Trump na veselje Muska rahlja varnostne predpise za samovozeče avte

Novice Forbes Slovenija 28. aprila, 2025 09.59
featured image

Novi predpisi bodo ameriške avtomobilske proizvajalce izvzeli iz nekaterih varnostnih pravil za samovozeča vozila, če se bodo ta uporabljala le za raziskave, demonstracije in druge nekomercialne namene.

28. aprila, 2025 09.59

Administracija predsednika Donalda Trumpa rahlja predpise, da bi ameriškim avtomobilskim proizvajalcem pomagala razviti samovozeče avtomobile in s tem konkurirati kitajskim izdelovalcem. Kot je sporočilo ameriško ministrstvo za promet, bodo ameriška podjetja, ki razvijajo samovozeče avtomobile, za namen testiranja deležna izjem od nekaterih zveznih varnostnih predpisov, poroča Euronews.

Ministrstvo je v izjavi za javnost navedlo, da bo poenostavilo zahteve za poročanje o prometnih nesrečah s samovozečo programsko opremo ter si prizadevalo za oblikovanje enotnega sklopa nacionalnih pravil, ki bodo nadomestila sedanjo mešanico predpisov na državni ravni.

“Tekmujemo s Kitajsko, da bi jo prehiteli v inovacijah, in stave ne bi mogle biti višje,” je v izjavi dejal ameriški minister za promet Sean Duffy. “Naš novi okvir bo zmanjšal birokracijo in nas približal enotnemu nacionalnemu standardu,” je povedal.

Novi predpisi bodo ameriške avtomobilske proizvajalce izvzeli iz nekaterih varnostnih pravil za samovozeča vozila, če se bodo ta uporabljala le za raziskave, demonstracije in druge nekomercialne namene. Izjeme so že prej veljale za tuja, uvožena vozila, za katere se pravila v državi izvora lahko razlikujejo od pravil v ZDA, navaja Euronews.

Musk že kritiziral obveznost poročanja o nesrečah

Odločitev je prišla dan po tem, ko je glavni izvršni direktor Tesle Elon Musk na konferenčnem klicu z vlagatelji v Teslo potrdil, da bo proizvajalec električnih vozil junija v Austinu v Teksasu začel uvajati samovozeče Teslove taksije. Podjetje je svojo prihodnost vezalo na popolno avtomatizacijo svojih avtomobilov, vendar se sooča z močno konkurenco, zlasti kitajskim proizvajalcem avtomobilov BYD.

Najbogatejši Zemljan je poročanje o nesrečah samovozečih vozil v preteklosti že kritiziral kot obremenjujoče in nepravično. Tesla je v skladu s to zahtevo poročala o številnih skupnih trkih, deloma zato, ker je največji prodajalec delno samovozečih vozil v ZDA.

V izjavi ameriškega ministrstva za promet je bilo navedeno, da bo poročanje ohlapnejše, da bi “odpravili nepotrebne in podvojene” zahteve, vendar bo obveznost poročanja o trkih ostala, še poroča Euronews.