Po sedmih letih slovenski potrošniki dosegli poravnavo v aferi Dieselgate

S poravnavo je prevzemnik terjatev upravičenim udeležencem skupne tožbe zagotovil izplačilo.
Slovenski potrošniki, združeni v kampanji PreVWara, so dosegli poravnavo, so sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS). V zvezi so leta 2017 v kampanji PreVWara zbrali zainteresirane slovenske potrošnike, ki so bili prizadeti z afero dieselgate, v kateri je Volkswagen (VW) priznal, da je v vozila namestil opremo za prirejanje izpustov.
Prevzemnik terjatev slovenskih potrošnikov, družba Financialright iz Nemčije, ki je zanje vložila tožbo na nemškem sodišču, je danes oškodovance v tej tožbi obvestila, da je s koncernom VW dosegla poravnavo. S poravnavo je prevzemnik terjatev upravičenim udeležencem skupne tožbe zagotovil izplačilo. Na ZPS so prepričani, da je poravnava pomembna zmaga, saj so slovenski potrošniki brez finančnega tveganja dobili možnost uveljavljanja potrošniških pravic na nemškem sodišču, saj takrat v Sloveniji še ni bilo zakonodaje, ki bi omogočila skupinsko tožbo.
Kako se je začelo
Kot je znano, je 18. septembra 2015 ameriška agencija za okolje EPA objavila, da je Volkswagen priznal vgradnjo in uporabo opreme za prilagajanje vrednosti izpustov (defeat device) v avtomobilih z dizelskim motorjem, da bi na ta način ustrezali zakonsko določenim vrednostim v ZDA.
Zveza potrošnikov Slovenije je začela s preverjanjem možnosti, kako bi tudi slovenski potrošniki, ki so kupili vozilo z nameščeno odklopno napravo, uveljavili pravico do odškodnine. V Sloveniji ni bilo veljavne zakonodaje, na osnovi katere bi lahko slovenski potrošniki kolektivno uveljavljali svojo pravico pred sodiščem, piše v sporočilu za javnost.
Kampanja PreVWara
ZPS in Financialright sta v septembru 2017 začela s kampanjo PreVWara. Potrošniki so za udeležbo v postopku predložili vse potrebne dokumente, s katerimi se je lahko na sodišču dokazovala utemeljenost odškodninskih zahtevkov. Po pravnem pregledu dokumentov so potrošniki svojo terjatev s podpisom pogodbe prenesli na družbo Financialright. Hkrati se je družba Financialright pod določenimi pogoji zavezala, da bo za te terjatve vložila tožbo in nosila vse stroške postopka. V primeru neuspeha potrošniki ne bi nosili nobenih stroškov, medtem ko v primeru uspeha družba Financialright zadrži do 35 odstotkov prisojenega ali v poravnavi izpogajanega zneska.
Do začetka januarja 2018 se je v kampanjo prijavilo več kot 6.500 potrošnikov, kar je v evropskem merilu, glede na skupno število vseh oškodovanih kupcev v Sloveniji, edinstven uspeh. Ko je bilo zbiranje dokumentacije slovenskih potrošnikov zaključeno, vključno s pogodbenim prenosom terjatev zainteresiranih potrošnikov na družbo Financialright, je bila zaključena tudi vloga ZPS kot organizatorja kampanje PreVWara. ZPS v nadaljnje pravne postopke in pogajanja o poravnavi ni bila vključena, pravijo.
Brez tveganja in stroškov
Financialright je 29. marca 2018 pri okrožnem sodišču v Braunschweigu v Nemčiji vložil tožbo proti koncernu Volkswagen.
Vložitev tožbe za tako drage izdelke, kot so avtomobili, je za običajnega kupca draga in tvegana, saj v primeru, da tožbo izgubi, ne dobi povrnjenih svojih stroškov, plačati pa mora še stroške nasprotne stranke. Zato je ZPS organizirala kampanjo PreVWara tako, da je udeležencem postopka lahko prinesla le korist. Če postopek na sodišču ne bi bil uspešen, potrošniki ne bi nosili nobenega tveganja ali stroškov.
Do vsebinskega odločanja zahtevka slovenskih potrošnikov na nemškem sodišču po več kot šestih letih ni prišlo, zato ne preseneča odločitev financerja tožbe Financialright – prevzemnika terjatev, da je iskal možnosti za izvensodno poravnavo, pojasnjujejo v ZPS.