Avtomobilisti nestrpni, kaj bodo jutri povedali v Bruslju

Novice Forbes Slovenija 15. decembra, 2025 17.36
featured image

Po pritiskih iz avtomobilske industrije in nekaterih držav članic naj bi Evropska komisija omilila prepoved prodaje novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem, ki bi začela veljati leta 2035, poroča Financial Times.

15. decembra, 2025 17.36

Evropska komisija bo predvidoma v torek predstavila revizijo evropske uredbe, ki z letom 2035 v EU prepoveduje prodajo novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem. Prav tako bo predstavila predlog poenostavitve zakonodaje, namenjene zmanjšanju administrativnega bremena za evropski avtomobilski sektor.

Prepoved prodaje novih vozil z motorji z notranjim zgorevanjem je bila sprejeta kot del podnebne zakonodaje EU, vendar so evropski avtomobilski proizvajalci intenzivno lobirali proti njej. Ti so že večkrat opozorili, da je tempo prehoda na elektriko počasnejši od pričakovanj, polnilna infrastruktura pa nezadostna, zaradi česar je cilj ničodstotnih emisij ogljikovega dioksida do leta 2035 težko dosegljiv. Sektor pesti tudi naraščajoča konkurenca na trgu električnih vozil, predvsem kitajskih proizvajalcev.

Kritične so bile tudi nekatere države članice, vključno z Nemčijo in Italijo. Nemški kancler Friedrich Merz je na primer v petek dejal, da podpira omilitev ukrepov. “Resničnost je, da bo leta 2035, 2040 in 2050 po vsem svetu še vedno na milijone avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem,” je menil.

Druge države, kot sta Španija in Francija, so podprle ohranitev prepovedi. V skupnem dokumentu, ki je bil oktobra poslan drugim državam članicam, sta Pariz in Madrid zapisala, da prepoved “ne sme biti vprašljiva” in da bo prihodnost evropske avtomobilske industrije “električna”.

Komisija bi morala uredbo znova pregledati šele prihodnje leto, a je popustila pod pritiski.

Bo prepoved res odpravljena?

Kot so izvedeli pri Financial Timesu, namerava Bruselj odpraviti prepoved prodaje novih vozil z motorjem z notranjim zgorevanjem, ki bi začela veljati leta 2035. To bi proizvajalcem avtomobilov omogočilo nadaljnjo proizvodnjo avtomobilov na bencinski in dizelski pogon, a v zelo omejenem številu.

Prvotna prepoved naj bi proizvajalce avtomobilov prisilila, da do leta 2035 zmanjšajo proizvodnjo vseh vozil z motorji z notranjim zgorevanjem na nič. Po reviziji evropske uredbe, ki jo bo Evropska komisija predstavila predvidoma v torek, naj bi bilo evropskim proizvajalcem avtomobilov dovoljeno doseči deset odstotkov ravni emisij iz leta 2021, če bi izpolnjevali določene pogoje, sta za Financial Times povedala dva uradnika, ki sta sodelovala v pogajanjih.

Med temi pogoji sta na primer naštela uporabo zelenega jekla ali proizvajanje električnih avtomobilov s podaljševalniki dosega, to je z majhnim rezervnim motorjem na gorivo.

O pogojih oblikovalci politik sicer še vedno razpravljajo, vsako spremembo pa bodo morale odobriti še države članice in Evropski parlament. Komisija pogajanj za britanski časnik še ni želela komentirati. Več bo znano v torek.