Prevzem v svetu mode: italijanska ikona znova v domačih rokah

Posel je vreden 1,37 milijarde dolarjev, novi lastnik Versace bo postala Prada.
Prada je z nakupom Versaceja znova obudila upe na oblikovanje italijanskega luksuznega velikana z oznako “Made in Italy“, potem ko so številne druge blagovne znamke, ki so jih ustanovili Italijani, končale v francoskih, švicarskih ali ameriških rokah, poroča Reuters.
Pred tem je bil zadnjih sedem let Versace v lasti ameriške družbe Capri Holdings, ki se je ob prevzemu imenovala Michael Kors. Za prevzem so leta 2018 plačali 2,15 milijarde dolarjev in prevzeli tudi dolgove, zdaj pa so ga Pradi prodali za skoraj polovico nižji znesek – 1,375 milijarde dolarjev.
Čeprav Italija po ocenah svetovalnega podjetja Bain ustvari med 50 in 55 odstotki svetovne proizvodnje luksuznih izdelkov za osebno rabo, država nima modnega konglomerata, ki bi se po velikosti lahko kosal s francoskimi velikani, kot sta LVMH ali lastnik Guccija Kering.
Milansko Prado vodita oblikovalca Miuccia Prada in njen mož Patrizio Bertelli, njena tržna kapitalizacija je okoli 14 milijard evrov in velja za največjo italijansko luksuzno modno skupino po prihodkih. Sedeža obeh velikanov v Milanu ločijo le štirje kilometri.
Nova vizija
Prevzem Versaceja je del nove vizije Prade, ki se želi obrniti proti mlajšim generacijam, kar je glavna naloga izvršnega direktorja Andree Guerre in sina lastnikov ter vodje marketinga Lorenza Bertellija.
“Pradina ambicija, da postane vodilni italijanski luksuzni konglomerat, je pomemben korak za okolje, kjer prevladujejo francoske skupine. To je točno to, na kar so mnogi Italijani upali,” je za Reuters dejal Achim Berg, svetovalec v modni in luksuzni industriji.
Dolga pot do italijanskega konglomerata
A do večjega italijanskega konglomerata je še dolga pot, nasproti jim stojijo predvsem Francozi. Tudi seštevek prihodkov petih največjih italijanskih modnih družb – ob Pradi še Moncler, Ermenegildo Zegna, Brunello Cucinelli in Ferragamo – je še vedno nižji od francoskega Keringa. Ta ima letno 17 milijard evrov prihodkov.
Ob tem so nekatere italijanske modne znamke še vedno v družinski lasti, na primer Armani in Dolce & Gabbana, Francozi pa so v zadnjih letih vstopili tudi v modno hišo Valentino in Moncler.