Šef Airbusa po letih prevlade pričakuje zaostanek za glavnim tekmecem

Posel Forbes Slovenija 10. decembra, 2025 17.30
featured image

Boeing je do konca novembra prejel več kot 900 naročil, evropski Airbus pa le 700, kar je prvi zaostanek v šestih letih.

10. decembra, 2025 17.30

Glavni izvršni direktor Airbusa Guillaume Faury je v sredo priznal verjeten poraz v letni tekmi prejetih naročil proti Boeingu. Možno je, da bo Boeing prvič v šestih letih zmagal, je dejal šef evropskega proizvajalca letal, med razlogi pa omenil tudi carine ameriškega predsednika Donalda Trumpa, poroča Reuters.

Boeing je v sredo sporočil, da je med januarjem in novembrom letos prejel 908 neto naročil, predvsem zahvaljujoč močnemu povpraševanju za širokotrupno letalo 787, namenjeno daljšim razdaljam. Airbus je v enakem obdobju zbral 700 naročil.

Airbus ostaja pred svojim ameriškim tekmecem po številu dobavljenih letal in obsegu neizpolnjenih naročil, je Faury povedal v intervjuju za francosko radijsko postajo France Inter. “Ker smo že pet let v prednosti po številu naročil, je naša knjiga neizpolnjenih naročil večja kot pri našem glavnem tekmecu,” je dejal Faury.

“Vendar drži tudi, da jim je ameriški predsednik pomagal v okviru carinskih pogajanj z več državami, kjer so naročila letal postala del reševanja trgovinskih sporov,” je dodal.

Glavni izvršni direktor Airbusa Guillaume Faury
Glavni izvršni direktor Airbusa Guillaume Faury pravi, da (Foto: PROFIMEDIA)

Trgovinske napetosti

Analitiki pravijo, da je več letalskih družb letos oddalo naročila za letala Boeing ali pa so predhodno načrtovana naročila tempirale tako, da so umirile trgovinske napetosti z ZDA, zlasti v Aziji.

Ameriški predstavniki industrije medtem pravijo, da se 787 dobro prodaja ne glede na trgovinska vprašanja. Airbus ima vodilni tržni delež pri ozkotrupnih modelih, kot je A321, ki zavzemajo glavnino trga komercialnih letal. Čeprav bo letos zaostal za Boeingom pri novih poslih, bo Airbus z večjim številom dobav predvidoma ohranil naziv največjega svetovnega proizvajalca letal.

Viri iz industrije so povedali, da Airbus računa na naročilo do 500 letal iz Kitajske, da bi dosegel svoje interne cilje naročil. Peking se o podobnem naročilu pogaja tudi z Boeingom, saj cilja na uravnotežen uvoz. Airbus je v sredo sporočil, da je pridobil kitajsko soglasje za nadaljevanje dobave 120 predhodno naročenih letal.

Faury je dejal še, da je podjetje zaključilo večji odpoklic programske opreme, ki je vplival na šest tisoč letal iz družine A320, ki vključuje tudi A321. Končno število letal, ki potrebujejo popravila, je bilo bližje štiri tisoč, vsa pa so bila zdaj popravljena, še piše Reuters.