Mož, ki je ustvaril enega najbolj prestižnih draguljarjev na svetu

Dobro življenje Forbes 20. aprila, 2025 05.45
featured image

V donosnem draguljarskem imperiju Motija Ferderja stane kos nakita tudi več milijonov dolarjev.

20. aprila, 2025 05.45

V trezorju na sedežu podjetja Lugano Diamonds v Newport Beachu, v Kaliforniji, glavni izvršni direktor Moti Ferder odklene enega od več deset predalov z več milijonov dolarjev vrednim nakitom in pokaže osupljivo ogrlico s 168 karati diamantov, brušenih tako, da spominjajo na kačje luske.

“Svetloba se mora lomiti popolnoma enako iz vseh smeri. Izdelana mora biti tako, da omogoča udobno nošenje in se ne oprijemlje las,” pravi. “Vse to je treba načrtovati.”

Pri ogrlici, vredni 1,3 milijona dolarjev, ki so jo draguljarji Lugana izdelovali približno 400 ur, ne gre za izdelek po naročilu. Gre za enega tistih kosov, ki jim 55-letni Ferder pravi “rumeni Lamborghini”. S tem vleče vzporednico z dejstvom, da takšnega avta nihče nikoli ne kupi, da bi ga uporabljal kot prvo vozilo. Zaveda se, da lahko iskanje pravega kupca traja več let. Zato Lugano zagovarja pristop brez velikega pompa, pri čemer je skrivnost uspeha “ustvarjanje izjemnih izkušenj”.

Vse se začne v prestižnem zasebnem klubu

Ta doživetja se pogosto začnejo v Luganovem zasebnem klubu Privé, kjer člani (se pravi stranke) uživajo in večerjajo. Eleganten klub v Newport Beachu, ki meri 800 kvadratnih metrov, ima tla iz črnega oreha, okrašene strope, pohištvo znamk Ceccotti Collezioni in Poltrona Frau ter slike priznanih sodobnih umetnikov, med njimi Barbare Kasten in Jorgeja Parda.

Za premožne družine iz Orange Countyja, ki se v klubu ustavijo na mirni večerji, ki jo pripravi zasebni kuhar Privéja, ali na steklenici vina iz njegove bogate zbirke, “naj bi bil klub kot podaljšek njihovega doma,“ pravi predsednik Lugana Josh Gaynor, ki je dolga leta pri Bulgariju vodil severnoameriški oddelek za najdražji in najbolj dovršen nakit (High jewelry ali Haute Joaillerie).

Osem Luganovih “salonov” v krajih, kot so Aspen, Palm Beach in Houston, bolj spominja na zasebno dnevno sobo kot na butik z nakitom in so srce Ferderjeve domiselne tržne mreže. Za privabljanje novih strank so zasnovali tudi potujoče konjeniško tekmovanje in razstavo.

Prihodki podjetja Lugano so se v zadnjem letu povečali za 53 odstotkov, na 471 milijonov dolarjev, kar je v veliki meri posledica Ferderjevega edinstvenega čarovniškega trika, s katerim je prepričal svoje ultra bogate stranke, da mu ne gre le za denar.

Poudarek na dobrodelnosti

Za članstvo v združenju Privé ni dovolj biti le dobro situiran kupec nakita, ampak morate biti tudi velikodušen podpornik dobrodelnih organizacij. “Verjamemo v dobrodelnost,” pravi Ferder, ki po Forbesovih ocenah za članstvo v Privéju zahteva več deset tisoč dolarjev. “Verjamemo v skupnost in verjamemo, da ljudje poslujejo z ljudmi, s katerimi želijo poslovati, ker jih pritegnejo.”

V zadnjih treh letih je Lugano Diamonds doniral več kot 30 milijonov dolarjev več deset neprofitnim organizacijam, med njimi sta tudi Kravis Center for the Performing Arts v Palm Beachu in Aspen Art Museum.

Leta 2021 je namenil 2,5 milijona dolarjev ustanovi Orange County Art Museum, da bo lahko vstopnina deset let brezplačna. To darilo je pomagalo povečati število obiskovalcev z 20.000 na 250.000 na leto, Lugano Diamonds pa se je priljubil velikim zbirateljem umetnin, med katerimi je tudi filantropinja Jane Holzer, ki je bila v 60. letih prejšnjega stoletja ena od številnih muz Andyja Warhola.

Med člani Luganovega kluba sta tudi Sheila Johnson, milijarderka in soustanoviteljica ameriškega kabelskega kanala, namenjenega temnopoltemu občinstvu, BET, ki podpira Aspen Institute in Trust for the National Mall, ter Georgina Bloomberg (hči nekdanjega newyorškega župana Michaela Bloomberga), profesionalna konjeniška tekmovalka.

Diamanti so mu bili položeni v zibelko

Ferder se je rodil v Izraelu in odraščal v okolju poslov z diamanti v Tel Avivu, kjer je njegov oče trgoval s surovimi diamanti. Po obveznem služenju vojaškega roka v izraelski vojski se je izučil pri mojstrih brusilcih diamantov, ob večerih pa je obiskoval poslovno šolo in se izobraževal na področju gemologije.

Po padcu berlinskega zidu leta 1989 je več let dobavljal diamante iz Rusije in imel tam celo tovarno. Čeprav je prodajal v številnih državah, je imel največje stranke v New Yorku, Chicagu, Miamiju in Los Angelesu.

Da bi preživel vse večjo konkurenco brusilcev in trgovcev na debelo, je moral iz posla izločiti posrednike, zato se je odločil za selitev v Združene države Amerike. Ferder in njegova žena Idit sta se takrat odločila za ime Lugano Diamonds, ki ga je navdihnilo švicarsko mesto ob jezeru, znano po svojem zadržanem razkošju.

Ko sta Ferderjeva leta 2005 prispela v Newport Beach, sta vedela, da sta našla dom za svojo družino in podjetje, ki sta ga ustanovila leto prej. “Ima odlične šole, malo kriminala, ni prometa v naseljih,” pravi Ferder. Nič čudnega – Newport Beach je eno najdražjih območij v državi, s povprečno ceno hiše skoraj 3,5 milijona dolarjev.

Pet novih salonov v štirih letih, letos še trije

Lugano Diamonds je v Newportu dobro posloval, vendar je Ferder vedel, da če želi podjetje resnično razviti, potrebuje svež, zunanji kapital. Leta 2021 je za 200 milijonov dolarjev prodal 60 odstotkov svojega podjetja družbi Compass Diversified, holdinškemu podjetju s sedežem v Connecticutu, ki je uvrščeno na borzo.

Lugano Diamonds je v tistem času ustvaril 30 milijonov dolarjev letnega dobička iz poslovanja (EBITDA), povprečna prodajna cena izdelka pa je bila 79.000 dolarjev. Od takrat je dosegel 192 milijonov dolarjev EBITDA in povprečno prodajno ceno izdelka v višini 450.000 dolarjev. Nekateri kosi nakita presegajo ceno 10 milijonov dolarjev.

Če bo Lugano še naprej rasel s takšnim tempom, bo kmalu porušil Compassovo bilanco, zato ga bo holding, ki združuje različna poslovna področja, bodisi izločil ali prodal kakšnemu velikanu s področja luksuznega blaga, kot je na primer LVMH.

V zadnjih štirih letih je Ferder s sredstvi Compassa odprl še pet salonov in povečal število zaposlenih. Ekipo je razširil z draguljarji v Los Angelesu, New Yorku in Italiji. V tem letu naj bi odprli še tri salone, od tega enega v Chicagu. Lugano Diamnonds je povečal tudi zaloge dragih kamnov in dokončanega nakita v vrednosti več sto milijonov evrov, da bo lahko Ferder zadovoljil pričakovano rast povpraševanja v naslednjih nekaj letih.

Do novih strank prek konjeništva

Za plodno okolje za iskanje novih strank se je izkazal tudi prestižni svet konjeništva. Ferderjeva družina je imela konjsko farmo v Izraelu, njegov brat pa je tekmoval v preskakovanju ovir v mednarodni konkurenci.

Lugano Diamonds je zdaj med največjimi pokrovitelji mednarodnih konjeniških prireditev, njegova blagovna znamka pa je v konjeniških arenah bolj prepoznavna od stalnega sponzorja časomerilcev Longinesa. Vzporedno z odprtjem salona v Londonu aprila 2024 je Lugano Diamonds postal tudi novi sponzor prireditve Royal Windsor Horse Show.

Lugano Diamonds sponzorira tudi konjeniško ekipo 42-letne Georgine Bloomberg New York Empire. Bloomberg se pogosto udeležuje Luganovih zasebnih večerij in pove: “Na njih se mi, jahači, pomešamo z drugimi, ki običajno ne pridejo na konjeniško prireditev.”

Bloomberg je med tistimi, ki podpirajo pediatrično bolnišnico v Gani. Pravi tudi, da nerada nosi izrazit in razkošen nakit, vendar je nedavno nastopila v oglasu za Lugano Diamonds, v katerem je nosila prstan z 2,63-karatnim živo modrim diamantom, obdanim z več kot tremi karati manjših diamantov, vse skupaj pa je vdelano v 18-karatno belo zlato.

Avtor članka je Christopher Helman.