Črno na belem: kakovost prehranskih izdelkov multinacionalk v revnejših državah slabša

Novice Forbes Slovenija 10. novembra, 2024 14.34
featured image

Manj kot tretjina izdelkov največjih svetovnih proizvajalcev živil in pijače je po ugotovitvah organizacije ATNI bolj zdravih. Kakovost teh izdelkov pa je v revnejših državah slabša.

10. novembra, 2024 14.34

Organizacija Access to Nutrition Initiative (ATNI) je objavila poročilo, v katerem je med drugim analizirala kakovost živil in pijač največjih svetovnih proizvajalcev, kot so Nestlé, Coca-Cola, Barilla, Danone, Ferrero Group in drugi. Prvič je v poročilu primerjala tudi kakovost izdelkov v bogatejših in revnejših državah in ugotovila večja odstopanja, poroča Jutarnji list.

ATNI je v analizo vključila več kot 52.000 izdelkov 30 vodilnih svetovnih proizvajalcev živil in pijače. Izdelke so ocenili z od 0,5 zvezdice (najmanj zdravi) do pet zvezdic (najbolj zdravi), pri čemer so izdelke z oceno 3,5 zvezdice ali več že upoštevali kot bolj zdrave.

Le 31 odstotkov oziroma 16.467 analiziranih izdelkov je doseglo prag bolj zdravih. To pomeni, da je le 34 odstotkov izdelkov, ki so jih ta podjetja skupno prodala leta 2022, višje prehrambne kakovosti. Malce več kot polovica (51 odstotkov) izdelkov je dobilo dve zvezdici ali manj, približno četrtino (24 odstotkov) pa so ocenili z najnižjo stopnjo 0,5 zvezdice (najmanj zdravi).

ATNI je podjetja pozvala, naj do leta 2030 vsaj polovico svoje prodaje ustvarijo iz bolj zdravih izdelkov. Danes ta cilj izpolnjuje namreč le 30 odstotkov podjetij.

Prehranski izdelki v revnejših državah ocenjeni z 1,8 zvezdice

Organizacija je letos prvič sestavila tudi ločene indekse kakovosti prehranskih izdelkov za države z visokim in nizkim dohodkom.

Ugotovila je, da prehranski izdelki analiziranih multinacionalk v državah z nižjimi dohodki dosegajo slabšo kakovost. V državah z nizkimi dohodki so namreč dosegli povprečno oceno 1,8 zvezdice, v državah z višjimi dohodki, kjer so testirali več njihovih izdelkov, pa povprečno oceno 2,3 zvezdice.

“Slika je zelo jasna in kaže, da ta podjetja v najrevnejših državah sveta, kjer so sicer vse bolj aktivna, ne prodajajo zdravih izdelkov,” je v intervjuju za Reuters dejal Mark Wijne, vodja raziskav pri ATNI. “To je poziv vladam teh držav, naj bodo previdne,” je dodal.

Kot v poročilu še opozarja organizacija, se v svetu od leta 2021 epidemija debelosti vse bolj razširja, zlasti v državah z nizkimi in srednjimi dohodki, pri tem pa ima procesirana hrana vse večjo vlogo. Svetovna zdravstvena organizacija (WHO) ugotavlja, da se z debelostjo spopada že več kot milijarda ljudi po svetu.