Kitajska bi EU tožila pred Svetovno trgovinsko organizacijo

Novice Forbes Slovenija 13. junija, 2024 14.18
featured image

Evropska komisija je napovedala dodatne carine na uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske. V Pekingu zdaj razmišljajo o vložitvi tožbe pred Svetovno trgovinsko organizacijo (WTO).

13. junija, 2024 14.18

Dan po tem, ko je Evropska komisija napovedala uvedbo dodatnih carin na uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske, zdaj v Pekingu razmišljajo o vložitvi tožbe proti EU pred Svetovno trgovinsko organizacijo (WTO). STA ob tem navaja ocene kitajskih oblasti, da nameravani ukrep krši pravila WTO, njegova uvedba pa bo imela negativne posledice tudi za avtomobilski sektor v EU.

Predstavniki kitajskih oblasti so tako vnovič napovedali, da bodo sprejeli vse potrebne ukrepe za “odločno obrambo pravic in interesov kitajskih podjetij”.

“Nameravani ukrepi EU kršijo pravila WTO in so zgolj protekcionistični,” je v izjavi ocenil tiskovni predstavnik kitajskega ministrstva za trgovino He Yadong.

Po njegovih besedah možnost uvedbe dodatnih carin na uvoz električnih vozil iz Kitajske nima zakonite podlage, škodovala pa ne bi le pravicam in interesom kitajske industrije. Negativno naj bi vplivala tudi na avtomobilsko proizvodnjo in dobavne verige po vsem svetu, vključno z EU, besede Yadonga povzema STA.

Dodatne carine že 4. julija?

Evropska komisija je v sredo sporočila, da je v okviru preiskave uvoza električnih avtomobilov iz Kitajske preliminarno ugotovila, da izdelovalci v azijski velesili uživajo koristi nepoštenih subvencij v okviru dobavne verige. S tem ogrožajo interese podjetij v EU.

Če v pogovorih s kitajskimi oblastmi ne bo prišlo do preboja, bo EU dodatne carine začasno uvedla 4. julija, dejansko pa bi jih lahko carinske oblasti v uniji začele pobirati šele ob dokončni odločitvi. Do te naj bi prišlo najpozneje v štirih mesecih po uvedbi začasnih ukrepov.

Tiskovni predstavnik kitajskega ministrstva za trgovino He Yadong
Tiskovni predstavnik kitajskega ministrstva za trgovino He Yadong meni, da nameravani ukrepi EU kršijo pravila WTO in so zgolj protekcionistični (Foto: PROFIMEDIA)

Kot navaja STA naj bi za avtomobile največjega kitajskega izdelovalca električnih avtomobilov BYD uvedli dodatno carino v višini 17,4 odstotka. Za avtomobile podjetja Geely 20-odstotno in za avtomobile izdelovalca SAIC 38,1-odstotno. Čeprav so carine EU visoke, so nižje od tistih v ZDA. Ameriške oblasti so prejšnji mesec za kitajske električne avtomobile uvedle carino v višini 100 odstotkov.

Svarila pred stopnjevanje trgovinske vojne

Spomnimo, da so se kitajske oblasti na grožnje Bruslja glede uvedbe dodatnih carin ostro odzvale že v sredo in namignile na možnost sprejema protiukrepov. Podrobnosti sicer še niso znane.

Uvedbi višjih carin so nenaklonjene tudi nekatere države članice EU, kot so Nemčija, Madžarska in Švedska, ki svarijo pred stopnjevanjem trgovinske vojne med EU in Kitajsko. Med podpornicami uvedbe dodatnih carin na uvoz kitajskih električnih avtomobilov pa je na drugi strani Francija.