Pri spletnih goljufijah potrošniki izgubijo tudi celotne življenjske prihranke

Novice Forbes Slovenija 22. oktobra, 2024 14.46 > 22. oktobra, 2024 14.50
featured image

Število spletnih goljufij še naprej narašča, goljufi pa uporabljajo vse bolj napredne pristope, ki jih je vse težje prepoznati. V večini primerov oškodovanci denarja ne dobijo nazaj.

22. oktobra, 2024 14.46 > 22. oktobra, 2024 14.50

Nacionalni odzivni center za kibernetsko varnost SI-CERT je ob letošnjem evropskem mesecu kibernetske varnosti opozoril na problematiko spletnih goljufij. Po besedah Davida Gracerja iz uprave kriminalistične policije so letos prejeli približno 30 odstotkov več prijav spletnih goljufij kot v enakem obdobju lani, piše STA.

Najpogostejši primeri so po njegovih besedah nikoli dobavljeni izdelki, ki so jih kupci plačali vnaprej, investicijske goljufije na podlagi klica s slovenske telefonske številke in v slovenskem jeziku ter ribarjenje bančnih podatkov.

Slovenski jezik vse manjša ovira

Center za kibernetsko varnost in odpornost Telekoma Slovenije je lani obravnaval 24.000 varnostnih dogodkov, letos so jih v prvih treh četrtletjih 65.000, je povedal vodja centra Rok Peršak. Velika težava so postali porazdeljeni napadi onemogočanja delovanja (DDoS), ki obremenijo spletne strani, da ne morejo več delovati. Tudi sicer nepridipravi uporabljajo vse bolj napredne in težko prepoznavne pristope, slovenski jezik pa zanje pomeni vse manjšo oviro, je opozoril.

Z naraščanjem števila prevar in njihove naprednosti so vse hujše tudi finančne posledice za žrtve, je opozorila Tanja Piškur iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS). “Potrošniki ne izgubijo več samo denarja v višini limitov na kreditnih karticah, temveč tudi svoje celotne življenjske prihranke,” je opozorila.

V večini primerov oškodovanci ukradenega denarja ne dobijo nazaj. Na to je opozoril tudi Gracer, ki je povedal, da jim uspe ukradena sredstva goljufom blokirati v 10 do 20 odstotkih primerov, še piše STA.

Kako vam je všeč N1? Kaj bi izboljšali? 

Dragi bralci in bralke, pomagajte nam izboljšati N1. Kaj pogrešate, kaj vam je všeč, česa ne marate? Pripravili smo kratko anketo o zadovoljstvu bralcev, reševanje traja približno pet minut, anketa pa je anonimna. Povezava do ankete: https://n1slovenija.1ka.si/raziskava-branosti