Uredniki Forbes Adria: Treba je širiti javni prostor, kjer ženske dobijo besedo

featured image

Forbes Adria, del katerega je Forbes Slovenija, sledi prizadevanjem svetovne medijske hiše, da poveča zastopanost žensk v medijih - tudi z dogodki, kot je današnji Forbes Power Women’s Summit, je dejala urednica Forbes Slovenija Bojana Humar.

4. septembra, 2024 14.14

V Sloveniji boste v medijih kot sogovornike večkrat zasledili moške kot ženske, sploh pri gospodarskih temah.

Po podatkih podjetja Kliping, ki za iniciativo Ona ve pri nas spremlja zastopanost žensk v medijih, je bil delež intervjuvank pri gospodarskih temah 32,6-odstoten, je na uvodnem pogovoru dogodka Forbes Power Women’s Summit v Beogradu dejala Bojana Humar, urednica Forbes Slovenija.

Kot je dejala, je to posledica dejstva, da je direktoric le za vzorec. Med dvajseterico največjih podjetij pri nas sta zgolj dve, Nevenka Kržan v Luki Koper in Marta Bulhar v Pivovarni Laško Union, kjer je sicer v osemčlanskem vodstvu šest žensk.

Forbes Adria tu nadaljuje prizadevanja svetovnega Forbesa, da s poročanjem o poslovnih ženskah in njihovih uspešnih zgodbah – tudi na dogodkih, kot je današnji v Beogradu – to spremeni. S tem se ženskam odpira javni prostor in izboljšuje njihov položaj, je dejala.

“Dokler politične stranke raje plačujejo visoke kazni, kot da bi izpolnile kvoto 50-odstotne zastopanosti žensk na kandidatnih listah, kakšnih sprememb ni pričakovati.”

Đurđica Klancir, Forbes Hrvaška

Da imajo mediji nalogo in moč, da to spremenijo, so izpostavili tudi drugi uredniki, Ika Ferrer Gotić iz Forbesa BiH, Biljana Matijašević iz Forbesa Črna gora, Đurđica Klancir iz Forbesa Hrvaška in Ivan Radak iz Forbesa Srbija.

“Če lahko s svojim delom iz nove generacije proizvedemo eno uspešno poslovno žensko, je to velik uspeh,” je dejala Ferrer Gotić. Radak pa pristavil, da ima sedma sila moč, ki jo je treba uporabiti za doseganje enakosti spolov.

Forbes Power Women's Summit
Uredniki Forbes Adria (Foto: Forbes/Marina Pupavac)

Đurđica Klancir, urednica hrvaškega Forbesa, je postregla s podatkom, da je v upravah podjetij, ki kotirajo na zagrebški borzi, samo 16 odstotkov žensk. Stanje še vedno ni na zadovoljivi ravni, saj je veliko izjemnih menedžerk, ki so se izkazale, je ocenila. Dodala pa je, da je to tudi odraz družbene klime. “Dokler politične stranke raje plačujejo visoke kazni, kot da bi izpolnile kvoto 50-odstotne zastopanosti žensk na kandidatnih listah, kakšnih sprememb ni pričakovati,” je dejala.

Pokrovitelji prvega Forbes Adria Power Women’s Summita su: Visa, Atlantic Grupa, Miamaya, Comma, Triple Jump Grupa, Fitpass, Merck, Koozmetik, Dr. Oetker in Institut Esthederm.