Skupina KANSAI HELIOS: Ko trajnost postane jedro poslovne strategije

Skupina KANSAI HELIOS, katere del je tudi podjetje KANSAI HELIOS Slovenija, z jasno začrtanimi cilji in sistematičnim delovanjem dokazuje, da je trajnostna preobrazba lahko poslovna priložnost – ne ovira.
Odgovornost postaja konkurenčna prednost
V času, ko podjetja ne morejo več ignorirati okoljskih in družbenih izzivov, trajnostni razvoj postaja osrednji dejavnik dolgoročne konkurenčnosti. »Kemijska industrija ima dvojno vlogo – je nepogrešljiv akter v razvoju trajnostnih rešitev, hkrati pa nosi veliko odgovornost zaradi vpliva na okolje. Med največje izzive zagotovo sodijo emisije toplogrednih plinov, poraba naravnih virov ter varno ravnanje s kemikalijami. Zato je nujno, da podjetja v panogi sprejemamo konkretne ukrepe za zmanjšanje okoljskega odtisa in izboljšanje varnosti izdelkov,« je povedala dr. Radmila Wollrab, direktorica trajnostnega razvoja v skupini KANSAI HELIOS.
Skupina KANSAI HELIOS, eden vodilnih proizvajalcev premazov in smol v regiji, je med tistimi industrijskimi akterji, ki so trajnostne cilje vključili v osrčje svoje poslovne strategije. S konkretnimi cilji do leta 2030 – med njimi so 30-odstotno zmanjšanje emisij toplogrednih plinov in 20-odstotno znižanje porabe energije – dokazujejo, da trajnost ni le etična izbira, temveč tudi pametna poslovna odločitev.
Evropski zeleni dogovor, ki predvideva podnebno nevtralno gospodarstvo do sredine stoletja, je ustvaril pritisk in hkrati priložnost za podjetja po vsej Evropi, vendar pa v skupini KANSAI HELIOS ne čakajo na regulative. Svoje zaveze uresničujejo z notranjimi ukrepi, vlaganji in sistematičnim vključevanjem vseh zaposlenih v energetsko in okoljsko preobrazbo. Pri tem ne gre le za zmanjševanje vpliva na okolje, temveč za preoblikovanje poslovnih procesov, izdelkov in odnosa s partnerji.
»Trajnost ni več izbira, ampak nuja. Okoljski, družbeni in ekonomski vidiki trajnosti morajo biti medsebojno usklajeni in vtkani v poslovne strategije, ki bodo zagotavljale dolgoročno uspešnost,« poudarja dr. Wollrab in dodaja, da je sodelovanje v vrednostni verigi ter inovativnost pri iskanju rešitev ključno za učinkovito uresničevanje trajnostnih ciljev.
Energetska učinkovitost in avtomatizacija proizvodnje
Eden pomembnejših stebrov njihovega trajnostnega prehoda je povečanje energetske učinkovitosti. Tako v podjetju KANSAI HELIOS Slovenija izvajajo nadgradnjo sistemov za upravljanje z energijo (EMS), da bi natančno analizirali porabo energije na ravni posameznih naprav in procesov. S tem lahko optimizirajo delovanje obratov, zmanjšajo stroške in povečajo delež energije iz obnovljivih virov. Že danes z lastnimi sončnimi elektrarnami pokrijejo 5 odstotkov svojih energetskih potreb, kar naj bi do leta 2030 naraslo na 12 odstotkov. Za letošnje leto načrtujejo tudi postavitev manjše hidroelektrarne, ki bo letno proizvedla 250 MWh električne energije.
Trajnost pa ni omejena zgolj na energetske izzive. V proizvodnih procesih je podjetje uvedlo robotske rešitve, ki zmanjšujejo količino odpadkov, optimizirajo porabo surovin in izboljšujejo delovne pogoje zaposlenih. To ne prispeva le k nižjim emisijam CO₂, temveč tudi zmanjšuje stroške zaradi napak in poškodb. Kjer so bile prej fizične obremenitve visoke, zdaj robotski sistemi zagotavljajo ponovljivost, hitrost in natančnost. Aktivno pa si prizadevajo tudi za zmanjšanje ogljičnega odtisa pri transportu – zgolj z uvedbo multimodalnih prevozov so v enem letu zmanjšali emisije CO₂ za 284 ton.
Vzporedno s tem intenzivno razvijajo trajnostne izdelke, ki so zasnovani z mislijo na celoten življenjski cikel. Gre za premaze in smole na osnovi obnovljivih ali recikliranih surovin, ki zahtevajo manj energije pri nanosu in ponujajo daljšo življenjsko dobo. S pomočjo lastnega sistema za ocenjevanje trajnostnosti izdelkov spremljajo vpliv surovin in končnih produktov na okolje ter na ta način krepijo tudi svojo konkurenčnost. Cilj je jasen – doseči najmanj 30 odstotkov celotne prodaje iz trajnostnih izdelkov.

Trajnost kot kultura, produkt in partnerstvo
Ključen vidik trajnostnega poslovanja v skupini KANSAI HELIOS je upravljanje celotne verige vrednosti – od dobaviteljev do končnih izdelkov, zato so razvili sistem ocenjevanja družbene odgovornosti dobaviteljev, ki vključuje presojo okoljskih, etičnih in socialnih kriterijev. Leta 2024 so na nivoju skupine dosegli 84-odstotno odzivnost pri trajnostnem vprašalniku, ki ga pošiljajo večjim in novim dobaviteljem, in 82-odstotno za dobavitelje podjetja KANSAI HELIOS Slovenija. Pri izpolnjevanju zahtev glede družbene odgovornosti tako redno spremljajo in ocenjujejo dobavitelje, pri vseh večjih dobaviteljih surovin in embalaže pa spremljajo tudi njihove ocene EcoVadis in s tem napredek na področju družbene odgovornosti.
Partnersko sodelovanje je izredno pomembno, če želijo uvajati trajnostne prakse in ne nazadnje okolju in družbi prijaznejše končne izdelke, zato temu posvečajo posebno pozornost in redno organizirajo srečanja z dobavitelji, kjer delijo dobre prakse in utrjujejo dobre odnose.
Poslovni model prihodnosti
Ob tem pa se podjetje zaveda, da brez ljudi ni trajnostnega preboja. Vlagajo v kompetence zaposlenih, razvijajo varnostno kulturo in spodbujajo integriteto na vseh ravneh. Ena izmed prioritet je tudi zmanjšanje pogostosti poškodb pri delu, kar vključuje sistematično ocenjevanje tveganj, stalna usposabljanja in izboljšave delovne opreme. Notranja kultura podjetja temelji na zaupanju, zavzetosti in odprti komunikaciji, vsako leto oktobra obeležijo mesec skladnosti in integritete ter tako krepijo zaupanje zaposlenih v vrednote podjetja in posledično spoštovanje vrednot.
Trajnost ni več le »zelena nalepka«, temveč postaja orodje strateškega vodenja, izboljšanja učinkovitosti in rasti, kar v podjetju KANSAI HELIOS Slovenija zelo dobro razumejo, zato njihova pot dokazuje, da je okoljsko odgovorno poslovanje lahko hkrati tudi donosno in razvojno ambiciozno – če je zasnovano na podatkih, inovacijah in ljudeh.