Kriza na obzorju, oblačne rešitve v ospredju

Digitalizacija PROMOCIJSKO SPOROČILO 8. julija, 2024 11.12 > 8. julija, 2024 11.15
featured image

Eden od spregledanih vidikov finančne krize iz leta 2008 je nepričakovana rast trgovinskih transakcij - v nekaterih primerih se je število transakcij podvojilo v primerjavi z mesečnim in letnim povprečjem pred recesijo. Kljub znatnemu porastu transakcij so IT sistemi Wall Street-a večinoma uspeli obdelati tako imenovane "black swan" poraste. Kako?

8. julija, 2024 11.12 > 8. julija, 2024 11.15

Wall Street je kot vsaka organizacija, ki je iskala način, da bi spremljala nepričakovane poraste v povpraševanju, investiral znatna sredstva v dodatne informacijsko tehnološke vire. Ta praksa, znana kot “over-provisioning”, je daleč od idealne. Ni treba biti finančni strokovnjak, da bi ugotovili, da so kapitalske naložbe v IT-opremo, ki lahko ostane neizkoriščena, velik udarec za proračun. V časih finančne krize in porastu cen na trgu se ta metoda še toliko bolj odraža kot slaba investicija, kar pa ne pomeni, da bi si v tem primeru lahko privoščili IT-infrastrukturo, ki ne bi zmogla obdelati tovrstnih porastov. To ni bilo mogoče niti leta 2008, kaj šele danes, ko lahko prekinitev delovanja strežnikov stane 100.000 dolarjev na uro. Tudi če pustimo finančni vidik ob strani, krizni časi zahtevajo, da se skrajša čas prehoda iz trenutnega v prihodnje stanje, prilagojeno novim okoliščinam.

Likvidnost, transformacija, kriza, ki grozi … Kakšno povezavo ima vse to z oblačnim računalništvom? Odgovor je v dejstvu, da oblačne tehnologije podjetjem pomagajo hitreje, učinkoviteje in enostavneje slediti spremembam, ki jih prinašajo nepredvidene situacije, kot so finančne in druge krize.

Varčni CFO: Kako oblačno računalništvo pomaga zmanjšati IT-stroške

V poročilu IDC z naslovom “Worldwide Black Book: Live Edition” je kot eden glavnih trendov v luči ekonomske krize poudarjena potreba po pretvorbi CAPEX v OPEX. Ni treba iti dlje od drugega zakona oblačne ekonomije, da bi pojasnili prednost najema računalniških virov v primerjavi z nakupom lastne infrastrukture.

“Možnost dinamičnega dodeljevanja kapacitet pomeni, da se lahko zadosti nenadnemu povpraševanju in ustvari prihodke, ki jih to povpraševanje prinaša. Hkrati pa možnost hitrega zmanjšanja kapacitet pomeni, da podjetjem ni treba vlagati velikega denarja v neproduktivne vire. Pri napovedovanju povpraševanja pogosto pride do napak, zato možnost takojšnjega odziva vodi do večjih prihodkov in manjših stroškov.”

Iz poročila IDC izvemo tudi, da bo v prihodnjih nekaj letih povpraševanje po programskih rešitvah v Evropi ostalo stabilno. Poslovni svet, zlasti v pogojih rastoče konkurence, se vse bolj zanaša na digitalizacijo z robustnim IT-jem kot njeno osnovo. Zato logičen odgovor na krizo ni opustitev digitalnih pobud, temveč pospešena implementacija novih projektov in rešitev s prilagodljivostjo, ki jo ponujajo oblačni modeli dostave.

Čakanje na IT-opremo ali inovacija ne smeta čakati

Izkušnja koronske krize nas je naučila, da lahko globalne dobavne verige čez noč postanejo nepredvidljive. Za podjetja je to v tem obdobju pomenilo, da so projekti, ki bi morali biti zaključeni v 12 mesecih, trajali tudi po 18 mesecev zaradi zamud pri dobavi strojne in programske opreme.

Kriza je med drugim pokazala, da lahko tudi organizacije, ki imajo dobro načrtovan proces nabave IT-opreme, naletijo na težave zaradi zunanjih dejavnikov in odvisnosti od fizične infrastrukture. Prednost oblačnega okolja pred nabavo strojne opreme je v zagotovljeni dostopnosti virov in t. i. on-demand skalabilnosti. Namesto da mesece čakajo na potrebne komponente opreme, lahko tako organizacije svoje storitve in projekte v oblačnem okolju zaženejo v zgolj nekaj dneh.

Analitični vpogledi namesto “gledanja v kavne usedline”

Oblačne platforme so katalizator napredne analitike, saj podjetjem omogočajo procesiranje velikih sklopov podatkov v prilagodljivem okolju brez potrebe po vlaganju v kompleksno infrastrukturo, ki bi podprla te procese na lokaciji (on-site). Dodatna prednost je centralizacija podatkov. Če so vaši podatki razpršeni in ujeti v silosih znotraj CRM, ERP, DMS in drugih sistemov, ki med seboj ne komunicirajo, težko dobite enotno sliko poslovanja. Analitika v oblaku integrira podatke na enem mestu, rešuje problem nekonsistentnih informacij in prihrani čas, porabljen za usklajevanje podatkov. V kriznih razmerah je morda največja prednost hitrost ustvarjanja analitičnih vpogledov, vključno z vpogledi, ki temeljijo na ad hoc podatkih. Ti vpogledi – če se uporabljajo na strateški način – lahko zmanjšajo izpostavljenost tveganju in omogočijo hitro prilagajanje spremembam, kar je recept za obstoj v kriznih obdobjih.

Na poti v oblačno računalništvo

Od leta 2008 se je svet precej spremenil, vendar so poslovni imperativi ostali enaki: hitro se prilagoditi novim razmeram, zagotoviti vrhunske storitve in uporabniško izkušnjo ter ohranjati optimalno dobičkonosnost so bili in bodo cilji podjetij. Računalništvo v oblaku pomaga pri doseganju teh ciljev, strokovni in resni ponudniki oblačnih storitev pa prinašajo pomembne izkušnje, znanje in podporo organizacijam na poti prehoda na storitve v oblaku. Takšen ponudnik je Mainstream, vodilni partner za strategijo v več oblakih (multicloud) v regiji Jugovzhodne Evrope, o njihovi strokovnosti in storitvah pa si lahko preberete TUKAJ.