Dve tretjini vsega blaga v tujino proda 50 največjih izvoznih podjetij
Večino izvoza je ustvarilo majhno število največjih izvoznikov.
V letu 2024 je izvoz velikih podjetij obsegal 61,2 odstotka vrednosti celotnega slovenskega izvoza, uvoz teh podjetij pa 58,7 odstotka vrednosti celotnega uvoza blaga. Mikro in mala podjetja so skupno prispevala 16,4 odstotka izvozne vrednosti in petino uvozne vrednosti, je sporočilo statističnega urada povzela STA.
Leta 2024 je s tujino trgovalo 26.293 slovenskih izvoznikov in 52.676 uvoznikov blaga. Med izvozniki so bila najštevilnejša podjetja, ki so bila hkrati tudi uvozniki. Takšnih je bilo med izvozniki 73,9 odstotka. Med uvozniki so bila najbolj številčna podjetja, ki so samo uvažala, takšnih je bilo 63,1 odstotka. Pretežni del vrednosti blagovne menjave Slovenije s tujino so ustvarila prva.
Najvišjo vrednost so med uvozno-izvoznimi podjetji ustvarila podjetja, ki sodijo v dejavnosti rudarstvo, predelovalne dejavnosti, oskrba z električno energijo, plinom in paro, oskrba z vodo, ravnanje z odplakami in odpadki, saniranje okolja. Ustvarila so 74 odstotkov vrednosti izvoza in 60,4 odstotka uvoza blaga.
Večino izvoza je po pisanju STA ustvarilo majhno število največjih izvoznikov. Petdeset največjih ali 0,2 odstotka izvoznih podjetij je prispevalo skoraj dve tretjini izvozne vrednosti, 100 največjih več kot dve tretjini, 1000 največjih pa veliko večino vrednosti izvoza blaga. Pri uvozu je bila porazdelitev podobna kot pri izvozu.
Velika podjetja, ki zaposlujejo 250 ali več oseb, so predstavljala 0,9 odstotka izvoznih in 0,7 odstotka uvoznih podjetij, prispevala pa so zelo velik delež vrednosti blagovne menjave. Mikro in mala podjetja so po številu prevladovala tako med izvozniki (91,1 odstotka) kot med uvozniki (95,2 odstotka).
Najvišjo vrednost blagovne menjave so največ prispevala podjetja s sedežem v osrednjeslovenski statistični regiji. Njihov izvoz je obsegal 52,2 odstotka vrednosti izvoza, uvoz pa 64,3 odstotka vrednosti uvoza. Drugi največji delež vrednosti izvoza blaga so ustvarila podjetja s sedežem v regiji jugovzhodna Slovenija. K vrednosti uvoza blaga pa so drugi največji delež prispevala podjetja s sedežem v savinjski statistični regiji, še piše STA.