Nova proga med Gradcem in Celovcem: čas potovanja se bo močno skrajšal

Projekt železniške proge med Gradcem in Celovcem je vreden kar 5,9 milijarde evrov.
V Avstriji so v petek slovesno odprli novo železniško progo med Gradcem in Celovcem, s čimer se je po skoraj treh desetletjih gradnje začelo novo poglavje železniškega prometa na jugu države. Nova proga Koralm oziroma Goliška železnica bo v redni promet vključena v nedeljo, 14. decembra. Pot med obema deželnima prestolnicama pa bo trajala le 41 minut.
Gre za enega največjih infrastrukturnih projektov v sodobni Avstriji. Projekt je po oceni avstrijskih železnic vreden 5,9 milijarde evrov, nekaj več kot 600 milijonov evrov pa so pridobili evropskih sredstev.
Nova 130 kilometrov dolga proga omogoča hitrosti do 230 kilometrov na uro in potovalni čas med Gradcem in Celovcem skrajšuje s skoraj treh ur na manj kot eno. S tem se bistveno izboljšujejo povezave med Štajersko in Koroško ter odpira nov prometni prostor na osi sever–jug.
Kot poroča avstrijska javna radiotelevizija ORF, so se slovesnosti ob odprtju v Gradcu in Celovcu udeležili najvišji politični predstavniki države, med njimi predsednik republike Alexander Van der Bellen, podkancler Andreas Babler, prometni minister Peter Hanke ter deželna glavarja Peter Kaiser in Mario Kunasek. Van der Bellen je ob tem poudaril, da železnice že od 19. stoletja povezujejo regije in ljudi ter da njihov pomen v času podnebnih in prometnih izzivov ostaja izjemen.
Poseben pomen projektu pripisujejo tudi na evropski ravni. Predstavnik Evropske komisije Eric von Breska je ob odprtju dejal, da koralmska proga ni le avstrijski, temveč tudi evropski projekt, saj predstavlja ključen del prometnega koridorja, ki povezuje sever Evrope z jadranskimi pristanišči v Italiji.
Kar 50 kilometrov skozi predore
Po poročanju ORF je bil osrednji tehnični dosežek projekta gradnja 33 kilometrov dolgega predora Koralm, enega najdaljših železniških predorov na svetu. Skupno poteka kar 50 kilometrov nove povezave skozi predore, v okviru projekta pa so zgradili tudi več kot 100 mostov. Prvi slavnostni vlak je razdaljo med Gradcem in Celovcem opravil v manj kot 40 minutah.
Kot še poroča ORF, bo v rednem prometu med Gradcem in Celovcem vozilo 29 vlakov dnevno, med Dunajem in Celovcem pa 26. Povpraševanje po vozovnicah je veliko, številni vlaki so že razprodani, zlasti v predprazničnem obdobju. Avstrijske železnice ÖBB obenem širijo tudi mednarodne povezave, med drugim proti Trstu in Benetkam.
Polni učinek Koralmške železnice se bo po navedbah ÖBB pokazal po dokončanju drugih velikih infrastrukturnih projektov, predvsem baznega predora Semmering, ki naj bi bil končan leta 2030 in bo dodatno skrajšal potovalne čase med Dunajem, Gradcem in južnimi sosednjimi državami. Z odprtjem nove proge Avstrija po ocenah strokovnjakov jasno krepi vlogo železnice kot hrbtenice trajnostnega prometa v širši alpsko-jadranski regiji.