Leanpay – strateški partner za rast prodaje in boljšo uporabniško izkušnjo
Sodobni čas zahteva sodobne načine plačevanja. V želji, da bi trgovskim podjetjem in potrošnikom ponudili transparentno, predvsem pa enostavno obročno plačevanje, brez dolgotrajnega zbiranja dokumentacije, so Miša Živić, Janko Medja in Tilen Zugwitz strnili svoje dolgoletne in bogate izkušnje v podjetništvu, managementu in bančništvu ter ustanovili podjetje Leanpay. Z Jankom Medjo smo govorili predvsem o prednostih, ki jih integracija Leanpay sistema prinaša za trgovska podjetja, ki želijo strankam ponuditi lažji način obročnega plačevanja.
Kako bi na enostaven način predstavili Leanpay tistim, ki tega sistema plačevanja še ne poznajo?
Leanpay je najbolj uporabljen način plačila na obroke v trgovinah – omogočajo ga skoraj vse trgovine v Sloveniji.
Uporaba je enostavna: v spletni trgovini kliknem na “Plačaj z Leanpay”, v fizični trgovini pa povem prodajalcu, da želim uporabiti Leanpay, ali pa enostavno skeniram QR kodo na enem od Leanpay materialov. Prijavim se s svojo mobilno številko in nato vse potrebne korake naredim na pametnem telefonu. Če Leanpay uporabljam prvič, traja par minut, če pa sem že registriran, pa par sekund.
Poleg pametnega telefona potrebujem samo osebno izkaznico ter poznavanje svojih podatkov, kot so davčna številka in številka bančnega računa. Leanpay mi vedno takoj poda odgovor, ali je plačilo na obroke odobreno ali ne, in predmet nakupa lahko odnesem iz trgovine. Brez dokumentov, dodatnih obiskov banke, ali čakanja.
Leanpay je specializiran za digitalno obročno plačevanje. Vsak dan delamo na tem, da omogočimo najbolj enostavno in varno financiranje za končnega kupce, hkrati pa tudi trgovinam zagotovljamo lažje postopke prodaje, manj opuščenih košaric, višjo povprečno vrednost nakupov in takojšnje plačilo celotnega zneska brez kreditnega tveganja.

Plačevanje na obroke brez zbiranja dokumentacije in brez obiska banke – kako torej deluje proces odobritve financiranja za uporabnika v praksi?
Potem, ko na pametnem telefonu vnesem par podatkov, kar je potrebno samo, ko Leanpay uporabim prvič in se registriram, Leanpay samodejno preveri mojo kreditno sposobnost na podlagi integracij z javnimi in zasebnimi podatkovnimi viri, ter lastnega znanja sistema točkovanja pri odobravanju kreditov. Takoj, v sekundah, z vnaprej jasnimi pogoji, varno in skladno z regulativo.
Ko je obročno plačilo odobreno, je o tem takoj obveščen kupec in trgovec. Kupec lahko prevzame predmet nakupa, trgovina prejme celotno plačilo, Leanpay pa skrbi za vodenje kredita, plačila kupca, in za vse nadaljnje potrebe kupca v zvezi s plačilom obrokov, spremembami, ali predčasnim plačilom kredita. Vse avtomatsko v Moj Leanpay aplikaciji.
Katere so ključne prednosti te tretje generacije finančne rešitve BNPL (Buy Now, Pay Later – Kupi zdaj, plačaj kasneje) in kako pripomorete k preprečevanju prekomernega zadolževanja potrošnikov, še posebej v časih inflacije in težkih gospodarskih izzivov?
BNPL 3.0 poudarja transparentnost delovanja, odgovornost regulatorju kreditiranja potrošnikov, najboljše možne uporabniške izkušnje, ter odgovorno kreditiranje, predvsem izogibanje prezadolževanju.
Leanpay zagotavlja popolnoma transparenten, avtomatiziran postopek, ki omogoča odločitev o financiranju v nekaj sekundah. Leanpay pri odobravanju uporablja nižje maksimalno razmerje med mesečnimi plačili kreditov ter mesečnimi prilivi potrošnika kot slovenske banke, in s tem skrbi za preprečevanje prezadolževanja.
Za svoje poslovanje je Leanpay licenciran pri Ministrstvu za gospodarstvo Republike Slovenije ter v celoti spoštuje zakonodajo glede potrošniškega kreditiranja ter varstva potrošnikov. V celoti spoštuje tudi pravila Banke Slovenije glede slovenskega kreditnega registra SISBON, kjer preveri podatke kupca pri vsaki vlogi za kredit, poleg naše interne ocene tveganja.
Leanpay vključuje širok spekter različnih tehnoloških rešitev – pred kratkim ste vpeljali tudi umetno inteligenco (AI) v obliki digitalne asistentke. Kako se je obnesla doslej in kje vidite prednosti umetne inteligence na vašem področju v prihodnosti?
Naša digitalna asistentka Lea je bila uvedena leta 2024 z namenom izboljšanja uporabniške podpore in zmanjšanja odzivnih časov za odgovore na vprašanja naših strank. Rezultati so zelo pozitivni – več kot 60 % vprašanj reši Lea, kar pomeni mnogo hitrejše odgovore, večjo učinkovitost ter večje zadovoljstvo strank.
V prihodnosti vidimo potencial uporabe umetne inteligence tudi na področju dela s trgovinami ter na področju upravljanja s tveganji. Ker se osredotočamo samo na potrošniško financiranje, imamo cilj in potencial ostati vodilni inovator za to storitev v regiji, in želimo vedno združevati najboljše tehnologije z zdravo pametjo, varnostjo, skladnostjo in etičnim pristopom do potrošnika.
Kako zaznavate razvoj slovenskega digitalnega trga z vidika načina plačevanj? Smo Slovenci v čem specifični ali prav tako sledimo trendu, kjer BNPL izpodriva bolj tradicionalne načine plačevanja, recimo kreditne kartice? Kako se Slovenija primerja z drugimi trgi, kjer Leanpay že deluje?
Slovenci sledimo globalnim trendom. Slovenci smo sicer poznani po previdnosti in tradicionalnih načinih plačevanja, a kljub temu raste uporaba novih možnosti plačevanja. Digitalne in mobilne ter spletne plačilne rešitve, kot so e-denarnice (npr. Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay), pridobivajo na pomenu. Prav tako se povečuje uporaba spletnih plačilnih platform in bonitetnih sistemov, ki omogočajo hitrejše, varnejše in bolj priročne transakcije.
BNPL (Buy Now, Pay Later) oziroma financiranje na prodajnem mestu (Point- of-sale financing) zaenkrat še nista povsem prevzela slovenskega trga kot ponekod na zahodu. Predvsem je manj razširjen klasičen BNPL. Priljubljenost teh dveh modelov v svetu hitro raste, s pomočjo Leanpay pa se širi tudi v Sloveniji. V naslednjih letih lahko pričakujemo večjo širitev klasičnih in naprednih BNPL rešitev, prav tako pa tudi postopno prehajanje od klasičnih kreditnih kartic k bolj prilagodljivim in digitalno usmerjenim plačilnim možnostim.

Integracija plačilne rešitve Leanpay za trgovce in podjetja nudi veliko več kot le možnost digitalnih plačil za njihove stranke. Nudite podporo pri izobraževanju in pospeševanju prodaje – kaj vse torej trgovci pridobijo z vključitvijo Leanpay v svoje poslovanje?
Z vključitvijo Leanpaya v svoje poslovanje trgovci pridobijo veliko več kot le sodobno plačilno rešitev. Pridobijo strateškega partnerja, ki aktivno prispeva k rasti prodaje, optimizaciji konverzij in izboljšanju uporabniške izkušnje. Poleg brezpapirnega in takojšnjega obročnega plačevanja nudimo podporo pri pospeševanju prodaje (s kampanjami, vsebinami in analitiko), izobraževanju prodajnih ekip ter tehnični integraciji.
Najnovejša pridobitev je Leanpay vtičnik za Shopify, eno največjih globalnih platform za spletne trgovine. Prva implementacija je že uspešno izvedena v sodelovanju z vodilnim Apple Premium Resellerjem, iSTYLE, kar dokazuje zanesljivost, učinkovitost in uporabno vrednost rešitve tudi za najzahtevnejše trgovce.
Trgovcem poleg same rešitve nudimo podporo pri integraciji. Leanpay tako ni le orodje, ampak celovita podpora trgovcem pri doseganju boljših prodajnih rezultatov in sodobnejše nakupne izkušnje za potrošnike.
V svetu digitalizacije je vedno ogromno govora tudi o varnosti in zaščiti osebnih podatkov. Kako je za to poskrbljeno v sistemu Leanpay?
V Leanpay zelo resno jemljemo vprašanje varnosti in zaščite osebnih podatkov, saj je to ključno za zaupanje uporabnikov.
Leanpay deluje v skladu z EU GDPR (General Data Protection Regulation) in nacionalno zakonodajo, kar pomeni, da so vsi postopki obdelave osebnih podatkov transparentni, zakoniti in pravični. Uporabniki imajo pravico do vpogleda, popravka in izbrisa svojih podatkov.
Leanpay je zavezan k zagotavljanju najvišje ravni varnosti in zaščite osebnih podatkov, kar vključuje celovit nabor tehničnih, organizacijskih in pravnih ukrepov. Varnost je ena izmed prioritet, saj želimo zagotoviti, da se uporabniki počutijo varno in zaupajo storitvam, ki jih nudimo.
Kaj bi izpostavili kot vaš največji dosežek v zadnjem času – na kaj ste v Leanpay najbolj ponosni?
V Leanpay smo v svojem sedmem letu na slovenskem trgu ponosni na vrsto dosežkov, izpostavimo pa na primer naslednje:
Povečanje števila zadovoljnih uporabnikov na preko 100.000: Z uvedbo novih funkcij, izboljšav v uporabniškem vmesniku in večjo transparentnost smo pridobili še več zvestih uporabnikov in okrepili svojo prisotnost na trgu.
Uvajanje inovacij: uspešno smo sklenili sodelovanje z eno največjih svetovnih platform za spletne trgovine Shopify in z njimi razvili vtičnike za enostavno implemetacijo trgovcev. Prav tako pa smo sklenili poslovno sodelovanje in razvili integracije s slovenskima ponudnikoma blagajniških sistemov Vasco ter Audax, tako da lahko vsa podjetja, ki ju uporabljajo, svojim kupcem avtomatsko ponudijo Leanpay za plačila na obroke.
Vse te dosežke vidimo kot pomemben korak k našemu cilju — biti zaupanja vreden, inovativen in varen partner v svetu digitalnega financiranja. Tržne raziskave ugleda in prepoznavnosti blagovne znamke potrjujejo, da smo na področju obročnih plačil v trgovinah številka ena v Sloveniji. Iskreno se zahvaljujemo za zaupanje Leanpay uporabnikov in partnerjev, ki nam omogoča ter podaja pričakovanje in energijo, da bomo še naprej povečevali in izboljševali svoje storitve.
Kakšna je vaša vizija za prihodnost Leanpay v Sloveniji in kako vidite razvoj plačilnega poslovanja v naslednjih letih, še posebej v regiji srednje in vzhodne Evrope?
Leanpay bo v Sloveniji nadaljeval širjenjem storitev, izboljševanjem uporabniške izkušnje in vpeljevanjem novih tehnologij, s ciljem postati še bolj priljubljena in zanesljiva plačilna rešitev v Sloveniji in širše v regiji.
V srednji in vzhodni Evropi je videti trend rasti digitalnih plačilnih storitev, saj države sprejemajo inovacije za spodbujanje finančne vključitve in konkurenčnosti.Pričakuje se nadaljnja rast uporabe mobilnih plačilnih rešitev, kar bo omogočilo hitrejše, bolj priročne in varne transakcije za uporabnike. Povečana uporaba fintech inovacij, kot so blockchain, umetna inteligenca in avtomatizacija, bo oblikovala razvoj plačilnih sistemov.
S povečevanjem digitalnih plačilnih metod bo tudi regulativa prilagojena za zagotavljanje varnosti in zaščite uporabnikov.