Prihaja nov most na Krk, tudi ta s slovenskim pridihom

Novice Marko Rabuza 23. maja, 2025 18.00
featured image

Pod idejno zasnovo se je znova podpisal priznani slovenski projektant Marjan Pipenbaher.

23. maja, 2025 18.00

Hrvati načrtujejo gradnjo novega mostu na otok Krk, ki bi razbremenil promet na dosedanjem, ob tem pa bo po njem tekel tudi železniški promet. Ta bo imel predvsem vlogo pri širitvi pristanišča v Omišlju.

Končanje novega mega projekta na Hrvaškem pričakujejo okoli leta 2030, pred kratkim je družba Hrvaške avtoceste (HAC) izbrala idejno zasnovo. Med sedmimi prijavljenimi je zmagala rešitev hrvaško-slovenskega konzorcija, v katerem je tudi Marjan Pipenbaher.

Pred leti je bil glavni in odgovorni projektant mosta na Pelješac, ki je takrat veljal za največji infrastrukturni projekt na Hrvaškem. Projekt je presegel 420 milijonov evrov. V svoji dolgi karieri je zasnoval že več kot 200 mostov in viaduktov po vsem svetu, med njimi tudi čez reko Evfrat v Turčiji in viadukt Črni Kal.

“Most niha in diha, za 20, 30, 40 centimetrov, pri potresu pa še več, za 70 centimetrov. Pri velikih mostovih s poševnimi zategami (kabelskih mostovih), kakršen je tudi Pelješki, ne velja pravilo ‘ali je kaj trden most – kakor skala, kamen, kost’,” je v intervjuju za N1 leta 2021 povedal Pipenbaher. Leta 2023 mu je vlada zaupala vodenje sveta za obnovo po poplavah, ki so takrat prizadele dele države. 

Ob cestnem še železniški promet

Projekt novega mostu na otok Krk je hrvaška vlada začela pripravljati lani. Most bo imel tako cestne pasove kot tudi železnico in bo segal do novega pristaniškega terminala v Omišlju.

Most bo dolg okoli 850 metrov, sredinski razpon čez morje bo dolg 570 metrov in bo potekal 50 metrov nad morjem. Kljub drugačnim prvotnim idejam ne bo dvonadstropen, ampak bodo železniški tiri umeščeni na sredino mosta. Otok Krk in celino bo povezal med krajema Jadranovo in polotokom Lanterna in bo od zdajšnjega mostu oddaljen približno kilometer.

Vse skupaj pet predorov

V projektu so predvideni tudi trije predori, še dva pa bosta pred začetkom mosta – po en železniški in cestni. Najdaljši med njimi bo dolg 1,2 kilometra. Za priključitev na most je treba iz obstoječe ceste A7 zgraditi še osem kilometrov povezovalne avtoceste, do pristanišča v Omišlju pa bo potrebnih še 22 kilometrov železnice, ki se bo na drugi strani navezovala na progo Zagreb – Reka.

Po izhodu iz tunelov bi se železniška proga usmerila desno proti novi luki v Omišlju, medtem ko bi avtocesta peljala proti bližnjemu letališču.