Ali so ženske v poslu premalo samozavestne?
Ženska v moškem svetu se nenehno vzpenja po stopnicah, tlakovanih z novim znanjem, novimi hobiji, novimi obveznostmi, prostovoljstvom, a te stopnice vodijo le do izčrpanosti. Zdi se, da morate, če želite sestopiti, sprejeti svojo vrednost in v poslovnem svetu pokazati zaupanje vase. Vendar to ni tako preprosto: obstajajo prepreke, ena najmočnejših pa je načrtno spodbujanje moškega vodenja.
Kaj je vzrok za prevlado moških na vodilnih položajih in kaj je potrebno, da se ženske bolj uveljavijo in stopijo na pot resnične enakosti spolov? O tem je bilo govora na drugi okrogli mizi Forbesove konference Power Women’s Summit, ki poteka v sredo v Beogradu.
“Zakaj se samozavest prodaja samo ženskam? Zakaj ženske nenehno pridobivajo nova znanja, je to res posledica želje po tem ali zgolj poskus izpolnitve pričakovanj družbe do njih? Zdi se, kot da se neprestano vzpenjaš po stopnicah, ki ne vodijo nikamor,” je v svojem govoru poudarila sociologinja Maja Jovanović.
Ženske in sindrom sleparja
Kritizirala je družbo, ki ženskam, ki se pritožujejo nad slabimi delovnimi razmerami, neenakimi plačami, seksizmom in staranjem, ponuja rešitve iz industrije samopomoči. Te poudarjajo, da “če malo bolj vztrajaš in malo bolj delaš, se vam bo morda uspelo povzpeti na najvišjo stopničko”. Poskušajo pokazati, da ni okolje toksično, ampak da bi ženske morale več delati na sebi.
Ob tem se zanemarja problem sistematičnega spodbujanja moškega voditeljstva – od šole, cerkve, medijev, vrstnikov. Kalupu, ki že obstaja, je lažje slediti, je sklenila Jovanović, ki je sodelovala na okrogli mizi o tem, kako ravnati s sindromom sleparja (impostor syndrome), ki pogosteje prizadene ženske, imajo pa ga tudi nekateri moški.
“Poskušam delati, kot da me ni strah”
Ko predsednica društva CroAI Martina Silov pride v službo, se vsede nasproti samih moških in pomisli, da tja ne sodi. Sindrom sleparja je zanjo nekaj vsakdanjega, vendar je našla način, da je ta občutek ne bi potrl. Za to jo je navdihnila njena profesorica na Fakulteti za strojništvo in ladjedelništvo, ki ji je zastavila vprašanje: kaj bi naredila, če te ne bi bilo strah?
“Poskušam delati tako, kot da me ni strah. Rada se pogovarjam o tem in iščem mentorje,” je povedala Silov in opisala, kako se ne obotavlja koga poklicati in vprašati, kako rešiti težavo, s katero se sooča. Moški pa veliko lažje pristanejo na takšne prošnje za pomoč. Ženske čakajo, da se druga ženska izkaže, da ji lahko pomagajo. To je narobe, treba je deliti znanje, je pozvala mlada tehnološka strokovnjakinja, ki je povedala še, kako je odraščala v mehurčku, v katerem so bile ženske enakopravne.
Ta mehurček je počil, ko se je zaposlila in ko je videla, da je ne vabijo na nogomet, na določene večerje, pijače ipd., samo zato, ker ni moški. To je bilo boleče spoznanje, a do težave je prišla ob igranju padela. Naklonjeno je povedala, kako je to šport, v katerem lahko sodelujejo vsi, in potegnila vzporednico, da zelo dobro delujejo ekipe, v katerih so enakopravno zastopani moški in ženske.
“Moški nikoli ne more prinesti ženske energije na mizo”, je poudarila in spregovorila o pomenu uporabe prav takšne energije v poslu, saj moški ne znajo razmišljati z ženskega vidika.
Tudi moški so nesamozavestni, a to prikrivajo
Ponudila je tudi razlago, zakaj so moški bolj samozavestni. Svojo samozavest namreč gradijo na svojih preteklih dosežkih, ženske pa jo gradijo na podlagi tega, kar nameravajo doseči. Dejstvo, da tega še niso dosegle, pa jih dela nezadovoljne in negotove.
Tudi moški so nesamozavestni, a to prikrivajo. Hkrati pa jim pomaga, da samo delajo, ne da bi se trudili, da bi bilo vse popolno, kot je to običajno za ženske, je komentirala Sanja Stanimirović, generalna direktorica podjetja Testeral, ki se ukvarja s kovinskimi konstrukcijami.
Deluje v panogi, kjer je skoraj 95 odstotkov moških in kjer obstajajo zelo očitne razlike v odnosu in pristopu žensk in moških do posla. Ženske preverjajo drobni tisk v pogodbah, imajo močnejšo čustveno inteligenco, znajo brati ljudi in so pozorne na podrobnosti. “Morali bi sodelovati, podpirati drug drugega in ne imeti dveh taborov,” je dejala.
Poudarila je tudi, da je podpora moških izjemno pomembna za uspeh žensk. “Če želite močne ženske, jih podpirajte,” je opozorila moške in povedala, kako je njen oče razlog, zakaj sta ona in njena sestra danes tako uspešni poslovni ženski v tipično moški industriji.
Pokrovitelji prvega Forbes Adria Power Women’s Summita su: Visa, Atlantic Grupa, Miamaya, Comma, Triple Jump Grupa, Fitpass, Merck, Koozmetik, Dr. Oetker in Institut Esthederm.