Rezi v Volkswagnu: delavcev, ki bi prostovoljno odšli, zmanjkuje

Volkswagen si prizadeva za zmanjšanje stroškov tudi s krčenjem števila zaposlenih. Vendar je tistih, ki so pripravljeni oditi, vse manj.
Da bi se izognil zapiranju tovarn, se je nemški proizvajalec avtomobilov Volkswagen s sindikalno stranjo lani dogovoril, da bo število delavcev v Nemčiji do leta 2030 zmanjšal za 35.000 v primerjavi z začetkom leta 2024. To naj bi dosegli s prostovoljnimi odhodi, predvsem s predčasnimi upokojitvami in odpravninami.
Čeprav jim je doslej uspelo takšne dogovore skleniti s 25.000 delavci, je število delavcev, ki so pripravljeni oditi, v zadnjih mesecih močno upadlo, poroča Financial Times. Interno sporočilo, ki so ga videli pri britanskem finančnem časniku, namreč kaže, da je v letošnjem tretjem četrtletju le 1.000 zaposlenih sprejelo odločitev o prostovoljnem odhodu. Prejšnja četrtletja je v povprečju odhajalo po 4.000 delavcev.
Od 25.000 delavcev jih je že odšlo približno 11.000, nadaljnjih 14.000 se je strinjalo, da bodo odšli v prihodnjih letih. Skoraj tri četrtine doslej dogovorjenih odhodov je bilo sklenjenih s predčasnim upokojevanjem, preostanek pa z odpravninami.
Schäfer: Imamo še veliko dela
Do cilja 35.000 jim torej manjka še 10.000 dogovorov o odhodu. Nadaljnje zmanjševanje števila zaposlenih bo “vse težje”, je za Financial Times povedal Stefan Bratzel, direktor Centra za avtomobilski menedžement, neodvisnega nemškega raziskovalnega inštituta. Vendar je ocenil, da je Volkswagnov program zmanjševanja stroškov na “dobri poti” in da mora biti skupina “veliko vitkejša in učinkovitejša”, da bi preživela pretrese v sektorju.

Thomas Schäfer, glavni izvršni direktor Volkswagna, je prejšnji teden priznal, da imajo pri odpuščanjih “še veliko dela”, in dodal, da proizvajalec avtomobilov program “dosledno izvaja”. Pri tem je navedel, da jim je uspelo v okviru varčevalnega programa stroške v treh največjih tovarnah – v Wolfsburgu, Emdnu in Zwickauu – v povprečju znižati za 30 odstotkov.
Skupina Volkswagen se spopada z velikimi izgubami pri znamki luksuznih avtomobilov Posche, pestijo jo tudi ameriške carine. Finančni direktor skupine Arno Antlitz je prejšnji mesec opozoril, da mora Volkswagen “okrepiti prizadevanja za zmanjšanje stroškov”, saj bo podjetje letos zaradi carin utrpelo za pet milijard evrov škode, še piše Financial Times.