Evropski proizvajalci avtomobilov: EU gre pri omejevanju uvoza jekla predaleč

Novice Forbes Slovenija 8. oktobra, 2025 17.05
featured image

Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA) ob napovedanem zmanjšanju uvoznih kvot in zvišanju carin za jeklo najbolj skrbijo inflacijski učinki.

8. oktobra, 2025 17.05

Evropska komisija je v torek predlagala zvišanje carin na uvoz jekla v EU s 25 na 50 odstotkov in zmanjšanje uvoznih kvot za polovico. A načrti EU so po mnenju Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) preostra ter evropskim proizvajalcem avtomobilov grozijo z višjimi vhodnimi in administrativnimi stroški, so danes sporočili iz združenja.

“Ne oporekamo potrebi po določeni ravni zaščite za surovinsko industrijo, kot je jeklo, vendar menimo, da grejo parametri, ki jih predlaga Komisija, predaleč pri ograjevanju evropskega trga,” je v izjavi dejala generalna direktorica ACEA Sigrid de Vries.

V združenju navajajo, da morajo proizvajalci avtomobilov še vedno uvažati določene količine jekla z določeno kakovostjo, in dodajajo, da so se kvote za avtomobilske vrste v okviru zdajšnjega sistema vedno hitro izčrpale.

Čeprav evropski proizvajalci avtomobilov približno 90 odstotkov svojih neposrednih nakupov jekla opravijo v EU, so v združenju “najbolj zaskrbljeni” zaradi inflacijskega vpliva strožjih omejitev uvoza jekla.

ACEA je bila kritična tudi do določbe v predlogu uredbe, namenjene povečanju preglednosti izvora jekla. Ta določa, da morajo uvozniki navesti, kje sta bila staljena železova ruda in ulito jeklo. Kot pravijo v združenju, bi bilo to v globoki, globalni dobavni verigi, kot je avtomobilska industrija, zelo zapleteno.

“Pri tem ukrepu moramo najti boljše ravnovesje med potrebami evropskih proizvajalcev in uporabnikov jekla,” so še dejali.