Trump napovedal nekatere omilitve carin: zakaj so pomembne tudi za Slovenijo

Med napovedanimi ukrepi za omilitev ameriških carin za avtomobilske proizvajalce je tudi preprečevanje kopičenja carin.
Administracija ameriškega predsednika Donalda Trumpa je z avtomobilskimi proizvajalci dosegla dogovor o zmanjšanju carin za avtomobile in dele zanje. Omilili naj bi nekatere napovedane dajatve za avtomobilske dele, izdelane v tujini, in vgrajene v avtomobile domače proizvodnje, so po poročanju Reutersa sporočili ameriški uradniki.
Prav tako bo ZDA preprečila kopičenje carin za tuje avtomobile, kar pomeni, da bodo avtomobilski proizvajalci, ki so podvrženi carinam na avtomobile, na primer oproščeni carin na jeklo in aluminij. Že plačane dajatve naj bi bile povrnjene, je prvi poročal Wall Street Journal.
“Predsednik Trump gradi pomembno partnerstvo tako z domačimi avtomobilskimi proizvajalci kot z našimi odličnimi ameriškimi delavci,” je ob tem dejal ameriški minister za trgovino Howard Lutnick. “Ta dogovor je velika zmaga za predsednikovo trgovinsko politiko, saj nagrajuje podjetja, ki proizvajajo doma, hkrati pa odpira pot proizvajalcem, ki so izrazili svojo zavezanost vlaganju v ZDA in širitvi domače proizvodnje.”
Kot je za Reuters potrdila Bela hiša, bodo ukrepi uradno razkriti v torek med Trumpovim obiskom v Michiganu, kjer bo obeležil svojih prvih 100 dni na predsedniškem položaju. Ta smeriška zvezna država velja za srce ameriške avtomobilske industrije, saj v Detroitu domuje trojica proizvajalcev – General Motors, Ford in Stellantis (pred tem Chrysler) – ter več kot tisoč večjih avtodobaviteljev.
Poteza za ublažitev učinkov avtomobilskih dajatev je najnovejši korak Trumpove administracije, s katero je pokazala nekaj prožnosti pri carinah, ki so povzročile pretrese na trgih, ustvarile negotovost za podjetja in sprožile strahove pred ostrim upočasnjevanjem gospodarstva.
Pozivi proti carinam na dele: “Mnogi so že v stiski”
Prejšnji teden je koalicija ameriških družb avtomobilske industrije Trumpa pozvala, naj ne uvede 25-odstotnih carin na uvožene avtomobilske dele, in opozorila, da bodo te zmanjšale prodajo vozil in zvišale cene. Njihova uvedba je predvidena najpozneje 3. maja.
“Carine na avtomobilske dele bodo pretresle svetovno avtomobilsko dobavno verigo in sprožile domino učinek, ki bo vodil do višjih cen avtomobilov za potrošnike, nižje prodaje pri prodajalcih ter bo podražil in zmanjšal predvidljivost servisiranja in popravil vozil,” so v pismu zapisale avtomobilske družbe.
“Večina dobaviteljev avtomobilov ni kapitalizirana za nenadne motnje carin. Mnogi so že v stiski in se bodo soočili z zaustavitvijo proizvodnje, odpuščanji in stečajem,” je zapisano v pismu. Poudarili so še, da je “dovolj že neuspeh enega dobavitelja, da pride do zaustavitve proizvodne linije proizvajalca avtomobilov”, zapis povzema Reuters.
Kako jih bodo občutili slovenski avtodobavitelji
Slovenski dobavitelji avtomobilski industriji po podatkih Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) neposredno v ZDA izvozijo za okoli 57 milijonov evrov avtomobilskih delov, kar pomeni dobrih šest odstotkov celotnega izvoza v ZDA.
Bi pa lahko naša podjetja posredno močno občutila carine, predvsem prek Nemčije. ZDA so bile lani vodilna trgovinska partnerica Nemčije, ta pa je najpomembnejša trgovinska partnerica Slovenije. ZDA so lani uvozile polovico svojih avtomobilov, Nemčija je bila s 430.000 vozili največja izvoznica iz EU v ZDA.
Po poročanju tujih medijev bi bili nemški avtomobilski proizvajalci tako med tistimi, ki bodo najbolj na udaru. Njihova vozila bodo zaradi carin dražja in manj konkurenčna, kar bo verjetno pomenilo manjšo prodajo in s tem manj naročil dobaviteljski verigi, ki pa je močna tudi pri nas.