Trojni udarec: nove carine bodo Američanom otežile sanje o nakupu Rolexa

Novice Marko Rabuza 3. avgusta, 2025 17.37
featured image

Visoke carine ogrožajo povpraševanje na ameriškem trgu, ki je bil ena redkih svetlih točk za sicer oslabljeno industrijo luksuznih ur.

3. avgusta, 2025 17.37

Prodaja švicarskih ur je v zadnjem obdobju beleži slabše prodajne številke, izjema pa je bil ameriški trg.

Skupina Swatch, ki ima v lasti blagovne znamke, kot sta Omega in Longines, je v prvi polovici letošnjega leta zabeležila dvomestno rast prodaje v ZDA. Tudi znamke Vacheron Constantin in IWC Schaffhausen že tri zaporedna četrtletja beležijo več kot 10-odstotno rast na ameriškem trgu.

A zadnja odločitev ameriškega predsednika Donalda Trumpa bi lahko močno vplivala na povpraševanje po urah. Spomnimo, Trump je v četrtek sporočil in za Švico po novem odmeril 39-odstotne dodatne carine, ki naj bi začele veljati 7. avgusta.

Trgovinska vojna že zdaj posredno vpliva na proizvajalce ur, piše Wall Street Journal. Švicarski frank je letos v primerjavi z dolarjem pridobil 11 odstotkov, saj vlagatelji iščejo varna zavetja. Močno je narasla tudi cena zlata – za več kot 25 odstotkov.

Trojni udarec

To pomeni trojni udarec za ameriške zbiratelje ur. Danes bi Rolex Daytona iz rumenega zlata plačali 14 odstotkov več kot leta 2024. Proizvajalci so morali v drugem četrtletju zvišati cene številnim modelom, da bi ublažili vpliv carin, dražjih surovin in nihanja valut, ne da bi pri tem zmanjšali dobičkonosnost.

Vendar lahko zvišanje cen resno ogrozi povpraševanje v najhitreje rastočem trgu industrije, opozarja WSJ. Izvoz švicarskih ur v ZDA je od leta 2019 vsako leto rasel za 14 odstotkov – skoraj trikrat hitreje od svetovnega povprečja. K temu prispevata tako razcvet delnic in kriptovalut kot tudi neizkoriščen tržni potencial.

Izvršni direktor prodajalne Swiss Watch Expo Eugene Tutunikov, je za Business Insider povedal, da je napoved dodatnih carin za trg luksuznih ur “popoln šok”.

Carine so le najnovejši izziv v težkem desetletju za švicarsko urarsko industrijo. Čeprav se je skupna vrednost švicarskega izvoza ur od leta 2015 povečala za petino, je število izvoženih kosov upadlo za kar 45 odstotkov.

Švicarske znamke so se na udaru znašle po tem, ko je Apple pred desetimi leti predstavil pametno uro Apple Watch. Največ izgub so zabeležili modeli s ceno pod 625 ameriških dolarjev, kjer je obseg prodaje padel skoraj za 60 odstotkov, kažejo podatki združenja švicarske urarske industrije.

Dražji modeli so se obdržali precej bolje – zlasti izdelki privatnih znamk, kot so Rolex, Patek Philippe in Audemars Piguet, ki omejuje dobavo in imajo dolge čakalne vrste, dodajajo pri WSJ.

Pred petimi leti ZDA postale glavni trg za švicarske ure

Dodatno razmere poslabšujejo tudi slabše povpraševanje kitajskih kupcev. ZDA so že leta 2020 prehitele Hongkong kot glavna destinacija švicarskih ur. Prodaja kitajskim kupcem je med pandemijo upadla in se nikoli zares ni povrnila. Trend pa je bil negativen že prej – od leta 2012 naprej, ko je Peking začel zatirati podkupovanje v obliki luksuznih daril javnim uslužbencem.

Ob tem morajo biti urarji pri zviševanju cen pozorno pogledovati tudi proti trgu rabljenih ur. Po podatkih WatchChartsa se skoraj tretjina prodaj ur zgodi na sekundarnem trgu.

Analiza Morgan Stanley in WatchCharts kaže, da povpraševanje po rabljenih urah raste hitreje kot po novih. To verjetno pomeni, da del kupcev prehaja na sekundarni trg, kjer verjamejo, da za svoj denar dobijo več.