Kitajci novembra bolj zapirali denarnice

Novice Forbes Slovenija 16. decembra, 2024 10.50
featured image

Na Kitajskem se je prodaja na drobno v primerjavi z lanskim novembrom povečala za tri odstotke, kar je najpočasnejša rast v zadnjih treh mesecih.

16. decembra, 2024 10.50

Rast prodaje na drobno je na Kitajskem novembra nepričakovano upadla kljub znakom izboljšanja na nepremičninskem trgu, poroča Bloomberg.

Prodaja na drobno se je v primerjavi z lanskim novembrom povečala za tri odstotke, kar je najpočasnejša rast v zadnjih treh mesecih in je nižja celo od najbolj medvedjih napovedi. Oktobra je bila rast 4,8-odstotna, septembra pa 3,2-odstotna. Industrijska proizvodnja se je povečala za 5,4 odstotka in ohranila zagon.

„Podatki kažejo, da okrevanje domačega povpraševanja ostaja počasno, medtem ko je bila stabilizacija industrijske proizvodnje verjetno posledica vnaprejšnjega kopičenja naročil pred uvedbo ameriških carin in ni trajnostna,“ je za Bloomberg dejala Michelle Lam, ekonomistka pri Societe Generale SA.

Omejitve spodbujanja potrošnje

Slabša prodaja na drobno je pokazala na omejitve spodbujanja potrošnje s subvencioniranjem nakupov gospodinjskih aparatov in avtomobilov. Medtem ko je prodaja teh dveh kategorij novembra ostala močna, so številne druge zabeležile padec, najbolj kozmetika, oblačil, nakita, pijač ter tobaka in alkohola.

Podatki, ki jih je objavil nacionalni statistični urad, nakazujejo, da mora Peking spodbuditi trošenje, zlasti po ponovni izvolitvi Donalda Trumpa za predsednika ZDA. Grožnja nove trgovinske vojne lahko zmanjša gonilno vlogo izvoza, potem ko je letos prispeval skoraj četrtini gospodarske rasti. V Pekingu so prejšnji teden sicer spodbujanje potrošnje postavili med prednostne naloge v prihodnjem letu, še poroča Bloomberg.