Največje gradbišče v prestolnici: devet žerjavov na nekaj sto metrih (FOTO)

V zadnjem letu in pol se je podoba železniške postaje in njene okolice močno spremenila. Pogledali smo, kaj se dogaja na največjem gradbišču v Ljubljani.
Najprej so stroji na širšem območju ljubljanske železniške postaje zabrneli na Emoniki, kjer družba Mendota Invest, ki je v lasti največje madžarske bančne skupine OTP, gradi na južni in severni strani železniške proge.
Tu je v načrtu 187 stanovanj, 20 tisoč kvadratnih metrov pisarn, dva hotela in nakupovalni center z 80 trgovinami. Hotela bosta imela 180 oziroma 200 sob, eden od njiju pa bo deloval pod blagovno znamko Tribe, ki spada pod okrilje ene od vodilnih svetovnih hotelskih skupin Accor. Imel bo štiri zvezdice. Celotna vrednost investicije je ocenjena na več kot 350 milijonov evrov, kar je največja naložba bančne skupine v Sloveniji.
Emonika je umeščena ob Dunajsko cesto, zemljišče omejujeta tudi Vilharjeva in Masarykova cesta, prek njega teče železniška proga. Dogajanje na gradbišču, kjer bo stometrska poslovna stolpnica, je zelo živahno. Na nekaj desetih metrih stoji kar sedem žerjavov.
“Eden od izzivov je kompleksna prometna infrastruktura in omejene dostopne poti do lokacije,” pojasnjuje investitor.
Na južni strani trenutno poteka gradnja temeljne plošče in četrte kleti. Na severni strani je v zaključni fazi tretje nadstropje poslovne stavbe, pri dveh stanovanjskih objektih in pripadajočem delu hotela pa potekajo dela nad pritličjem.
Ob uradnem začetku gradnje so vodilni napovedovali, da bodo projekt zaključili konec leta 2027. V Mendoti Invest so tudi že začeli prodajo stanovanj, ki naj bi bila končana nekoliko prej. Velika bodo od 47 do 115 kvadratnih metrov. Kot so pojasnili za Forbes Slovenija, so jih do zdaj prodali nekaj manj kot polovico.
Pogled na prenovo železniške postaje:
Nova železniška postaja v sredino prihodnjega poletja
Hkrati poteka nadgradnja ljubljanske železniške postaje. Dela so se začela lansko jesen in bodo potekala do sredine poletja 2026. Trenutno je največja vizualna sprememba velika steklena galerija nad tiri. Galerija v dveh etaža bo povezava med železniško in novo avtobusno postajo ob Vilharjevi cesti.
V sklopu nadgradnje bo zgrajen še povsem nov podhod pod železniško postajo, ki bo dvakrat večji od dosedanjega. Imel bo dvosmerno kolesarsko stezo.
Nova postaja bo imela 13 tirov, od tega jih bo 11 s peroni. Pogodbena vrednost nadgradnje je okoli 244 milijonov evrov. Na njihovem gradbišču sta dva žerjava, skupno pa je še upoštevajoč Emoniko na nekaj sto metrih kar devet žerjavov.
Kmalu naj bi se začela še gradnja avtobusne postaje, kjer so investitor Slovenske železnice. Ministrstvo za naravne vire in prostor jim je pred dobrim tednom izdalo integralno gradbeno dovoljenje.











