Avtorica linije več kot 500 kozmetičnih izdelkov: Spol ni ovira za uspeh

featured image

Lastnica znane blagovne znamke ličil Aura Mila Litvinjenko bo ena izmed govornic na konferenci Forbes Adria Power Women's Summit, 4. septembra v Beogradu.

5. avgusta, 2024 20.43

Mila Litvinjenko je podjetje za proizvodnjo in prodajo kozmetičnih izdelkov v Nišu ustanovila že leta 1996. Začela je le z nekaj delavci in nekaj izdelki. Danes ima v ponudbi več kot 500 izdelkov in več kot 100 zaposlenih, večinoma žensk.

Izdelki Aure so navzoči na trgih 17 držav, med njimi so tudi države nekdanje Jugoslavije. Utrli so si pot tudi do Azije na vzhodu in Združenih držav Amerike na zahodu.

Mila bo na konferenci v Beogradu govorila o skrivnostih uspeha domače linije izdelkov ličil in položaju lokalnih blagovnih znamk v lepotni industriji. Pa tudi o tem, kako ji je uspelo, da se domači izdelki danes enakovredno kosajo s številnimi svetovnimi blagovnimi znamkami.

Mila še posebej poudarja, da morate imeti radi posel, ki ga opravljate, a da to ne velja le za vodstveni kader, ampak za vse, ki delajo v podjetju. Vsi morajo biti spodbudno naravnani in motivirani.

Power Women, dogodek, vabilo

Opogumlja vse več žensk v podjetništvu

Pred konferenco v Beogradu je Litvinjenko za Forbes povedala, da jo veseli dejstvo, da se je delež žensk podjetnic v malih in srednjih podjetjih v zadnjih nekaj letih povečal.

V času, ko je sama začenjala poslovno pot, ni bilo veliko žensk, ki bi imele svoj posel. To je veljalo tako za Srbijo kot za širšo regijo. Zdaj pa, kot pravi, pozna veliko žensk, ki so se opogumile in se odločile za ta korak.

“V zadnjih letih se veliko več govori o ženskem podjetništvu. Ženske imajo priložnost, da v živo ali prek digitalnih kanalov spoznavajo izkušnje drugih žensk. Prepričana sem, da je ta dostopnost informacij v številnih ozirih pripomogla, da je vse več žensk, ki se odločajo za podjetništvo,” poudarja Litvinjenko.

Vsem ženskam, ki se za to odločijo, svetuje, naj zberejo čim več informacij o tem, s čimer se želijo ukvarjati in se seznanijo z izkušnjami drugih. Seznanijo naj se s pravnimi in finančnimi vidiki ter temeljito preučijo vse segmente posla, ki se ga nameravajo lotiti.

Opozarja, da je v teh časih sicer težko načrtovati, a je treba kljub temu zasnovati osnovni načrt dejavnosti. Dodaja, naj bodo potrpežljive in naj predano sledijo svojemu cilju in načrtom.

Spominja se, da v času, ko se je lotila podjetništva, prvih deset let ni bilo nobenih spodbud države, ki bi bile namenjene izključno ženskam, danes pa je več programov in pobud za podporo podjetnicam.

Srečanja, kot je to, ki ga pripravlja Forbes, so po njenih besedah pomembna, da se lahko uspešne podjetnice predstavijo, obenem pa delijo svoje zgodbe, izkušnje in opozorijo na izzive.

Poslovno in zasebno življenje je mogoče uskladiti

Mila Litvinjenko pravi, da sama ni občutila, da bi ji bilo težje v poslu, ker je ženska. V vseh teh letih se je prepričala, da je uspeh v poslovnem svetu odvisen predvsem od strokovnosti, vztrajnosti in predanosti.

Zelo pomembno se ji tudi zdi ravnotežje med poslovnim in družinskim življenjem.

Ženske kot vodje

Ko gre za ženske kot vodje, poudarja, da obstajajo različne značilnosti in da se slog vodenja lahko zelo razlikuje ne glede na spol.

“Glede na svoje dosedanje izkušnje lahko rečem, da imajo nekatere ženske visoko stopnjo čustvene inteligence, kar jim omogoča, da se odzovejo na potrebe svojih ekip. Ženske kažejo več empatije, naklonjene so vključujočemu načinu vodenja, so vešče večopravilnosti in prilagajanja različnim situacijam. Moški vodje so pogosto usmerjeni v doseganje konkretnih ciljev in rezultatov. Pogosto izkazujejo visoko raven samozavesti in odločnosti, ki lahko vzbujata zaupanje in spoštovanje med zaposlenimi. Večinoma so nagnjeni k strukturiranemu in sistematičnemu pristopu k upravljanju.”

Poudarja, da čeprav obstajajo tendence, ki jih je mogoče opaziti tako pri ženskih kot moških vodjah, je način vodenja bolj odvisen od veščin posameznika, izkušenj in sposobnosti kot pa od spola. Dodaja, da voditeljstvo zahteva nenehno učenje in izpopolnjevanje.

Litvinjenko pravi, da čeprav obstajajo sektorji, v katerih sta zastopanost in vpliv žensk večja – izobraževanje, nega, socialno delo, medicina, človeški viri, marketing, komunikacije – je zanjo osebno delitev na moška in ženska dela v sodobnem poslovnem svetu vse manj pomembna. Tudi vsi trendi peljejo k večji enakopravnosti in integraciji s poudarkom na individualnih sposobnostih.

Mila Litvinjenko opozarja, da kljub vsemu v številnih delih sveta, tudi v Srbiji, še vedno obstajajo razlike v zaslužkih med ženskami in moškimi.

“Vzgojena sem tako, da so pomembni dosežki in rezultati in ne kakšnega spola je tisti, ki jih je dosegel. Takšen način razmišljanja se pri meni ni spremenil in sem ga uporabila tudi v svojem podjetju, kjer imata oba spola enake možnosti za napredovanje. Če pogledamo v širšem smislu, pa obstaja vrsta strategij, na katerih je treba delati in omogočiti zmanjšanje razlik: transparentna politika plač, izobraževanja in usposabljanja, podpora družinskemu življenju, boj proti diskriminaciji. Delo na teh področjih lahko prispeva k ustvarjanju vključujočega delovnega okolja, kjer bodo vsi imeli enake možnosti za uspeh in napredovanje,” dodaja.

Profil uspešne poslovne ženske

In kakšna je po njeno uspešna poslovna ženska?

“Njene lastnosti so samozavest, stalna želja po učenju, voditeljstvo, empatija, prilagodljivost, kredibilnost. Ženske ne smejo v drugih ženskah videti sovražnic. V njih morajo videti soborke in vzornice, pa naj gre za primere, ki jim je treba slediti ali pa se jih izogibati. Pomembno je iskati pozitivne strani in vrednote v drugih ženskah, podpirati druga drugo in se učiti iz medsebojnih izkušenj. Edino tako lahko skupaj napredujemo in dosežemo večje uspehe,” sporoča Mila Litvinjenko.

Okrogle mize na Forbes Adria Power Women’s Summitu bodo potekale pretežno v angleškem jeziku.