Iskra bo pri naših sosedih gradila največji hibridni dok v regiji

Posel Forbes Slovenija 16. novembra, 2025 09.40
featured image

Naložba v novi hibridni plavajoči dok v ladjedelnici Iskra Šibenik je vredna 12 milijonov evrov.

16. novembra, 2025 09.40

Iskrina ladjedelnica v Šibeniku je sklenila pogodbo za gradnjo novega hibridnega plavajočega doka, ki bo največji tovrstni v regiji, poročajo hrvaški mediji.

Pogodbo za gradnjo plavajočega doka za ladjedelnico Iskra Šibenik sta v Varni v Bolgariji podpisala Roko Vuletić, predsednik upravnega odbora ladjedelnice Iskra Šibenik, in Danail Slavov, generalni direktor bolgarske ladjedelnice Terem – Shipyard Flotski Arsenal – Varna, ki bo gradila plavajoči dok.

Kot so za Forbes Slovenija razkrili v Iskri, je naložba v novi dok vredna 12 milijonov evrov. Gre za največjo naložbo iz strateškega investicijskega načrta, vrednega več kot 30 milijonov evrov, ki jo je ladjedelnica Šibenik napovedala, potem ko ji je hrvaška vlada nedavno podaljšala koncesijo za pomorsko dobro do leta 2054.

“Podpis te pogodbe je pomemben korak za ladjedelnico Iskra pri nadaljnjem razvoju naše lokacije v Šibeniku v edinstven, sodoben in okolju prijazen center odličnosti za ladjedelništvo in popravila v Sredozemlju,” je ob podpisu dejal Vuletić.

“Dok bo ključni element v prihodnjem razvoju ladjedelniških in popravljalnih zmogljivosti, s čimer se bodo razširile servisne zmogljivosti za širok nabor plovil, ki jih prej nismo servisirali,” je še povedal in dodal, da bo novi dok postavil povsem novi standard v regiji.

Kaj jim bo omogočila nova pridobitev

Z začetkom operativne uporabe novega doka bo ladjedelnica Iskra lahko pokrila segment, ki ga doslej ni pokrivala: remont skoraj vseh ladij Jadrolinije, jaht, daljših od 70 metrov, in novih korvet, ki bodo zgrajene za hrvaško mornarico.

Novi dok bo imel največjo dolžino 115 metrov in širino 32,4 metra. Sprejel bo lahko vse vrste ladij in plavajočih objektov do dolžine 100 metrov in privezne teže do štiri tisoč ton. Plavajoči dok je zasnovan kot betonski ponton, sestavljen iz sedmih odsekov, z dvojnimi jeklenimi stranskimi stolpi. Projekt je zasnovalo turško podjetje Norden Shipdesign House.

Začetek gradnje doka načrtujejo v začetku prihodnjega leta, dobava in zagon pa sta predvidena spomladi 2027.

Ladjedelnica Iskra Šibenik je leta 2021 pogodbo za gradnjo plavajočega doka že sklenila z ladjedelnico Pallada v Hersonu v Ukrajini, vendar jim je nato načrte prekrižala vojna, ki traja že več kot tri leta. Po prekinitvi pogodbe in vnovičnem iskanju so se naposled odločili za bolgarski Terem Shipyard.