Trije pogosto spregledani vidiki digitalne transformacije

featured image

Vsem je pomembna, vsi jo želijo pospešiti, a vsak jo vidi na svoj način. Digitalna transformacija je morda največja prioriteta v poslovnem svetu in skorajda ni podjetja, ki ne bi začelo izvajati neke digitalne pobude.

12. julija, 2024 13.32

V tem članku ne govorimo o definiciji digitalne transformacije niti o razlogih za njen začetek. Naša tema so pomembni, a pogosto spregledani ali neustrezno izvedeni vidiki digitalizacije, ki jih obravnavamo v podjetju Mainstream, vodilnem ponudniku oblačnih storitev v regiji.

1. Upravljanje sprememb

Skupaj s povečanjem števila digitalnih pobud in projektov transformacije v podjetjih prihaja do evolucije področja upravljanja sprememb (change management). V zgodnejših projektih je bil primarni poudarek na procesu implementacije, medtem ko sta upravljanje sprememb in njihov vpliv na poslovanje ostala na stranskem tiru.

V dobi digitalizacije postaja upravljanje sprememb ključen vidik, s katerim se je treba ukvarjati, preden se začne kateri koli projekt digitalne transformacije. O namenu, obsegu in učinkih sprememb je treba z zaposlenimi odkrito razpravljati, da se zagotovi njihova podpora že na samem začetku.

“Če zaposleni ne razumejo, kaj in zakaj se nekaj spreminja; če spremembe vidijo kot pritisk namesto pot do učinkovitejšega izvajanja vsakodnevnih nalog, je verjetno, da bo prišlo do nepripravljenosti (ali celo upora). Namen upravljanja sprememb je razviti kulturo hitrega, entuziastičnega sprejemanja alternativnih rešitev in novega načina dela. Takšna kultura se zagotovi s kombinacijo stalnega izobraževanja in transparentne, odprte komunikacije,” pravi Aleksandar Nedeljković, generalni direktor podjetja Mainstream.

Ko gre za komunikacijo, je njen namen dvojni: osvetliti same spremembe in omogočiti ljudem, da postanejo nosilci sprememb, tako da podajo svoje ideje in predloge.

2. Osredotočenost na poslovne cilje

Po raziskavi Boston Consulting Group se kar 70 odstotkov projektov digitalne transformacije konča neuspešno, kar ima resne posledice – izgubo dragocenega časa, virov in denarja. Kako se lahko vaši digitalni projekti izognejo podobni usodi?

Tehnološke spremembe, ki se uvajajo v podjetjih, bi morale temeljiti na jasnih poslovnih ciljih ob razumevanju trenutnih in prihodnjih sprememb. Microsoft, eden od pionirjev IT-inovacij, je razvil svojo metodologijo digitalne transformacije, ki temelji na štirih stebrih. Na to metodologijo se opirajo tudi strokovnjaki pri podjetju Mainstream, da bi svojim strankam pomagali skrbno in sistematično načrtovati transformacijo. Tak pristop se osredotoča na ustvarjanje vrednosti v različnih vidikih poslovanja, da bi se okrepilo celotno poslovanje. 

Seveda pa se lahko izbere tudi druga smer – zalet v digitalizacijo pod motom “tehnologija je rešitev za vse težave”. Problem te šole mišljenja je, da zanemarja druge vidike, ki lahko vplivajo na uspešnost podjetja. Zamislimo si, da se podjetje odloči za uvedbo sistema CRM, da bi izboljšalo komunikacijo s strankami in povečalo prodajo. Ne glede na to, za katero rešitev gre, je za uspeh nujen reden vnos podatkov in vzdrževanje sistema CRM, da ima prodajna ekipa vedno na voljo informacije o potencialnih strankah. Če ti procesi niso urejeni in aplikacija ni združljiva s procesi podjetja ter povzroča zmedo namesto pomoči, bodo rezultati izostali.

Digitalna transformacija in projekti v okviru tega potovanja morajo biti del integrirane strategije na organizacijski ravni, tehnologija pa predvsem orodje za dosego opredeljenih ciljev.

3. Transformacija podatkov

Tradicionalen pristop k upravljanju podatkov je kompleksen in podvržen napakam. Namesto da bi se podatki hitro konsolidirali, analizirali in uporabili za sprejemanje strateških odločitev, ostanejo ujeti v tako imenovanih informacijskih silosih. Prevedeno v “netehnični” jezik, ima podjetje s takšno organizacijo podatkov velik kapital, iz katerega ne ustvarja poslovne vrednosti.

Izkušnje strokovnjakov pri Mainstreamu na številnih projektih ocene digitalne zrelosti kažejo, da so podatki pogosto prvo področje, ki ga je treba urediti. Njihova transformacija je del širše poslovne strategije – spremembe načina dela. To pa ne pomeni, da gre za preprosto pobudo. Nasprotno. Pot do transformacije je dolga in vsebuje veliko dejavnikov, na katere je treba biti pozoren – denimo na poznavanje podatkov, ki jih podjetje ustvarja, obliko (ali gre za strukturirane ali nestrukturirane podatke), odločitve o tem, kje shranjevati in za kaj uporabljati podatke. Na tej poti partnerstva ustvarjajo veliko vrednost. Podjetja, pri katerih arhitektura, obdelava in upravljanje podatkov niso glavna strokovna področja, se lahko zanesejo na strokovne partnerje za oblikovanje strategije podatkov in izvedbo konkretnih pobud, ki bodo maksimirale njihovo vrednost.

Začnite (ali nadaljujte) uspešno digitalno transformacijo

Spremembe so kompleksne, vendar neizogibne, da podjetje zagotovi konkurenčnost na trgu. Digitalna transformacija zagotovo lahko prinese želene rezultate – bodisi učinkovitejše procese, boljšo uporabniško izkušnjo ali hitrejši razvoj novih poslovnih pobud in izdelkov. Če želite oceniti svojo digitalno zrelost, načrtovati strategijo podatkov ali potrebujete strateško podporo za modernizacijo IT-infrastrukture in migracijo v oblak, vam strokovnjaki podjetja Mainstream pri tem z veseljem pomagajo. Stopite v stik z njimi na tej povezavi.