Nove težave za Boeing: v stavko gre 33.000 delavcev
Delavci v Boeingovi tovarni na zahodni obali ZDA bodo stavkali. Stavko so izglasovali v četrtek s 96-odstotno podporo. S tem bodo zaustavili proizvodnjo enega najbolj prodajanih letal podjetja, ki se spopada s kroničnimi zamudami pri proizvodnji in vse večjim dolgom.
Prva stavka delavcev Boeinga po letu 2008 se je začela ob polnoči po lokalnem času oziroma ob 9. uri zjutraj po našem času, poroča Reuters.
Približno 33.000 delavcev, ki v Seattlu in Portlandu izdelujejo Boeingova letala 737 MAX, je včeraj glasovalo o sporazumu, ki jim ga je ponudilo vodstvo, ter o stavki. Sporazum so zavrnili s 94,6 odstotka, stavko pa so podprli s 96 odstotki glasov.
“Gre za spoštovanje, za naslavljanje preteklosti in za boj za našo prihodnost,” je pred objavo izida glasovanja dejal Jon Holden, ki je vodil pogajanja v imenu Mednarodnega združenja strojnikov in letalskih delavcev (IAM), največjega sindikata v podjetju.
V Boeingu so po glasovanju dejali, da je odločitev delavcev jasno sporočilo, da začasni dogovor, ki so ga dosegli z vodstvom sindikata, za člane ni sprejemljiv. “Pripravljeni smo se vrniti za mizo, da bi dosegli nov sporazum,” so zapisali v izjavi.
Sporazum je vključeval 25-odstotno splošno povišanje plač, 3.000 dolarjev bonusa ob podpisu pogodbe in obljubo, da bodo naslednje Boeingovo komercialno letalo izdelovali na območju Seattla, če se bo program začel izvajati v štirih letih od začetka veljavnosti pogodbe, še poroča Reuters.
Zahteva po 40-odstotnem povišanju plač
Čeprav je vodstvo IAM svojim članom priporočilo, naj sporazum sprejmejo, so se številni delavci odzvali jezno in zahtevali 40-odstotno povišanje plač, ob tem pa obžalovali izgubo letnega bonusa.
Številne zaposlene jezi tudi izplačilo večmilijonskih bonusov nekdanjima izvršnima direktorjema Dennisu Muilenburgu in Davu Calhounu, ki sta bila do denarja upravičena kljub finančnim težavam, v katerih je bilo podjetje ob njunem odhodu, piše STA.
Stavka se bo odvila le nekaj tednov po tem, ko je vodenje Boeinga prevzel Kelly Ortberg. Pripeljali so ga, da bi povrnil zaupanje v proizvajalca letal, ki ima v zadnjem času številne težave.
Ortberg je sicer veteran letalske industrije in nekdanji glavni izvršni direktor podjetja Rockwell Collins.