“Šla sem na sto prodajnih sestankov po Sloveniji, a produkta nisem mogla prodati”

Posel Bojana Humar 22. decembra, 2025 05.15
featured image

Eva Esih je solastnica podjetja PsyByte, ki razvija digitalna kadrovska orodja in je pred leti tudi prejelo priznanje Social Impact Award. Je zgovorna, tudi ko beseda nanese na začetniške napake.

22. decembra, 2025 05.15

Ko je Eva Esih pri 25 letih doma povedala, da bo odprla podjetje, starši niso bili preveč navdušeni, predvsem ker stopanje po lastni podjetniški poti pomeni veliko negotovost. Eva je vseeno skupaj z Urhom Kovačičem leta 2021 ustanovila podjetje PsyByte, ki razvija digitalna kadrovska orodja in vpliv družbenih omrežij uporablja za povezovanje iskalcev zaposlitve s podjetji, ki iščejo nove sodelavce. Je tudi polovična lastnica podjetja in direktorica.

Kopiranje, ki se ni obneslo

Podjetje je pod blagovno znamko Psybit najprej razvilo orodje rekruter, a se ni izšlo. “Na začetku smo eno ogromno napako naredili, in to je, da smo šli na Nizozemsko, pogledali, kaj tam delajo in prekopirali neko rešitev za selekcijo kadrov. Če je imel nekdo preveč prijav za delo, je to digitalno kadrovsko orodje samo izbralo najboljšega.

Ampak trg nam je kmalu pokazal, da Slovenija nima največjega izziva, kako selekcionirati veliko število prijavljenih. Šla sem na prvi, drugi, peti, stoti sestanek, neuspešno, spraševala sem se o svojih prodajnih sposobnostih, šla sem na tečaje za prodajo, ampak tega produkta še vedno nisem mogla prodati,” o začetniških napakah odkrito spregovori Esih.

Celoten pogovor s podjetnico Evo Esih si lahko ogledate v spodnjem videu:

Če želite pogovor poslušati v avdioobliki, lahko to storite spodaj:

V drugem poskusu je steklo

Nato so razvili orodje jobbit in letos še z umetno inteligenco podprto rešitev jobbit AI, s katerima lahko podjetja lahko hitreje in ceneje pripravijo celotno zaposlitveno kampanjo na družbenih omrežjih in tudi dosežejo več primernih kandidatov. Kot trdi, v 73 odstotkih podjetja v zaposlitvenih kampanjah, narejenih s pomočjo orodij Psybit, zaposlijo enega ali več ljudi.

Esih je sicer kritična do oglasov podjetij, ki po njenem na dolgo in široko opisujejo, kaj od kandidatov zahtevajo, zelo skopo pa napišejo, kaj nudijo.

V podjetju so doslej izvedli več sto zaposlitvenih kampanj za več kot 250 podjetij. Naročniki so predvsem iz panog, kjer je pomanjkanje kadra najizrazitejše: proizvodnja, logistika, turizem, gradbeništvo in nekatere storitvene dejavnosti. Največ strank imajo v Sloveniji, več kot polovico. Prihodnje leto se nameravajo resneje lotiti nemškega trga, od katerega si veliko obetajo.

Eva Esih
Podjetnica Eva Esih je kritična do oglasov podjetij, ki po njenem na dolgo in široko opisujejo, kaj od kandidatov zahtevajo, zelo skopo pa napišejo, kaj nudijo (Foto: Jan Gregorc/N1)

Cilj; v 2026 čez milijonski mejnik

Lani je majhna ekipa ustvarila 290 tisoč evrov prihodkov in 35 tisoč evrov dobička. Letos bodo prihodke več kot podvojili, v letu 2026 pa ciljajo preseči milijon. Ekipa zdaj šteje okoli deset ljudi.

Leta 2021, ko je bilo podjetje tudi ustanovljeno, so prejeli priznanje Social Impact Award in leto pozneje podporo v višini 54 tisoč evrov Slovenskega podjetniškega sklada.

V pogovoru z Evo Esih, objavljenem zgoraj, izveste tudi:

  • Kako težki so bili prvi meseci, glede na to, da se je opirala zgolj na lastne prihranke?
  • Kaj se je naučila iz napak?
  • Kaj po njenem opažanju delajo prav podjetja, ki jim uspe privabiti talentirane ljudi?
  • Kako dobiti dobro službo?
  • Kaj prepriča mlade, ki vstopajo na trg dela?
  • Kako izdelati zaposlitveno kampanjo v nekaj minutah?
  • Na kaj je pozorna, ko išče nove sodelavce?
  • Kaj bi svetovala mladim, ki razmišljajo o svojem podjetju?

Na Forbesove pogovore 30 pod 30 se lahko naročite pri vašem priljubljenem ponudniku podkastov.

Sponzorji, podjetništvo