Z velikega platna med podjetnice: “To je najbolj vznemirljiv čas v moji karieri”

Ljudje Forbes 4. avgusta, 2024 10.00
featured image

Dolgoletna manekenka in igralka Brooke Shields je pri 59-letih ustanovila svoje podjetje, ki prodaja izdelke za nego las za ženske, starejše od 40 let. Zamisel je dobila med pandemijo.

4. avgusta, 2024 10.00

“Že vse življenje prodajam stvari za druge. Nikoli si nisem mislila, da bom kdaj glavna izvršna direktorica,” pravi Brooke Shields. Vendar je dolgoletna igralka in manekenka pri 59 letih to nenadoma postala, ko je junija ustanovila Commence, newyorško podjetje, ki prodaja izdelke za nego las za ženske, starejše od 40 let.

Še vedno je na začetku. Shields je od zunanjih vlagateljev zbrala 3,5 milijona dolarjev za financiranje prvih treh izdelkov, ki jih je na trg postavila junija. Kot pravi, gre že zdaj za najbolj “zahtevno in vznemirljivo” obdobje njene kariere.

Novo poglavje v njenem življenju jo je uvrstilo na Forbesov četrti letni seznam 50 nad 50, ki izpostavlja 200 žensk, ki se po 50. letu starosti podajajo na nove karierne poti – bodisi ustanavljajo podjetja, spreminjajo filantropijo ali pripomorejo k novim znanstvenim odkritjem. Forbesov seznam je razdeljen na štiri kategorije: naložbe, vpliv, inovacije in življenjski slog.

Power Women, dogodek, vabilo

Bogat življenjepis “do 50”

Brooke Shields ima, tako kot večina žensk na Forbesovem seznamu, bogat življenjepis do 50 leta starosti. Prvič je kot model nastopila pri 11 mesecih (za milo Ivory), deset let kasneje pa je igrala vlogo prostitutkine hčere v filmu Pretty Baby, ki je izšel leta 1978. Nekateri kritiki so ga označili za kontroverznega, spet drugi pa pohvalili. Pri 15 letih je Shields postala obraz kavbojk Calvin Klein. Ena njenih najbolj slavnih izjav se glasi: “Želite vedeti, kaj je med mano in mojimi kavbojkami? Nič.”

“Brooke Shields je pristna,” o njenem šarmu pravi zdaj 81-letni Calvin Klein. “Na veliko ljudi se ne moreš zanesti, na njene besede pa se lahko. Vidiš, da to resnično misli in verjame ter želi narediti nekaj dobrega za ljudi.”

Vse se je začelo z blogom

Njena želja po tem, da nekaj spremeni, jo je pripeljala do ustanovitve podjetja Commence. V času pandemije je začela pisati blog, s katerim je ustvarila spletno skupnost za ženske, starejše od 40 let. Nenehno je poslušala, da se njeno občinstvo v lepotni industriji počuti nevidno.

“Navdajal jih je ta občutek, da izgubiš vso svojo vrednost, ko dosežeš določeno starost,” razlaga. Veliko je bilo tudi posebnih vprašanj o negi las – kako obvladati nove strukture sivih las, večjo izsušenost lasišča in počasnejšo rast las, ki se lahko pojavijo v srednjih letih. Niso se pritoževali, ampak so “želeli težave rešiti”, pravi Shields.

“Izdelki morajo govoriti sami zase”

Da bi našla rešitev, je najela ekipo izkušenih strokovnjakov s področja maloprodaje in lepotne industrije, med njimi Karlo De Bernardo, ki je oblikovala tržne strategije za Macy’s, in Marka Knitowskega, nekdanjega guruja izdelkov in dišav za Victoria’s Secret. Skupaj so se osredotočili na izdelke, ki jih Shields imenuje “junaški”: suhi šampon, ki se prodaja za 21 ameriških dolarjev, balzam za lase (26 dolarjev) in serum za zgostitev korenin (30 dolarjev).

Trojček so na trg postavili 3. junija, na voljo je samo na spletni strani podjetja. Za oceno prihodkov je še prezgodaj, vendar Shields upa: “Izdelki morajo govoriti sami zase. Blagovna znamka se ne imenuje ‘The Brooke’ ali ‘The Brooke Look Brand’ ali kako drugače. Commence mora živeti večno.”

Nepotrebne pridige vlagateljev je ne zanimajo

Kar pa v idealnem primeru ne bo živelo večno: pokroviteljski odnos nekaterih (neimenovanih) vlagateljev tveganega kapitala. Ko je Shields ugotovila, da bo podjetje potrebovalo več kapitala, kot ga lahko zagotovi iz lastne blagajne, je storila to, kar stori večina podjetnikov – za začetno financiranje se je obrnila na angelske vlagatelje in vlagatelje tveganega kapitala.

Čeprav je večino zadnjih petih desetletij preživljala kot model in igralka, se je Shields odločno zoperstavila mnogim moškim vlagateljem tveganega kapitala, ki so svojo odločitev o naložbi pospremili s predavanjem o tem, kaj kot podjetnica počne narobe.

“Spomnim se, da sem nekega dne rekla: ‘Razumem, da mi morate povedati, kaj delam narobe. Toda v tem konkretnem primeru nisem prosila za vaš nasvet’,” pravi Brooke Shields. “Prosila sem samo za vaš denar.”

Avtorica članka je Maggie McGrath.