Kako razumljivi so ceniki bank v Sloveniji

Ocene zelo dobro ni prejela nobena od osmih bank, vključenih v raziskavo, a jih je kar nekaj dobilo oceno dobro.
Ocenjevalci Mednarodnega inštituta za potrošniške raziskave (Mipor) so konec oktobra pregledali razumljivost cenikov osmih bank na njihovih spletnih straneh. Njihove ocene kažejo na povprečno stanje, kjer je zadoščeno osnovnim zahtevam, ni pa presežkov, navedbe spletne strani Potrošnikov zoom povzema STA.
“Ocene zelo dobro niso mogli podeliti, je pa kar nekaj bank dobilo oceno dobro. Med njimi so Intesa Sanpaolo, NLB, OTP, Sparkasse in Unicredit. Na drugi strani nobena od ocen ni zares slaba, saj so preostale banke prejele oceno povprečno,” so danes v okviru raziskave javne službe izvajanja primerjalnih ocenjevanj blaga in storitev, ki jo sofinancira ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport, sporočili iz Zveze potrošnikov Slovenije.
Za raziskavo so se odločili, ker banke svoje storitve ponujajo v zameno za denarna nadomestila, za potrošnike pa je pomembno, da te informacije najdejo hitro in da jih brez težav razumejo. Pri cenikih bank so ocenjevali iskanje na spletni strani, kjer so preverili položaj cenika, izpostavljenost, poimenovanje ter možnost zadetka v iskalniku. Ocene so podelili tudi glede na število cenikov, njihovo strukturo ter preglednost in izrazoslovje.
Banke poimenujejo cenike različno. Besedo cenik uporabljajo Deželna banka Slovenije, OTP, Sparkasse in Unicredit. Besedo stroški uporabljata Delavska hranilnica in NLB. Besedo tarifa za prebivalstvo oziroma potrošnike, ki ni najbolj blizu običajnemu uporabniku, pa uporabljata Intesa Sanpaolo in Gorenjska banka, so med drugim navedli. Ob tem so poudarili, da mora biti cenik pregleden in jasen, še piše STA.