Šef Volkswagna: Razmere so alarmantne, potrebne bodo drastične spremembe

Novice Forbes Slovenija 9. septembra, 2024 11.27 > 9. septembra, 2024 11.28
featured image

V avtomobilskem proizvajalcu Volkswagen vladajo alarmantne razmere, je dejal izvršni direktor Oliver Blum. Kljub temu je pomiril strahove o zapiranju tovarn v Nemčiji.

9. septembra, 2024 11.27 > 9. septembra, 2024 11.28

Razmere v družbi Volkswagen so po besedah izvršnega direktorja Oliverja Bluma alarmantne. “Potrebne bodo drastične spremembe, če želimo preživeti,” njegov zapis v nedeljskem Bildu povzema STA. Kot je izpostavil, se prodaja vozil v Evropi zmanjšuje, ob tem pa na trg vstopa nova konkurenca iz Azije. “Torta se je zmanjšala, za mizo pa imamo več gostov,” je ponazoril.

Dve tovarni brez kupcev

Kot piše Deutsche Welle, je Blum v zapisu v Bildu branil napovedi iz prejšnjega tedna, da največji evropski proizvajalec avtomobilov razmišlja o odpuščanjih in zapiranju tovarn v Nemčiji. Po pisanju DW skušajo v podjetju z omenjenimi potezami privarčevati okoli 4 milijarde evrov.

Evropska avtomobilska industrija se, kot je v nedeljski številki nemškega časnika Bild zapisal Blume, sooča z novimi izzivi, gospodarsko okolje pa se je poslabšalo, “zlasti za Volkswagen”.

Glavni problem za Volkswagen je slaba prodaja, ki po besedah glavnega finančnega direktorja Arna Antlitza spremlja že od pandemije. Kot je dejal na nedavnem zboru delavcev, je izpad povpraševanja dosegel za približno “500.000 avtomobilov, kar je enakovredno dvema tovarnama”. Po njegovih besedah mora Volkswagen povečati produktivnost in znižati stroške.

Izvršni direktor VW Oliver Blume (levo) (Foto: PROFIMEDIA)

Veliko prahu so dvignila tudi ugibanja o zapiranju tovarn. Kot poroča STA, Volkswagen še nikoli ni zaprl tovarne v Nemčiji, od leta 1988 pa ni zaprl nobene tovarne na svetu. Izvršni direktor Blum je po pisanju tiskovne agencije dpa obljubil, da podjetje ne bo zapustilo svoje domovine. “Predani smo Nemčiji, saj je Volkswagen oblikoval celotne generacije. Imamo zaposlene, katerih dedki so delali v podjetju. Želim, da bodo lahko tu delali tudi njihovi vnuki,” je dejal.

V družbi so danes potrdili zamenjavo na mestu finančnega direktorja pri osrednji znamki skupine Volkswagen, ki je kronično slabo donosna. Dosedanjega finančnega direktorja Patrika Andreasa Mayerja bo v Wolfsburgu zamenjal finančni direktor Seata, španske znamke znotraj nemške skupine, David Powels. Mayer, ki je bil na položaju od oktobra 2022, naj bi zdaj odšel na Powelsovo mesto, je poročanje nemških medijev povzela dpa.

Audijevi delavci protestno ukradli ključe

Strahovi pred odpuščanji pa se porajajo tudi pri zaposlenih v bruseljski tovarni Audija, ki spada v skupino Volkswagen AG. Tamkajšnji delavci so se odločili za protest in v nedeljo ukradli okoli 200 avtomobilskih ključev novih avtomobilov. “Nobeno vozilo ne bo zapustilo tovarne, dokler ne dobimo odgovorov,” enega od delavcev povzema nemška tiskovna agencija dpa.

Kot piše STA, so iz Audija julija sporočili, da zaradi slabega povpraševanja po njihovem električnem modelu Q8 e-tron, ki ga proizvajajo v belgijski tovarni, ne morejo izključiti njenega zaprtja. Strahove okoli 3.000 zaposlenih je v torek okrepilo še sporočilo Audijeve krovne družbe Volkswagen, da v bruseljski tovarni v prihodnjih nekaj letih ne bodo proizvajali nobenega drugega modela.

Ključno vprašanje razvoja mreže polnilnic

Napovedi o zaprtju tovarn “zelo skrbijo” odhajajočega evropskega komisarja za notranji trg Thierryja Bretona. Ta krizo v avtoindustriji pripisuje tudi dejstvu, da evropski proizvajalci potrošnikov niso uspeli prepričati v prednosti električne mobilnosti.

Po njegovih besedah se mora Evropa osredotočiti na to, da zadrži znanje, inovacijske sposobnosti in konkurenčnost. “Ali bo prehod na električna vozila uspešen, pa je odvisno tudi od polnilne infrastrukture, ki je zaenkrat močno skoncentrirana na Nemčijo, Francijo in Nizozemsko,” komisarja še povzema nemška tiskovna agencija dpa.

Vodilni nemški politiki so se v luči razmer v avtomobilski industriji že obrnili na Bruselj. “Evropa mora držati korak z razvojem industrije na globalni ravni in predsednica Evropske komisije Ursula von der Leyen mora pri tem prevzeti vodilno vlogo,” je v pogovoru za nemški časnik Süddeutsche Zeitung dejal eden od predsednikov socialdemokratov (SPD) Lars Klingbeil.

Vodja poslanske skupine Zeleni in liberalci (FDP) Christian Dürr pa je dejal, da je stanje v avtomobilski industriji posledica absurdne evropske politike, ki proizvajalcem postavlja nešteto ovir.