Avtoservisi po začetku bojkota Generalija na obisku pri varuhu konkurence

Novice Forbes Slovenija 26. julija, 2024 12.53
featured image

Po tem, ko je več kot 150 avtoservisov po državi sprožilo bojkot zavarovalnice Generali, so imeli zastopniki servisov danes "konstruktiven" sestanek z varuhom konkurence.

26. julija, 2024 12.53

Predstavniki Slovenskega društva avtostroke (SDA), ki brani interese avtoservisov v odnosu do zavarovalnic, so se sestali s predstavniki Agencije RS za varstvo konkurence (AVK). Predstavili so jim po njihovi oceni nepravilne prakse zavarovalnic, zaradi katerih več kot 150 servisov bojkotira zavarovalnico Generali, poroča Slovenska tiskovna agencija (STA).

Iz SDA so sporočili, da so se za obisk varuha konkurence odločili “po nekaj neobetavnih sestankih na zavarovalnicah ter na Agenciji za zavarovalni nadzor”.

Sestanek pri varuhu konkurence so ocenili kot konstruktiven in pozitiven. Predstavniki agencije so, kot so navedli, pokazali zanimanje za nesoglasja med avtoservisi in zavarovalnicami. Ta so pozornost javnosti vzbudila predvsem zaradi bojkota več kot 150 avtoservisov v razmerju do zavarovalnice Generali.

Avtoservis, ki popravlja vozilo
Sestanek z varuhom konkurence je bil konstruktiven, so ocenili predstavniki avtoservisov (Foto: Srdjan Živulović/BOBO)

Nepravilne prakse

V SDA so zapisali, da so predstavnikom agencije za varstvo konkurence predstavili nepravilne prakse zavarovalnic, ki vplivajo tako na delovanje servisov kot na zavarovance. Med drugim so omenili vsiljevanje enostransko določenih urnih postavk za ličarska in kleparska dela, neizplačilo nespornih delov škod in “suženjske pogodbe” o sodelovanju.

Predsednik SDA Antonio Đureta je Agenciji za zavarovalni nadzor na to temo poslal tudi pismo, v katerem je regulatorja prosil za pravno mnenje glede tega, ali lahko oškodovanec sam izbere servis za popravilo, bodisi po zavarovalni polici avtomobilske odgovornosti (AO) bodisi po polici kasko zavarovanja, in ali imajo zavarovalnice pravico avtoservisom vsiljevati višino urne postavke za opravljeno delo.

V varuhu konkurence so po oceni SDA pokazali razumevanje tematike ter “neuradno zavrnili” navedbe Generalija, da naj bi šlo pri delovanju društva SDA za t. i. kartelno dogovarjanje. “Namen SDA ni v tem, da bi želel usklajevati cene storitev svojih članov oziroma da bi se njegovi člani dogovarjali o cenah svojih storitev ali da bi celo določali cene storitev svojih članov,” zagotavljajo v društvu.

Popravilo avta pri avtomehaniku
Avtoservisi zavračajo očitke Generalija o kartelnem dogovarjanju cen (Foto: Srdjan Živulović/BOBO)

Serviserji si želijo tržnih cen za zavarovalnice

Kot pravijo, nobena njihova aktivnost ni usmerjena v kakršnokoli usklajevanje ali določanje cen avtoservisnih storitev. “Vsi člani SDA cene določajo samostojno glede na svojo poslovno politiko in se glede tega ne usklajujejo, niti v okviru SDA niti zunaj okvirov društva,” so navedli v sporočilu.

Trenutne aktivnosti so tako po zagotovilih SDA usmerjene le v to, da bi se prekinila dolgoletna praksa zavarovalnic, pri kateri so popravila vozil plačevale “po cenah, ki so jih zaradi svojega izrazito močnejšega položaja na trgu enostransko vsiljevale serviserjem ter jih držale na tako nizki ravni, da je vprašljiva rentabilnost opravljanja te dejavnosti”.

SDA si prizadeva za to, da bi zavarovalnice, tako kot vsi ostali naročniki servisnih storitev, upoštevale cene, ki jih serviserji oblikujejo prosto na trgu in vsak serviser po svoje glede na svojo poslovno politiko, še piše STA. Cilj je tako, da bi zavarovalnice popravila vozil plačevale po tržnih cenah, ne pa da so “pogojevane z enostransko določenimi in nerealno nizkimi urnimi postavkami ter s priznavanjem enostransko določenega popusta na material”.