Kako posluje kitajski proizvajalec avtobusov v Mariboru
Tam Europe ima okoli sto zaposlenih, lani pa so proizvedli 33 avtobusov. Zabeležili so šest milijonov evrov izgube.
Kot je razvidno iz letnega poročila podjetja, ki ga vodi Ma Fuxiong, so lani s prodajo avtobusov ustvarili dobrega 8,5 milijona evrov prihodkov, preostala dva milijona evrov pa s prodajo rezervnih delov in ostalimi prihodki, poroča STA.
Družba, ki je pred leti nastala na pogorišču Tovarne vozil Maribor (TVM), se je lani tudi lastniško prestrukturirala, saj 75-odstotni lastnik postalo podjetje Tam Auto, katerega ustanovitelj je prav direktor Fuxiong, dosedanji lastnik China Hi-tech New Energy Auto pa je obdržal četrtinski delež.
Čeprav so njihovi kitajski konkurenti na trgu nastopili zelo agresivno, je podjetju uspelo obdržati vse kupce in z določenimi tudi povečati prodajo. Zaradi vojne v Ukrajini še vedno ne morejo poslov širiti na to območje, zato pa raste njihova prisotnost na arabskem polotoku, kjer so že sklenili nova strateška partnerstva in povečali prodajo.
Z letališkimi avtobusi prisotni na vseh celinah
Kot pravijo v Tam Europe, so bili lani še vedno drugi največji dobavitelj letaliških avtobusov, s katerimi so prisotni na vseh celinah, ob tem pa so začeli prodajati tudi mestne avtobuse, za katere so pridobili naročila predvsem v Italiji in Grčiji.
Lani jim je uspelo skleniti veliko novih naročil, ki jih letos skušajo uresničiti v čim večji možni meri, nadaljujejo pa tudi posle, v sklopu katerih predelujejo rabljena vozila z dizelskim motorjem v baterijska, električno gnana vozila, dodaja STA.
Lani so z enim od podjetij sklenili tudi pogodbo za razvoj mestnega avtobusa na vodikov pogon. Gre za enega od ključnih igralcev na tem trgu, ki že ima mestni avtobus na vodikov pogon, a ta doslej ni bil razvit za evropski trg in zanj niso imeli evropske homologacije, kar jim je onemogočalo vstop na omenjeni trg.
Kot poudarjajo v Tam Europe, zdaj sodelovanje poteka v smeri skupnega razvoja, pri čemer je mariborsko podjetje zadolženo za izdelavo popolne nadgradnje vozila, ki tako izpolnjuje najnovejše evropske standarde.
S prihodom novega največjega lastnika v družbo se je nanj prenesel tudi skoraj 26 milijonov evrov visok kredit, ki so ga pretvorili v kapitalske rezerve. Te so se tako iz 13 povečale na skoraj 39 milijonov evrov, s celotnim zneskom pa je družba pokrila izgubo iz prejšnjih let in jo iz 42,4 milijona znižala na 3,6 milijona evrov.
Kot zagotavljajo v letnem poročilu, bo vodstvo družbe skupaj z lastniki še naprej zagotavljalo finančno stabilnost podjetja in s tem nadaljnje poslovanje. Med drugim si bodo pomagali s posojili s strani različnih virov, predvsem lastnika, ki bo financiral podjetje in poplačal zapadle obveznosti.
Slednji je sicer lani v podjetje vložil več kot tri milijone evrov, letos pa še dodatna dva milijona evrov v obliki kredita. Tudi letos nameravajo kredite lastnika pretvorili v kapitalske rezerve in s tem pokrivati izgubo.
Težave z dobavami
Za letos imajo trenutno sklenjenih naročil za okoli 70 letaliških in 169 mestnih avtobusov, kar je obetalo boljše poslovanje, a imajo zdaj zaradi poostrenih ladijskih prevozov preko Rdečega morja ter kar trimesečnih zamud težave pri dobavi materiala, še piše STA.
“Zaradi tega smo letos prisiljeni vse projekte, ki bi morali biti dobavljeni v prvi polovici leta, preložiti. Tako imamo trenutno v liniji za izdelavo 56 letaliških in dve električni vozili. V načrtu za prodajo imamo letos še dodatnih 26 letaliških vozil in 32 električnih mestnih avtobusov, vendar s proizvodnjo še nismo pričeli,” so pojasnili v podjetju.
Kako vam je všeč N1? Kaj bi izboljšali?
Kako vam je všeč N1? Kaj bi izboljšali?
Dragi bralci in bralke, pomagajte nam izboljšati N1. Kaj pogrešate, kaj vam je všeč, česa ne marate? Pripravili smo kratko anketo o zadovoljstvu bralcev, reševanje traja približno pet minut, anketa pa je anonimna. Povezava do ankete: https://n1slovenija.1ka.si/raziskava-branosti