Gen-I pojasnjuje, kateri podatki v Erarju ga še žulijo

Gen-I je Komisijo za preprečevanje korupcije (KPK) v začetku aprila opozoril na napake v Erarju, ki pa jih komisija še ni popravila. Na komisiji pravijo, da izdelujejo sistemske rešitve.
Mesec in pol po objavi prenovljene aplikacije Erar, ki prikazuje porabo javnega denarja, Komisija za preprečevanje korupcije (KPK) še odpravlja napake, ki so se zgodile ob prenovi.
Spomnimo, da so že na dan objave po družbenih omrežjih zaokrožile objave o domnevnih milijonskih nakazilih Gen-I fizičnim osebam. Trgovec z energenti je bil takrat večje pozornosti javnosti deležen zaradi našega razkritja, da je kot edini nasprotoval objavi prenovljenega Erarja. Vložil je zahtevo za ustavno presojo zakonske podlage, o kateri ustavno sodišče še odloča.
Ker je komisija že ob prvih javnih pojasnilih Gen-I, da milijonskih nakazil fizičnim osebam ni bilo, potrdila, da je prišlo do napak v aplikaciji, ki pa naj bi bile posledica napak v sistemu, iz katerega KPK črpa podatke, se je zdelo, da bodo podatki popravljeni. A se to očitno ni zgodilo – vsaj ne pri vseh transakcijah.
Napake v Erarju
V Gen-I, ki je že ob objavi podatkov napovedal pravdne postopke in zdaj na državno odvetništvo poslal predlog za mirno rešitev spora z odškodninskim zahtevkom, so na našo prošnjo navedli tri primere transakcij, pri katerih aplikacija Erar še vedno navaja – tako Gen-I – “napačne, neresnične ali zavajujoče” podatke.
V Erarju je tako še vedno nakazilo z dne 22. februarja 2022 v znesku 1,7 milijona evrov, kjer Erar nepravilno navaja, da gre za nakazilo fizični osebi. Kot izhaja iz poslanega bančnega izpisa, je bila prejemnik denarja hčerinska družba Gen-I v Sofiji. Poleg tega Erar nakazilo z istim zneskom navaja trikrat.

V aplikaciji uprave za javna plačila je pravilen podatek.

Enako se je zgodilo pri nakazilih isti bolgarski hčerinski družbi z dne 22. novembra 2023 (posnetek zaslona spodaj) in 7. januarja 2022. Ponovno je podatek v bazi UJP v redu, Erar pa kaže, da je bil slab milijon evrov nakazan fizični osebi ter navaja po tri transakcije z istim zneskom.

V Gen-I pravijo, da so KPK opozorili na več kot 30 transakcij v vrednosti od 360 tisoč do 1,82 milijona evrov, menijo pa, da je več nepravilnosti tudi med transakcijami z manjšimi zneski.
Trdijo še, da je del transakcij, na katere so KPK opozorili z dopisoma 6. marca in 10. aprila, komisija “zgolj izbrisala” iz aplikacije Erar. Če to drži, je zato, ker nekatere transakcije navaja po večkrat, druge pa niso navedene, tudi podatek o skupnih nakazilih Gen-I napačen. To poudarijo tudi v podjetju. “Ugotavljamo, da aplikacija Erar ne prikazuje resničnih, točnih in nezavajujočih podatkov o poslovanju družbe Gen-I in je kot taka nezanesljiva pri zagotavljanju transparentnosti delovanja zavezancev za objavo,” pravijo.
Zakaj KPK ne popravi?
Kot je razumeti iz navedb Gen-I, je ta komisijo na zgoraj navedene nepravilnosti opozoril 10. aprila. Na komisiji nam niso jasno odgovorili, zakaj napak v 14 dneh niso popravili.
V odgovorih za Forbes Slovenija so povedali, da napake še niso v celoti odpravljene, ker “so se parcialne rešitve odpravljanja napak izkazale kot neustrezne, zato skupaj z zunanjim izvajalcem razvijamo sistemsko rešitev, ki bo zagotavljala skladnost podatkov iz različnih zbirk in optimalno delovanje aplikacije”. Več naj bi povedali v maju.
Gen-I pa je na državno odvetništvo že poslal tudi predlog za mirno rešitev spora in podal tudi odškodninski zahtevek. Meni namreč, da gre za krnitev dobrega imena podjetja, zato od države – sicer lastnice podjetja – zahteva 40 tisoč evrov.