Peking vložil pritožbo na WTO zaradi carin na električna vozila
Iz Pekinga so sporočili, da so že vložili pritožbo na Svetovno trgovinsko organizacijo.
Evropska komisija je včeraj potrdila uvedbo dodatnih carin na uvoz električnih vozil, ki so izdelana na Kitajskem. To pomeni, da bo poleg že obstoječih 10-odstotnih carin uvedla dodatne carine v višini od 7,8 do 35,3 odstotka za obdobje petih let. Ob tem se je odzvala Kitajska, ki dodatnim carinam nasprotuje, piše STA.
Za uvedbo dodatnih carin se je Bruselj odločil na podlagi konec lanskega leta sprožene preiskave, v kateri so ugotovili, da proizvajalci električnih vozil na Kitajskem uživajo koristi nepoštenih državnih subvencij. EU sicer ni edina, ki je uvedla dodatne carine na električna vozila iz Kitajske – Kanada in ZDA so v zadnjih mesecih uvedle 100-odstotne carine na uvoz kitajskih vozil.
Peking v tožbo
Kot so sporočili iz Pekinga, so že vložili pritožbo na Svetovno trgovinsko organizacijo (WTO). “Kitajska bo sprejela vse potrebne ukrepe za zaščito pravic in interesov kitajskih proizvajalcev,” so zapisali.
Ponovili so, da gre za protekcionistične prakse: “Upamo, da bo EU v pogovorih s Kitajsko zavzela konstruktivno držo, da bomo hitro našli rešitev, ki bo sprejemljiva za obe strani, in da se bomo izognili eskalaciji trgovinskega spora,” piše STA.
Pred posledicami dodatnih carin svari Nemčija
Nemško združenje za avtomobilsko industrijo VDA je opozorilo, da uvedba dodatnih carin na kitajska električna vozila povečuje tveganje daljnosežnega trgovinskega konflikta med EU in Kitajsko.
Dodatne carine pomenijo “korak nazaj za prosto svetovno trgovino ter s tem za blaginjo, ohranjanje delovnih mest in rast v Evropi,” je v intervjuju, ki je bil objavljen v dnevniku Bild, dejala predsednica združenja Hildegard Müller.
“Če je energija v Evropi tri- do štirikrat dražja kot v ZDA ali na Kitajskem, če zaradi birokracije ves čas izgubljamo čas in denar in če bomo v davčnem smislu vedno manj konkurenčni, to ne bo delovalo,” je dodala in opozorila, da bo posledično vedno več novih delovnih mest ustvarjenih v tujini. Pozvala je k nadaljnjim pogovorom glede carin.
Posvaril je tudi prvi mož BMW Oliver Zipse, ki je dejal, da bo poteza EU “škodovala poslovnemu modelu globalno dejavnih podjetij, omejila dobavo električnih avtomobilov evropskim strankam in tako upočasnila razogljičenje v prometnem sektorju,” še piše STA.