Kako tehnologija podpira poslovanje e-trgovin?

Digitalizacija PROMOCIJSKO SPOROČILO 27. junija, 2024 11.05 > 27. junija, 2024 11.07
featured image

Industrija e-trgovine v svetu, pa tudi v Srbiji, je v zadnjem desetletju dosegla veliko rast. Uporabniki vedno več kupujejo prek spleta, trgovci pa na vse večjo rast povpraševanja odgovarjajo z uvajanjem novih tehnoloških rešitev, ki omogočajo personalizacijo uporabniške izkušnje, razvoj nabora novih storitev, hitrejši dostop do informacij in še marsikaj drugega. Za podjetja, katerih poslovanje temelji na e-trgovini, predstavlja vlaganje v tehnologijo strateško naložbo. Takšen vidik ni presenetljiv, saj je prav razvoj nove tehnologije omogočil e-trgovino kot pomemben prodajni kanal. Glede na to, da lahko IT v rasti spletne prodaje deluje precej abstraktno, je pomembno raziskati, na kakšne načine tehnologija podpira razvoj e-trgovine.

27. junija, 2024 11.05 > 27. junija, 2024 11.07

Za razvoj spletne trgovine je ključnega pomena kakovostna uporaba tehnoloških rešitev, namenjenih predvsem končnim uporabnikom, pojasnjuje Vladimir Ćuk, vodja marketinga in e-poslovanja v podjetju Gigatron, in dodaja, da e-poslovanje živi na podlagi spletne prodaje. Ta pa ni mogoča, tako kot tudi ni mogoče doseči maksimalnega potenciala rasti brez zanesljivega partnerja za gostovanje.

Spletno gostovanje je temelj uspeha e-trgovine

Danes podjetja, katerih poslovanje temelji na e-trgovini, skrbno izbirajo platforme za gostovanje oziroma ponudnike gostovalnih rešitev, saj se zavedajo, da je slabost gostovanja pravzaprav slabost spletnega mesta. Podjetje Gigatron na tem področju že leta sodeluje s podjetjem Mainstream, katerega ekspertiza se je izkazala za dragoceno ob prehodu z zasebnega oblaka na platformo Amazon Web Services (AWS).

Za gostovanje novega Gigatronovega spletnega mesta in Programa zvestobe smo izbrali javni oblak oziroma AWS. Glede na to, da smo osredotočeni na prihodnost, smo si želeli zagotoviti skalabilno IT-infrastrukturo, ki bo v prihodnje lahko podpirala našo rast. Opredelili smo se za brezglavo spletno stran (headless website), medtem ko je bil Amazon naša prva izbira. Pri tem smo se zanesli na strokovnost Mainstreamove ekipe in njihove večletne izkušnje na področju nastavitve AWS, saj brez njihove pomoči to ne bi bilo mogoče.

Pri izbiri platforme za gostovanje e-trgovine mora vsako podjetje opredeliti jasne kriterije, med katerimi sta seveda tudi razpoložljiv proračun in stabilnost infrastrukture. Po mnenju strokovnjakov iz podjetja Mainstream je eden izmed ključnih dejavnikov, na katerega je treba usmeriti pozornost, visokodostopen dizajn z namenskimi viri, ki lahko zagotovijo nenehno delovanje spletnega mesta. Na isti liniji 24/7 dostopnosti spletnega mesta je proaktivno nadziranje sistema, kar je še en vidik, v katerem Mainstream podpira Gigatron na AWS. Okolje v oblaku je temelj za bodoči razvoj, vendar je treba upoštevati tudi dostopnost tehnologij, ki lahko podprejo prihodnje iniciative. Na primer, platforma AWS se ponaša z zrelostjo strojnega učenja in personalizacijskega modula, ki ga namerava Gigatron uporabiti za svoje spletno mesto in svoje prihodnje interne projekte.

Optimizacija e-trgovine: Kupec je v središču pozornosti

Če je gostovanje temelj poslovanja e-trgovine, je spletno mesto srce poslovnih operacij. Taktik za optimizacijo spletnih strani in zagotavljanje vrhunskih uporabniških izkušenj je veliko na voljo, tako hitrih in improviziranih kot tudi tudi tistih, ki so temeljito razvite, poudarja Vladmir Ćuk in navaja nekatere od njih:

1. Naslovna stran

E-trgovina ni oglasnik, zato naslovna stran spletnega mesta ne potrebuje videza tržnice, ravno nasprotno. Njen namen je pridobiti osredotočeno pozornost kupca s priporočenimi ali celo personaliziranimi ponudbami.

Če imate v prodajalni polico z 20 vrstami sokov in polico, kjer imate istih 20 vrst, vendar tudi velik promocijski zapis, ki kaže akcijo za XY sok 30 % ugodneje, kaj mislite, koliko bodo ljudje posegli prav po tem soku? Testirajte, ali največje število …

2. Filtri in interni iskalnik

Ena izmed taktik so tudi pojasnila tehničnih filtrov, ki kupcu olajšajo njihovo uporabo in tako povečajo možnost, da pride do nakupa. Enako pomembni so filtri za interno iskanje, saj se povpraševanja lahko analizirajo in na podlagi zbranih vpogledov optimizira prikaz za povpraševanja, ki tvorijo večino iskanja.

3. Stran z izdelki

Razen slike imajo v prikazu uporabnih vrednosti in konkretnih koristi izdelkov veliko vlogo tudi video materiali. Besedni in slikovni opis izdelka je nekaj, kar je samoumevno, vendar je kombinacija videa in besedila tista, ki daje najboljše rezultate.

4. Košarica

Da bi povečali prodajo in pospešili uporabniške izkušnje, je treba nenehno izvajati A/B testiranje z različnimi hipotezami na košarici.

Podatki so ključnega pomena

Za uspešno poslovanje e-trgovine so podatki ključnega pomena, saj omogočajo boljše razumevanje vedenja, navad in potreb kupcev ter sprejemanje strateških odločitev. Dejstvo, da vaše podjetje generira velike količine podatkov, je pač dvorezen meč, saj so podatki brez ustreznega upravljanja zgolj morje informacij brez prave uporabne vrednosti za podjetja. – Da se pač lahko zanesete na podatke, potrebujete tako metodologijo dostopa, higiene in procesiranja podatkov kot tudi strokovnjake, ki bodo iz njih izvedli koristne zaključke oziroma vpoglede, navaja Ćuk. Po njegovih besedah je za podjetja pomembno, da spremljajo in usvajajo nova orodja, tako tista, ki so že dostopna na trgu, kot tudi prihajajoče trende. – Primer, ki bi ga še zlasti izpostavil, so LED-maske za obraz. Orodje Google Trends nam je omogočilo odkrivanje trenda zunaj našega trga, ki je najprej zaživel v Ameriki in se nato prelil na zahodni del Evrope ter brez dvoma prihaja v našo regijo.

Tehnologija v sinergiji z izkušnjo

Na podlagi partnerstva s podjetjem Mainstrem in njegovih izkušenj, ki jih izmenjuje s kolegi iz e-trgovine, Vladimir Ćuk navaja zaključek, da je uporaba tehnologije samo (vendar pomemben) del uspešnega recepta za rast spletne prodaje. Izmenjava izkušenj je tisto, kar vodi k usvajanju novih taktik, strategij in idej ter njihove prilagojene uporabe v edinstvenem ekosistemu enega e-poslovanja. To mnenje delijo tudi Mainstreamovi strokovnjaki, ki že leta sodelujejo z vodilnimi podjetji za e-trgovino v regiji: ključno je, da se zavedate, da vašo rešitev podpira tim z domensko strokovnostjo in proaktivnim pristopom. Drugače povedano, da tehnološki partner ni zgolj nekdo, temveč tisti, ki bo z vami izmenjeval znanje in bo tudi partner, na katerega se lahko vedno zanesete.