovcev s hrano
Pri trgovini z živili se je zaradi sezonskih vplivov kazalnik zvišal s 34,3 na 55,2 točke. V ostalem maloprodajnem sektorju pa zvišanje cen načrtuje manj podjetij; kazalnik se je z junijskih 23,3 znižal na 22,7 točke.
V proizvodnji se je kazalnik zvišal na 7,3 točke, potem ko je bil junija pri 6,6 točke. Nasprotno pa podražitve načrtuje manj ponudnikov poslovnih storitev ter gradbincev. Pri prvih se je kazalnik znižal z 22,5 na 20,6 točke, pri drugih pa z 2,1 na 0,9 točke, še piše STA.
Točke za cenovna pričakovanja označujejo delež podjetij, ki nameravajo zvišati cene. Ifo do rezultata pride tako, da odstotek podjetij, ki želijo znižati cene, odšteje od odstotka podjetij, ki želijo cene zvišati.